Gå til innhold

Liten audi som leker litt :)

Ranger emnet

Ottesen

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

og det er fortsatt ganske tydelig at de dreit seg ganske bra ut. Audi med eldre quattro kan garantert legge ut ræva. Er bare snakk om å satse + litt hester.

Det er ikke snakk om at det ikke går an å sladde med audi quattro. Nå snakker jeg fra erfaring for jeg har hatt en S2 og den understyrte på turn inn.

De bilene med 5sylindra motor har veldig stor tendens til å undrer styre. Hvis du ser på en audi med 5er så er sentert av forhjulene bak hele motoren, det er det som er grunnen til at dem understyrer.

Det hjelper ikke hvordan man kjører er bilen understyrt så er den det. Men selvfølgelig kan man minske det litt med justering av understell,stabstag osv. Hadde jeg hatt S2 en enda skulle du fått prøvd den.

Dette er ikke ment for å fyre opp under.

“Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.”

Carroll Shelby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om at det ikke går an å sladde med audi quattro. Nå snakker jeg fra erfaring for jeg har hatt en S2 og den understyrte på turn inn.

De bilene med 5sylindra motor har veldig stor tendens til å undrer styre. Hvis du ser på en audi med 5er så er sentert av forhjulene bak hele motoren, det er det som er grunnen til at dem understyrer.

Det hjelper ikke hvordan man kjører er bilen understyrt så er den det. Men selvfølgelig kan man minske det litt med justering av understell,stabstag osv. Hadde jeg hatt S2 en enda skulle du fått prøvd den.

Dette er ikke ment for å fyre opp under.

Har sittet på med S2/s4 osv flere ganger, spesielt s2 coupe på rudskogen og vålerbanen. på rudskogen så renget det, og jammen meg kom ikke ræva ut, var ikke bare 1 gang, men flere.

Ja man merker at bilen understyrer litt, men med påfølgende ratting og godt med gassings så skal ikke det være noe problem å håndtere. Ser jo flere på VW Audi club treffene som klarer å mestre dette ganske bra, så såpass stort problem er det vel ikke? Er vel som å mene at biler med bakhjulstrekk bare snurrer i svinger.

Men om du ikke helt tok humoren i inlegget mitt, som var en ettersleper fra Amplifier sitt, så får du ha det så bra.

Er enig med motorplassering osv, men i forhold til myten om hvor vanskelig dette skal være så syntes jeg folk jammen meg er ynkelige. var jo en i BF`s offisielle Quattro suger tråd som mente at alle audier med quattro som ikke understyrte hadde flyttet motoren bak, kanskje han her også har gjort det? Ser jo slik ut på filmen:doh

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også testet en del audier og kommer frem til att audi ikke bare understyrer, har hatt gammal coupe quattro, 80 med 2.8 quattro. å nå S4..

blir nok fortsatt quattro vis jeg skal ha meg 4x4!

Men Quattro må læres. det er jo tross allt ikke en bakhjulstrekker som spinner av bråe gasspådrag..

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis en fyr kommer til deg å sier att S2000 Bare understyrer. vil det si att den overstyrer også?

Nei?

Du skjønte kanskje ikke helt hva jeg mente?

Rart at folk greier å ta det personlig. hehe

En understyrende bil slipper først med forhjulene i en sving hvor man øker farten progressivt. Og i en sving må man svinge mere med forhjulene enn det selve bilen svinger om man skal kjøre på grensa.

Alle (som vet hva de snakker om) er enige i at de aller fleste Audi med motoren så langt frem er understyrte.

At det dermed ikke går an å sladde med dem eller at de er kjedelige er ikke det samme.

Har hatt Audi Urquattro selv og det var en skikkelig kul bil. Men den understyrte som f.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det som jeg og audifanatik sa på de 2 første postene våres.

Først: DEtte har jeg lest på forumet : Audi Bare understyrer!

Så svarer han :

og det er fortsatt ganske tydelig at de dreit seg ganske bra ut. Audi med eldre quattro kan garantert legge ut ræva. Er bare snakk om å satse + litt hester

Men nok om det, Audi Overstyrer.

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting, Ossen er Impreza og evo?

Evo har jeg bare kjørt litt av. Den er ganske nøytral. De nyeste har jo diverse former for AYC, så de kan forandre litt karakter med vilje.

Impreza er relativt understyrt, men endel mindre enn Urquattroen min var.

(Jeg har hatt Impreza også, så føler meg trygg på å skrive om den)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at audi med quattro understyrer, men det er bare litt av morroa. Man må satse for å ligge bredt, hvis man misbruker vektforsyvningsprinsippet så går det bra bredt. Jeg klarte nesten hele breisladden på rudskogen når det regna. Jeg la den flrst ut i svingen før (fulltpådrag i 2 gir c a 120kmt) så flicka jeg den andre veien. På tørra klarte jeg bare halve svingen med firhjulssladd. Det er ganske bra og jeg kunne klart det bedre hvis jeg hadde hatt mer enn ca 290hk

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider