Blast_off Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Hei er det noen som vet om en poleringsmaskin som fungerer, ikke noe sånn 299 kr`s greier på europris. Skulle hatt noe som er ocilerende. Noen som vet om den dyreste som moe & co selger er noe? www.moeco.no Den ligger i menyen til venstre under poleringsmaskiner. Kom gjerne med forslag til andre maskiner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOP GUN Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Hei er det noen som vet om en poleringsmaskin som fungerer, ikke noe sånn 299 kr`s greier på europris. Skulle hatt noe som er ocilerende. Noen som vet om den dyreste som moe & co selger er noe? www.moeco.no Den ligger i menyen til venstre under poleringsmaskiner. Kom gjerne med forslag til andre maskiner. Hmm...Den "299 kroners greia" fra Biltema er en tro kopi av SYKLO maskinen som koster 4000 kroner... (Som regnes for den beste poleringsmaskinen på markedet) Det eneste du trenger å gjøre er å kjøpe proff puter (Gjerne de orange), så har du proffutstyr til røverpris... :) De koster ca. 80 kr/stk Jeg solgte min syklo for noen år siden og gikk over til Biltema sin, som dessuten har trinnløs regulering av hastigheten. Er strålende fornøyd med den! Det du heller burde gjøre, er å brenne av 1000-2000 kr på en god rubbemaskin. Det er denne som gjør grovjobben i poleringa, poleringsmaskinen setter bare prikken iver I'en... Den du hadde bilde av her så ut som en kurant rubbemaskin! 1200W er i minste laget, men går fint om du ikke bruker de store rubbe-putene. :hellothere: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blast_off Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Tenkte å bruke samme til rubbing og polering men er kanskje ikke så lurt det da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOP GUN Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Tenkte å bruke samme til rubbing og polering men er kanskje ikke så lurt det da? Funker fint på lyse farger, men 1-pute poleringsmaskin lager skjolder på mørke farger... Svart og mørkeblå er vel blant de værste... Her er 2-pute maskinen fra Biltema/syklo overlegen, den lager nemlig ikke skjolder!! :win Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blast_off Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 ok kanskje jeg skulle vurdere den da, sendte deg en pm forresten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Har en kopi av syklo - maskinen selv. Men den er ikke trinnløs. Er veldig fornøyd med den. Har også prøvd syklo - maskinen. Den bråker mindre, mindre vibrasjon og har et mye kraftigere drivverk.. Den har også aluminiumskarosseri. Men de billige kopiene gir et like godt resultat. Jeg bruker stort sett flex til rubbing, og syklo-kopien til polering. Har en turtle - batterimaskin til voksing. Blank bil? - JA! Siter Bravo, Mike, Whiskey! -E30 327 turbo - 97 Octavia 1,9tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 denne det er snakk om? Hvor kjøper dere putene? Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Ja det er en slik en. Du som bor i trondheim kan kjøpe de på clas ohlsson eller biltema. Siter Bravo, Mike, Whiskey! -E30 327 turbo - 97 Octavia 1,9tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Bruk rette produktene til rubb og polering, så blir det ikke skjolder på mørke biler ;) Den "vinkelsliper" lignende på bildet over her, holder lenge til hobby bruk, den siste finpussen bør uansett gjøres for hånd... polerer aldrig en bil på jobben kun med maskin ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blast_off Skrevet September 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 må ha en som er god nok til å rubbe opp noe som er mattet ned for å få vekk rennemerker etter lakkering, går utifra et den på 1200 watt er god nok til det da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossyboy Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Her dukker denne debatten ang maskiner til polering opp igjen..hehe... Uansett, finnes masse av dette på markede. Og er meget enkelt å få handla seg en maskin som er fullstendig ubrukelig. Det viktigste er stort sett hvem poleringspadder som blir brukt, er meget viktig å bruke rett pad til rett produkt. Personelig har jeg en stk makita rotary maskin til grovjobb, og meguiars sin DA-polisher til alt det andre, med de rette putene på disse to maskinene, så synes jeg at jeg har en "maskinpark" som gir MEGET bra showshine på bilen(e) som er holder på meg... Det aller viktigste man må huske med maskinpolering av en bil, er å jobbe systematisk, og passe på å ikke brenne lakken. Ganske fort gjordt ved feil bruk. Blast off: den over her regner jeg med at er bra nok til å rubbe oppigjen det du har slipt, Så en kombinasjon jeg er meget fornøyd med på slike jobber er rotary maskina utstyrt med Cut`n Shine pad, og MG85 rubbmiddel, videre en runde med samme middel og en w-7000 pad. føre jeg ville tatt en runde med DA-polishern med w8000 pad og mg80 føre voks. (Alle produktene er Meguiars) Dette hørtes kansje helt fryktelig ut, ogkan virke som man trenger en haug av produkter, og så mange har man skjelden på hobbybasis... Vel, en ting å si, skal man ha det beste resultat så krever dette litt mer en et par flasker av det man får på en bensinsstasjon... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blast_off Skrevet September 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 ok, da tror jeg det blir en slik maskin som nevnt over, men det var en som anbefalte ocilerende maskin. Er dette det samme som eksenter maskin eller? Kan noen eventuellt forklare forskjellen. Noen som vet om en slik ocilerende maskin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0stra Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Må bare slenge meg inn her litt jeg også. For det første skal du ha peiling og erfaring for å tørre å anskaffe en roterende maskin. Dette er da også først og fremst til rubbing, altså grovarbeidet. Det er vanvittig enkelt å lage hologrammer og brenne lakken med en slik maskin om du ikke har rett teknikk. Det jeg anbefaler er å skaffe en oscilerende maskin, en ren poleringsmaskin så å si. Denne kan også fjerne mye riper, på en gjennomsnittlig bil ca 70-95 prosent mens de dypeste 5-15 vil trenge en rubbing maskin. Men de fleste synes resultatet en slik gir uansett er mer enn bra nok, men er man perfeksjonist så kan man jo bli kjent med de for så å skaffe seg noe kraftigere etterhvert. Jeg støtter opp om de som her sier at pads og midler er minst like viktig som selve maskinen. Hjelper ikke med verdens beste maskin om midlet eller pads'ene lager riper eller ikke fungerer slik de er tiltenkt. Har selv en Meguiars maskin (oscilerende) produsert av Portercable og har etterhvert tenkt å plusse på med en Makita, DeWalt, Hitachi eller Porter Cable roterende maskin med Meguiars pads. Er vel ett eneste merke jeg vet av som lager en "normal", god og lett oscilerende maskin direkte for 220v, det er vel ett firma kalt Fest Tools. Denne maskinen ligger vel på en 4000+ hvis jeg ikke husker feil. Den cyclo maskinen liker jeg overhodet ikke, den er stor, tung og klumpete. Forskjellen over til de billig kopiene er vel først og fremst mye svakere chassis og motor samt at orginalen vel bestandig har trinnløs justeirng mens kun noen få av kopiene har dette. En oscilerende maskin simulerer håndbevegelse og klarer derfor aldri å brenne lakken din. En roterende maskin er som en vinkelsliper og er mye kraftigere og vil derfor ødelegge lakken din ved feil bruk. Slik oscilerende maskin har jeg Resultat etter å ha gått over en bil med en slik (amatør): Meguiars maskin med gul pad og M80 polish, kraftig oksidert rød EVO så her har de gått over skikkelig Slik roterende maskin har jeg tenkt å skaffe meg etterhvert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 En oscilerende maskin simulerer håndbevegelse og klarer derfor aldri å brenne lakken din. En roterende maskin er som en vinkelsliper og er mye kraftigere og vil derfor ødelegge lakken din ved feil bruk. Slik oscilerende maskin har jeg Porter Cable rocker, må bare ha, har sendt deg en pm ang den, håper du har motatt den. Ikke sikker på om det er nevnt tidligre, men det er også forskjell på polish til oscilerende maskin og roterende maskin. "forbruker" produkter skal helst ikke brukes på roterende maskin, det har i alle fall jeg blitt fortalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Noen som vet hvor proff puter til poleringsmaskine (oscilerende 2 hoder) fra biltema kunne kjøpes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg