Gå til innhold

sveising i karrosseri med pinnesveis

Ranger emnet

Grev1

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

Skulle vært straffbart å gjøre slikt.

Sett flere som legger grovt overlapp og brenner gjennom den første plata så det river... Men liker det ikke. Skal man gjøre sveisearbeid så gjør det skikkelig...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært straffbart med pinner på tynnplater i bil....

De har ingen ting der å gjøre!

Å det du viser til fra Gasolin....

Det føyer seg inn i rekken av BRÅTA som folk betaler penger for....

Der finnes masse bra hos Gasolin, men...

De har også MYE som liksom er kjekt, for de som skal gjøre det billigt å gjøre det selv!

... men blir det billigt til slutt??

å blir resultatet som forventet?

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ofte med penger å gjøre da, en har et pinneapparat og en rusten bil men mangler penger og EU-kontroll neste uke!?!?

Jeg har sveist endel rust på Golfen min med pinne uten den dingsen fra Gasolin bare fordi alle sa det ikke går, det gikk greit men det tok lang tid.

Jeg foretrekker MIGen, som jeg nå har to av, til tynnplate.

Men spørsmålet var om det går og det gjør det faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler rustfri elektrode når det skal sveises med pinner på tynnplater.

disse "flyter" mere ut enn "vanlig" elektrode og du trenger mindre varme.Anbefaler heller ikke å helsveise plater på bil da de slår seg som faen pga varmeutviklingen,sett heller mange punkter som du lar bli kald etter hver punkt før du fortsetter.Har god erfaring med lincon electric arosta 316 1,6 og 2mm til dette.Men det må sies at jeg jobber som sveiser til daglig og at erfaring spiller litt inn kansje...

Bjørn

Bjørn M Wilhelmsen

Trur du æ røyke når æ koble...

http://www.altabilstereo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider