Gå til innhold

Laget til nytt enderør på 240en på lørdag (bilder)

Ranger emnet

Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

Ble veldi lei av det rustne galme enderøret fra JT`en som har hengt bakpå 240en. Så jeg fant ut at det hadde vert morsomt å prøve noe mange 240 rånere har prøvd på, uten at det har blitt verken beint eller pent.

Jeg ble veldi fornøyd med resultatet. Lyden ble veldig djup og bra. Ladetrykket kom mye tidligere og bilen bremser ikke så mye når jeg slipper gassen ved vanlig kjøring. Så nå har jeg rake røret frem til denne demperen. Eneste som er JT av eksosen nå er downpipen og det mellom downpipen og der den første lyddemperen egentlig skal være. Resten er hjemmesnikkret med Simons eksosdeler. Stussen er kjøpt fra Kimmit-Sport.

P1010026.jpg

P1010027.jpg

P1010028.jpg

P1010029.jpg

Tar med et par bilder av motorrommet som jeg har fått sminka litt mer på.

P9260056.jpg

P9260057.jpg

P9260058.jpg

P9260059.jpg

P9260060.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fin stuss det der.. :) du har ikke noen bilder fra under bilen? sånn at jeg kan få se hvordan det er laget? Tenkte å gjøre no ala det på min, men har problem med feste etc.

Vi sveisa helt ny bøy over bakakslingen, prøvde å kopiere JT bøyen så godt som vi kunne. Det som gjorde at det gikk an å ha den det var at hele demperen var ganske kort. Vi fikk festet den med den klemma som følgte med demperen, freste bare litt utav hulla så da skrudde vi klemma i en av skruene som hengerfestet skal festes i. Genialt spør du meg, var ganske heldig med den. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener sikkert overdimensjonert..

Og NEI det er det ikke.. Kanskje sikkerhetsmessig, men jeg syns det er oppskrytt att en 240 er en STOR bil... 740 f.eks er større.. og det finnes en god slump med biler som er større enn 240..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider