Gå til innhold

Tjuvtriks for bittelitt mere gamp

Ranger emnet


jones

Anbefalte innlegg

Vanninnsprøytning er jo først å frems for å senke innsugsluft tempraturen og motvirke tennings bank ved overlading, eller lystgass. (eller gjøre forbrenningen kaldere med andre ord)

 

Brukt først (for meg kjendt) på gammle krigs fly når de skøyt inn lystgass knappen for å hindre at motoren gikk for varm med den store påkjenningen den fikk, da de måtte gi på det extra.

 

Nå i senere dager brukes gjerne en blanding av vann/methanol.

 

Foreksemple snow-performance sitt water/methanol injecion kit.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Neida er enkelt å få til å funke det, men du trenger det ikke viss du ikke har overladet motor, eller kjører med gass og vil mate på litt mer uten å få tennings bank.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ble du nysjerrig da. Ingen som vet?

 

Lager en egen Quiz tråd jeg da, og tar denne med rådene først så slipper vi å være så veldig OT.

 

Selv om dette er selveste OT forumet ;-)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...

 

Ingen som har tenkt på at det å slepe bilen til en med rullende landevei, som KAN det han holder på med, vil kunne få ut uante krefter og hk, siden de fleste kjører rundt med ...tja,ja nåja ca,ca, justerte motorer...

De med foorgassere har jo MYE å hente på en skikkelig justering, også

kan det jo hende at bilen bruker litt mindre suppe!:)

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gammle (far min) dro bort pickupen sin til en med ruller. Bilen var en ex millitær bil, som det hadde vert ambulanse skap på. Etter korting av rammen og påsatt plan så ble det bil av det ja, og motoren var en 454 med EGR.

 

Testet før og etter EGR borttaging, resultatet +50hk på svinghjulet.

 

SÅ DET SÅ, mye hk å hente på tuneup`er, og fjerning av sjit som knabber ponnier.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gammle (far min) dro bort pickupen sin til en med ruller. Bilen var en ex millitær bil, som det hadde vert ambulanse skap på. Etter korting av rammen og påsatt plan så ble det bil av det ja, og motoren var en 454 med EGR.

 

Testet før og etter EGR borttaging, resultatet +50hk på svinghjulet.

 

SÅ DET SÅ, mye hk å hente på tuneup`er, og fjerning av sjit som knabber ponnier.

 

hmm..trodde EGR'en kun var funksjonell under 65-70 grader, at ECM'en

ikke åpner EGR ventilen når motoren er varm.

 

tror nok fjæra i EGR ventilen har rusta fast for mange etter

endel år så den står åpen hele tiden, og dermed tror folk at EGR er fy fy!

 

Så hvis man fjerner en ikke fungerende EGR vil man nok merke forskjell..

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de motorene jeg har vært borti med først det ene, og deretter det andre, så har innsprøytning gitt en motor som kommer raskere opp i turtall. Spessielt hvis forgasseren ike er riktig innstillt.

 

Har nok veldig mye med at bilene har rullekam.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår