Gå til innhold

Laget til nytt enderør på 240en på lørdag (bilder)

Ranger emnet

Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

Jeg ble nå fornøyd selv, så jeg tar det ikke bort for å si det sånn. Mange som sier at de røra ikke passer i mottorrommet..men hadde det blitt like pent med kjedelige grå rør?

Har kun den riskoker potta på ja, så den lager da litt lyd,

Colli: Viss du ser i signaturen min så ser du at motoren er bremset. Og det er jo da år og dag siden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

s90r: Liker å banne litt i kirka..hehe. Som du kanskje ser på prosjektnavnet til 242en min. Det skal bannes SKIKKELI! hehe

Malone: Tenkte da at det var mer som målflagg, ikke sjakkbrett...men men. En demper og den ene er den loffen der ja:)

Det er ikke så mye bråk fra bilen, er jo en del bøyer på anlegget som demper lyden en del.. I min verden er ikke motorlyd bråk, med mindre det er en honda motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunna med Quick universal grunning, så lakka jeg dem grå med Quick felg lakk, maskerte og skjærte til, så lakka jeg med en blåfarge fra Multona. Så ble det Quick klar lakk oppo.

Den dere felg lakken er noe av det største dritet jeg har ver borti! Fargen og resultatet blir bra, men når du har brukt halve boksen så er den tom for gass og den kommer sånne store dråper av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har faktiskt lakkert røra ja.. Lagt mye arbeid i det... Hadde det vært klistremerke så hadde det vært jalla.. Jeg synes at det tok seg ganske bra ut.

Jeg har bare syrefaste rør som jeg har tig sveisa og pussa pent over.. Passelig diskre.

Men hvorfor måtte du lage nytt bend over bakakselen? JT røret passer vel sånn tålig det? Gjør i allefall det på min, men slår fælt siden jeg lagde ett nytt oppheng som er tilnærmet helt stivt.

Skal gjøre noe ala det der på min til vintern når skrotet er godkjent (3 uker til) men jeg vil ha det litt mere diskre, ikke så veldig blank blingbling demper.

Men for all del, jeg hater ikke å banne så hardt i kjærka att presten får hjerteinfarkt og dauer jeg heller.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har faktiskt lakkert røra ja.. Lagt mye arbeid i det... Hadde det vært klistremerke så hadde det vært jalla.. Jeg synes at det tok seg ganske bra ut.

Jeg har bare syrefaste rør som jeg har tig sveisa og pussa pent over.. Passelig diskre.

Men hvorfor måtte du lage nytt bend over bakakselen? JT røret passer vel sånn tålig det? Gjør i allefall det på min, men slår fælt siden jeg lagde ett nytt oppheng som er tilnærmet helt stivt.

Skal gjøre noe ala det der på min til vintern når skrotet er godkjent (3 uker til) men jeg vil ha det litt mere diskre, ikke så veldig blank blingbling demper.

Men for all del, jeg hater ikke å banne så hardt i kjærka att presten får hjerteinfarkt og dauer jeg heller.

Laget nytt over bakakslingen for viss vi ikke fikk det beint og det ikke ble pent, så kunne jeg bare sette på JTen igjen. Vil ikke ødelegge det for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider