Gå til innhold

fra g60 til Turbo

Ranger emnet


tjekk

Anbefalte innlegg

G60n min har slitte reimhjul og kompressoren trenger overhaling.

så da tenker jeg å høre hva det vil koste meg og hva som må gjøres for å bygge om til turbo!

 

så bare fortell.

 

stemmer det at golf3 turbo diesel manifoild kan brukes? hvilken turbo kan brukes som fåes kjøpt brukt?

etter den jobben å få montert det der e gjort, er det da kun å legge opp rør som gjenstår eller må noen i hjernen endres? bilen skal være chippet nå å har 60mm laddehjul!

 

takk for alle saver på forrhånd :)

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G60n min har slitte reimhjul og kompressoren trenger overhaling.

så da tenker jeg å høre hva det vil koste meg og hva som må gjøres for å bygge om til turbo!

 

så bare fortell.

 

stemmer det at golf3 turbo diesel manifoild kan brukes? hvilken turbo kan brukes som fåes kjøpt brukt?

etter den jobben å få montert det der e gjort, er det da kun å legge opp rør som gjenstår eller må noen i hjernen endres? bilen skal være chippet nå å har 60mm laddehjul!

 

takk for alle saver på forrhånd :)

 

det er mye billigere å overhale g-laderen enn å sette på turbo, men i det lengre løp så lønner turbo seg. Hvis du skal sette på turbo så må du regne med en god del kostnader, som turbo, manifold, chip (den du har funker ikke), intercooler, rør, slanger, downpipe og gjerne dyser. Rådelager er også en ting som er greit å skifte.

Tror golf3 turbo diesel manifold funker, litt usikker hvilken type turbo som passer på, men det er vel enten t25 eller t3.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mye billigere å overhale g-laderen enn å sette på turbo, men i det lengre løp så lønner turbo seg. Hvis du skal sette på turbo så må du regne med en god del kostnader, som turbo, manifold, chip (den du har funker ikke), intercooler, rør, slanger, downpipe og gjerne dyser. Rådelager er også en ting som er greit å skifte.

Tror golf3 turbo diesel manifold funker, litt usikker hvilken type turbo som passer på, men det er vel enten t25 eller t3.

 

om man kjøper en chip til 2-3 tusen, td manifoild brukt ca 1500?, turbo brukt 3000? intercooler har jo bilen orginalt. å sveiser rør selv burde vel dette gå for ca 7-8000 ?

nitewlkr du har vel byggd en del sånne lavbudjets turbo g60er eller hva?

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om man kjøper en chip til 2-3 tusen, td manifoild brukt ca 1500?, turbo brukt 3000? intercooler har jo bilen orginalt. å sveiser rør selv burde vel dette gå for ca 7-8000 ?

nitewlkr du har vel byggd en del sånne lavbudjets turbo g60er eller hva?

 

ja skaffer du alt brukt så blir det selvsagt mye billigere.

Du må også huske de andre småtingene da, sveise på tapp med hjull og gjenger på bunnpanna til olje, oljeslanger, pakninger, koblinger osv.

Kan du å sveise så sparer du jo en del, jeg klarer ikke dette så jeg kommer til å bruke en del silikonslanger, som da koster en del. Den orginale intercooleren er jo helt grei, men vil nå anbefale å skaffe deg noe som er litt større og gjerne med alu tanker istede for plast.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår