Gå til innhold

Hjelp med info om regler (motorbytte)

Ranger emnet

tommyk

Anbefalte innlegg

Hei. jeg skulle kjøpe meg en Ascona B men da jeg ikke har kommet over noen fine eksemplarer enda til en fornuftig pris så har jeg siktet meg litt inn mot kadett c.

Så jeg lurer på hva som må til for og godkjenne en kadett c med Lett motor.

Har hørt noen si at det ikke går ann og få dette godkjent. mens andre sier det går helt fint så lenge det er 1600 understell på bilen.

Er det noen her som kan si meg hva som er rett og va som er galt.

Har en kadett c 1600 på handa no så jeg kan kjøpe for en grei sum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm kadett cèn er godkjent for 230Nm ja men c20LET er vel ikke mer en 280Nm ... ikke 300 Nm som maaa sier. så vis rett skal være rett så får du d ikke godkjent med dagens regla me denne motoren ... men går jo altids ant å forsterke sjassiet ... veit ikke hvem som gjør det men veit det har blid gjort ... tipper det blir kostbart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal teknisk sett ikke få godkjent den, når det e dokumentert at karosseriet ikke "tåle" mere en 230?nm å let har 300nm?

Men om alle biltilsynan i hele norges land e klar over det e vell ikke helt usannsynlig.

Hør med ditt lokale biltilsyn så får du 100% sikkert svar

Helsveise karosseriet da ;)

VW Golf mk1 Cab

Opel Ascona B Rallybil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller, han kan ''plombere'' motoren under visning.se på Dabutcher sitt volvo 242 r6 prosjekt.. snurpe i gjenn innsug og eksos. det gikk fint det. må naturligvis benke bilen etter på. som det såpent blir sakt : alt er mulig,og det som er umulig tar bare litt lengere tid :D

*1995 Opel Astra*

*1986 Mercedes Benz 300E W124*

X*volvo 240GL 1990* SOLGT

X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT

x*1980 Honda civic 1.3* vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider