luckyducky Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 vel nå har fatteren fått for seg at han skal fjerne rattet i bilen sin. men siden det er automat og det er ca 1tonn ekstra elektronikk i bilen så er han redd for at hvis han fjerner denne kan dette floke til alt av elektronikk. så spørsmålet er som følger: Ossen skal vi fjerne denne uten og få fram feilmelding. eneste jeg har hørt er at det er bare og fjerne sikringen og pæra til airbag lyset. men det må jo finnes en måte og lure bilen for å tro at det fremdeles er en airbag der? VEEEELDIG fint om noen kunne gi tips og triks her Siter UNGDOM MED STERKE MENINGER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 er det en golf 3 det er snakk om her eller? Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Utifra plasseringen av tråden, så ville jeg tro det.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 vel nå har fatteren fått for seg at han skal fjerne rattet i bilen sin. men siden det er automat og det er ca 1tonn ekstra elektronikk i bilen så er han redd for at hvis han fjerner denne kan dette floke til alt av elektronikk. så spørsmålet er som følger: Ossen skal vi fjerne denne uten og få fram feilmelding. eneste jeg har hørt er at det er bare og fjerne sikringen og pæra til airbag lyset. men det må jo finnes en måte og lure bilen for å tro at det fremdeles er en airbag der? VEEEELDIG fint om noen kunne gi tips og triks her Mener at når en får kjøpt ratt i fra momo så følger det med en motstand som man skal koble inn der airbaggen har sittet, og dermed ikke få frem feilmeldinger. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luckyducky Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 ja det er en golf3. men det med en motstand er det en spesiell en? med tanke på størrelse? Siter UNGDOM MED STERKE MENINGER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 ja det er en golf3. men det med en motstand er det en spesiell en? med tanke på størrelse? Ta å hør med en forhandler for momo, eller med importøren, felgimport er det vell. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 og skriv så gjerne inn her med det du finner ut av.. :D lurer på det samme.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Jeg ville vært mer bekymret for hvorvidt jeg klarer å utløse airbagen eller ei. Spør på VAG hvordan du skal gå frem. Jeg skulle løsne og vri skoda-rattet mitt et par hakk, og da på butikken. Du må minimum koble fra batteriet, jorde deg selv så du ikke kommer med noen statiske utladinger (PANG), og eventuelt noe annet smart. En ting er at den koster mye og at du blir døv av smellet, men det er sikkert ikke så godt når du har nesa rett over rattet. Spør fagfolk først! Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luckyducky Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 har gjort det. der fikk jeg bare beskjed om at jeg skulle fjerne sikringen og over og ut. men først må ikke noe strøm stå på. ellers fant jeg ett koblingskjema som jeg skal prøve og legge ut. går jo på vk1 kjøretøy så har litt peiling. tror jeg:klovn: Siter UNGDOM MED STERKE MENINGER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 funker det ikke å koble fra bateriet. demontere ratte. og måle motstanden i ratte med et multimeter og lage til en diode? Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luckyducky Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 tror ikke det blir diode tror heller det blir i så fall en motstand. dvs en resistor fra clas Siter UNGDOM MED STERKE MENINGER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 tror ikke det blir diode tror heller det blir i så fall en motstand. dvs en resistor fra clas det var det jeg mente. var nok slott i svime da jeg skrev det. Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 funker det ikke å koble fra bateriet. demontere ratte. og måle motstanden i ratte med et multimeter og lage til en diode?Ehh. Hva gjør du egentlig når du ohmer/måler motstand?? Tror ikke jeg ville prøvd det der gitt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Ehh. Hva gjør du egentlig når du ohmer/måler motstand?? Tror ikke jeg ville prøvd det der gitt Sender en liten strøm gjennom ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 stemmer det.. akkurat det du ikke skal gjøre.. :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg