Gå til innhold

Larsen-Racing`s Volvo 242. Prosjekt Strøken

Ranger emnet

Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Motoren ble spart opp og den gamle solgt, stolene og buret kostet en nett sum av 16 lapper så det er ikke underverk akkurat. Det som kunne koste mye var å satt bort allt til bygging og lakkering. Men dette gjorde jeg selv.

Bilen har faktisk tatt meg fem år.. Fem år med bruk av egne penger!

Men hvorfor hisser du det så opp over akkurat det temaet på min bil?? Mange flere byggverk på forumet som koster ti ganger det jeg har brukt. Sko de i stedet hvis du mener det er no vits med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner Anders og familien rimelig godt Larsen! Anders har faktisk betalt alt på Volvoen selv! ALT!! Om du tror det eller ei... Og uansett så veit ikke du noe som helst om at farens hans har betalt noe som helst! Det er bare spekulasjoner! Og da er det bare barnslig å si slike ting! Og forresten, overtidsbetalinga er bra selv om man er lærling! Og det har anders benyttet seg en del av!

#84' 240 GLE "passion red edition"

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=151722

#86' 240 GL "vinterbil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner Anders og familien rimelig godt Larsen! Anders har faktisk betalt alt på Volvoen selv! ALT!! Om du tror det eller ei... Og uansett så veit ikke du noe som helst om at farens hans har betalt noe som helst! Det er bare spekulasjoner! Og da er det bare barnslig å si slike ting! Og forresten, overtidsbetalinga er bra selv om man er lærling! Og det har anders benyttet seg en del av!

Helt riktig!!

Bare barnslig drittprat mot meg som han kommer med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7M er en dritt motor! Måtte ut med 30.000 for en front cut med 1JZ, det er for mye penger...særli når jeg ikke har så mye penger.

7M er absolutt ikke en dritt motor. Og hvis 30 lapper for motor og gir er det beste du har finni, så er det bare å leite videre. Supramannen i Sverige anbefaler jeg deg å prate med da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7M er absolutt ikke en dritt motor. Og hvis 30 lapper for motor og gir er det beste du har finni, så er det bare å leite videre. Supramannen i Sverige anbefaler jeg deg å prate med da

Ja, 30.000 er det beste jeg har funnet. Det var en front cut med 1JZ. Dette var Toyparts, som er 3 timer kjøretur for meg. Om jeg må til Sverge for å hente en front cut til 25.000 så er det faktisk ikke så jævla mye å spare.

Jo, 7M er en dritt motor! De er et helvete å ta ut mye hester og de raser hele tia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, 7M er en dritt motor! De er et helvete å ta ut mye hester og de raser hele tia.

Ja ja, det blir spennende å se om jeg får ut noe HK ut av min 7m da, men den raser jo sikkert med engang :D Hvis de raser hele tiden, tror jeg det er mye dårlig arbeid som blir gjort rundt om kring.

Volvo 945 LT

Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen"

Volvo V70 TDI - www.garaget.org

Volvo 242 B20 - Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du har funnet ut det helt av deg selv da. Kan dra ut ca. 400hk med standard innmat og 800hk med oppgraderte stempler og råder. Så hvis du tar det til grunn så er det nok smartere og billigere å bygge en Volvo motor ja dukenukem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da fælt så negative vi skulel være!

Jeg har NULL erfaring med Supra motorene, det jeg har blitt fortalt og jeg har lest er at 7M er en vesentlig dårligere motor enn 1JZ som er i bunn og grunn samme motor som 2JZen. 1JZ tåler 600 med orginal innmat.

Hva jeg kan finne på svensk skrot er urelevant. Det er for langt å reise 60mil for å hente en motor, når jeg kun hadde trengt å dra 5mil om det hadde vert aktuelt med en slik motor.

Det blir nok ikke noe spesielt billigere å bygge en volvo 4er, men da slipper jeg hele den summen på 30.000 på en gang. Da blir det litt nå og litt da...så får vi se om det blir 1JZ eller 2JZ en annen gang.

Uansett, her er en bilde update:

DSC01188.jpg

DSC01189.jpg

DSC01191.jpg

DSC01192.jpg

DSC01193.jpg

DSC01194.jpg

DSC01195.jpg

DSC01196.jpg

DSC01197.jpg

DSC01198.jpg

DSC01199.jpg

DSC01200.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Texascom: Skal lakkeres innvendig ja, samme finish inni som utpå. Blir noe i samme linje som din innvending. Bare jeg har et orginalt Volvo bur som skal inn. Vil helst ha orginalt dashbord og varmeapperat og:)

Prøver å jobbe så mye jeg kan med den, er jo hjemme 3 uker og på jobb 2 uker, så må jo ha noe å drive med når jeg er hjemme. Denne gangen er jeg hjemme 4 uker.

Toyparts.no: De mener visst at 7M er en grei motor. Men ut fra det jeg har hørt fra dere så kommer jeg aldrig til å ha en bil med 7M motor i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider