Gå til innhold

Heve bilen bak?

Ranger emnet

AndyHandy

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvorfor gidder du komme å fortelle hva han skal gjøre da når du ikke vet hva det dreier seg om engang?

og du som ikke liker kapping og mener fjøra hopper av, går an å fete fjøra veitdu sånn at den ikke spretter ut

jeg liker ikke kapping nei, MEN DET ER GJORT PÅ MIN GAMLEBIL FØR JEG FIKK DEN..og den fikk en STUCK at den var lavere framme enn bake

DET TENKTE JEG Å DELE med deg/dere siden han ikke skulle bruke mye penger på bilen..

kan jeg i tilegg spørre deg hva faen du blander deg for ? du gjør jo ikke annet i tråden enn å komentere andre, kom med noe du med eller klapp igjen

edit: jøss jeg må klappe for research`n du har gjort..DER FIKK DU NOE PÅ MEG..:win

sorry for offtopic

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gidder ikke gå inn på opel/wv/bmw forumet å leke helt når jeg ikke veit hva det går i hvertfall.. og kom ikke jeg med noe? hadde du vist hva det dreide seg om hadde du vist at det bilen blir aller høyest av bak, er ambulansefjøren, men de begynner å bli litt vriene å få tak i sånn uten videre, og nr. to da blir forsterka campingvogn-trekke fjørene, og billigst får en de på biltema.. og da føler jeg at jeg har svart rimelig perfekt på hva trådstarter lurer på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nr. to da blir forsterka campingvogn-trekke fjørene, og billigst får en de på biltema.. og da føler jeg at jeg har svart rimelig perfekt på hva trådstarter lurer på

Hvor mye høyere er de enn org ca?

Hva vil det si å fete fjærene så de ikke spretter ut?

Takk for hjelpa B230ft og alle andre!

Men en annen ting. Mye kan jeg kappe foran uten at fjærene spretter ut? Evt hvor mye hvis jeg "feter" fjærene? Er på helt standard hjul (14").

KTM SX 125 (2006)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo lage en heveklosse, som en annen her skrev.. det er det enkleste. den lager du kansje 3 cm høy, og bytter ut bolten som fester bakfjæra nede med en ny som er lang nok. har du tilgang på verksted koster dette ca 0 kr :)

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehlurer også på hva det vil si å "fete" ei fjør:p mente å feste.. det kan du gjøre på flere måter, men slik jeg har forstått er den beste måten er å lage et par "hull" i fjørskålene og feste de med slangeklemmer.. men om du ser på gamle bilder fra mikaelFT's 740, der han viser sine gamle fjører kontra orginale senkefjører, så er de EKSTREMT korte!og han hadde ikke festa de på noen måte og han fortalte aldri han at de datt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å få den lavest framme..så kan no du berre fjærne fjøra framme;p og så lager du heve klosse bak...så har du lavprofil dekk framme og høgprofil bak.. då blir det bra stukk..hehe men bak delen er at den blir jævli å kjøre:)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min240heva1.jpg

her er gamlerbilen min da jeg prøvde varevognfjører forran og bak.. ja, de forsterkede fjørene, man så STOR forskjell på de og en standard fjør som sto på biln før jeg satte disse "kraftige" fjørene på... trenger ikke noe jekk for å legge meg under:hvaskjera

her er da jeg drev å lettet bilen.. se hvor høy den er nå!!!!! nei, den er ikke jekket opp;)

heimebilder36.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider