Gå til innhold

Liten sprekke i radiatoren.

Ranger emnet

stratospheric

Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel det meste. Jeg har altså fått en sprekke i radiatoren, trodde først det var slangen som førte vann inn, men så etterhvert at der en sprekke i metallet der slangen er festet på.

Jeg vet at jeg må kjøpe meg ny radiator, men har verken tid eller råd til det, for jeg drar på meg kongens klær i morgen. Så det jeg lurer på er om det går an å ha en eller annen midlertidig løsning? At jeg kan bruke noe på å tette sprekken? Den er ca 1 cm lang og kanskje 0,50 mm bred..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist det ikke lekker mye er det ikke verre enn å kjøre med det og fylle vann i ny og ne.. Men ellers tror jeg du kan tømme radiatoren for vann, legge på noe sikaflex, vente til det tørker og tape Stramt rundt med go tape.. Du klarer vel å få inn fingen og fjerne det som er på innsiden?

Ellers vist du vil ha en permament løsning kan du jo sette inn et litt tynnere rør vist du får det lengre inn enn sprekken, Bruke masse pakningspasta, eller sikaflex som pakning..

Det eneste jeg ikke vet er hvordan sikafleksen holder mot varmen, men tror nokk det skal gå greit..

Mvh

Nultz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. jo, er igrunn sånn det funker nå, fyller vel vann hver 3. dag nå, men det var en eller annen løk som sa det kom til å bli dyrt til vinteren pga kjøleveske..

Altså, må jeg fylle på kjøleveske når jeg fyller vann eller? Visst det lekker vann, lekker det kjøleveske også?

Littegranne grønn når det gjelder biler som du kanskje forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tynn tynn sprekke altså? kan prøve med den berømte kanelen (billig versjon) eller med tettningsmasse som du heller på fra din lokale bensinstasjon (dyrere versjon)

Og ja, vannet som lekker ut er blandet med kjøleveske så må nok etterfylle litt med det og. Fylles på samme plass og blandes med vannet (eller du kjøper ferdig blandet)

-91 Opel Calibra 16v

-89 Opel Vectra 2000 (under construction)

-90 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider