TOP GUN Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Noen som vet hvor proff puter til poleringsmaskine (oscilerende 2 hoder) fra biltema kunne kjøpes? Gan-Maskin i Fetsund har de iallefall... De er også eneimportor av Autosmart poleringsprodukter... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore H.S. Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Atlas Copco selger bra rubbingmaskiner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda_GF Skrevet Oktober 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Metabo sin maskin funker gull! Den er av vinkelsliper-typen. Kombinert med skumgummipads i to hardheter - hard til rubbing og litt mykere til polering - blir det kongeresultat. Men som sagt tidligere i tråden her; man skal vite litt om hva man gjør før man setter igang. Litt avhengig av hva slags produkter man bruker, så kan det være veldig lett å brenne lakken hvis man ikke bruker rett teknikk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Murdoch Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Her dukker denne debatten ang maskiner til polering opp igjen..hehe... Uansett, finnes masse av dette på markede. Og er meget enkelt å få handla seg en maskin som er fullstendig ubrukelig. Det viktigste er stort sett hvem poleringspadder som blir brukt, er meget viktig å bruke rett pad til rett produkt. Personelig har jeg en stk makita rotary maskin til grovjobb, og meguiars sin DA-polisher til alt det andre, med de rette putene på disse to maskinene, så synes jeg at jeg har en "maskinpark" som gir MEGET bra showshine på bilen(e) som er holder på meg... Det aller viktigste man må huske med maskinpolering av en bil, er å jobbe systematisk, og passe på å ikke brenne lakken. Ganske fort gjordt ved feil bruk. Blast off: den over her regner jeg med at er bra nok til å rubbe oppigjen det du har slipt, Så en kombinasjon jeg er meget fornøyd med på slike jobber er rotary maskina utstyrt med Cut`n Shine pad, og MG85 rubbmiddel, videre en runde med samme middel og en w-7000 pad. føre jeg ville tatt en runde med DA-polishern med w8000 pad og mg80 føre voks. (Alle produktene er Meguiars) Dette hørtes kansje helt fryktelig ut, ogkan virke som man trenger en haug av produkter, og så mange har man skjelden på hobbybasis... Vel, en ting å si, skal man ha det beste resultat så krever dette litt mer en et par flasker av det man får på en bensinsstasjon... Hør hør! Denne mannen snakker fornuft. :thumb Resultat etter å ha gått over en bil med en slik (amatør):Meguiars maskin med gul pad og M80 polish, kraftig oksidert rød EVO så her har de gått over skikkelig. Ble bra det. Men hvor lenge vil det holde? Så sterkt oksiderte biler blir gjerne fort hvite igjen, spesielt fort når du bare polerer dem, men ikke alltid. Noen ganger forblir de røde også og da er det gøy. Hvis man polerer riktig med makita maskin 1000-1700 o/min med en god polishing pad eks W8000 eller enda bedre W9000 framfor oscilerende maskin blir produktet masert bedre inn i lakken og resultatet blir betraktlig bedre etter min erfaring, mye glattere overflate får du også noe som igjen vil hindre at skitt fester seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.mekanikk Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 roterende polering maskiner virker helt fint.det som er viktigst er å bruke dem på riktig måte.aldri hade problem med dem Siter Bare kjør-så lenge det går:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meguiar`s Fan Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Hei. Bruker selv Makita (roterende) og Cyclo. Org Cyclo har ikke trinnløs justering, går på ca 3000rpm +/- litt :D Pads er jaggu alfa omega. Til de som lurer på hvor man kan få kjøpt pads til Cyclo/BiltemaCyclo, ta en tlf til Norsk Prol (Meguiars Importør). De selger 4" originale Cyclo Toolmaker pads. Kan ikke si annet enn att jeg er meget fornøyd selv. Pads til roterende har jeg favoritt i Meguiars sine og Lake Country pads. Hilsen en Meguiars Fan :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg