umek Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Vanninnsprøytning er jo først å frems for å senke innsugsluft tempraturen og motvirke tennings bank ved overlading, eller lystgass. (eller gjøre forbrenningen kaldere med andre ord) Brukt først (for meg kjendt) på gammle krigs fly når de skøyt inn lystgass knappen for å hindre at motoren gikk for varm med den store påkjenningen den fikk, da de måtte gi på det extra. Nå i senere dager brukes gjerne en blanding av vann/methanol. Foreksemple snow-performance sitt water/methanol injecion kit. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 link til snow performance greierne eller? Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 økt volt på dynamo/batt gir lavere forbruk(14,7volt) effekt oppgradering av tenningssystem,med kikkeli koil å pluggledninger,gir bedre gnist,å klarer du å øke åpningen i pluggene litt til 1,0mm+ så øker effekten litt . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hi-Po Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 link til snow performance greierne eller? http://www.snowperformance.net Har lest mye om dem og de får mye skryt, men jeg tror det trengs en skikkelig proff tuner for å få det til å funke ordentlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Neida er enkelt å få til å funke det, men du trenger det ikke viss du ikke har overladet motor, eller kjører med gass og vil mate på litt mer uten å få tennings bank. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 men tilbake til quizen om rådene da umek? Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 He he, ble du nysjerrig da. Ingen som vet? Lager en egen Quiz tråd jeg da, og tar denne med rådene først så slipper vi å være så veldig OT. Selv om dette er selveste OT forumet ;-) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Hm... Ingen som har tenkt på at det å slepe bilen til en med rullende landevei, som KAN det han holder på med, vil kunne få ut uante krefter og hk, siden de fleste kjører rundt med ...tja,ja nåja ca,ca, justerte motorer... De med foorgassere har jo MYE å hente på en skikkelig justering, også kan det jo hende at bilen bruker litt mindre suppe!:) Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Den gammle (far min) dro bort pickupen sin til en med ruller. Bilen var en ex millitær bil, som det hadde vert ambulanse skap på. Etter korting av rammen og påsatt plan så ble det bil av det ja, og motoren var en 454 med EGR. Testet før og etter EGR borttaging, resultatet +50hk på svinghjulet. SÅ DET SÅ, mye hk å hente på tuneup`er, og fjerning av sjit som knabber ponnier. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Den gammle (far min) dro bort pickupen sin til en med ruller. Bilen var en ex millitær bil, som det hadde vert ambulanse skap på. Etter korting av rammen og påsatt plan så ble det bil av det ja, og motoren var en 454 med EGR. Testet før og etter EGR borttaging, resultatet +50hk på svinghjulet. SÅ DET SÅ, mye hk å hente på tuneup`er, og fjerning av sjit som knabber ponnier. hmm..trodde EGR'en kun var funksjonell under 65-70 grader, at ECM'en ikke åpner EGR ventilen når motoren er varm. tror nok fjæra i EGR ventilen har rusta fast for mange etter endel år så den står åpen hele tiden, og dermed tror folk at EGR er fy fy! Så hvis man fjerner en ikke fungerende EGR vil man nok merke forskjell.. Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Av de motorene jeg har vært borti med først det ene, og deretter det andre, så har innsprøytning gitt en motor som kommer raskere opp i turtall. Spessielt hvis forgasseren ike er riktig innstillt. Har nok veldig mye med at bilene har rullekam. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet September 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 kan fint stemme det ja.. utgjør det ikke en liten forskjel dersom løfterene er mekaniske istedet for hydrauliske også? Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 kan fint stemme det ja.. utgjør det ikke en liten forskjel dersom løfterene er mekaniske istedet for hydrauliske også? jo litt, jeg ville ha valgt mekaniske, selv om de krever litt mere ettersyn... Har hatt dette 2 ganger, å det har funket som bare det...:) Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet September 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 tøfft! var nettop å kikket på motoren som snart skal inn i oo svarte camaro.. stikkord, cbb, 360cc, solid roller, 1050 dominator+++++ Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Kan også anbefale solid roller, kjørt med det på gata lenge. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.