Gå til innhold

Rattlåsen har låst seg helt mb200e

Ranger emnet


Excursion

Anbefalte innlegg

Skjer ofte på mercedes. du må sannsyneligvis bytte tenningslås.

 

Det du gjør er å kjøpe ny tenningslås og låner et sett som verksteder har (hvis du skal gjøre det selv) med noen pinner som du stapper inn i hullene rundt tenningslåsen for å demontere den. Husker ikke om låsen må på hakk 1 for at det skal gå, men mener den ikke må det.

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spray f.eks wd40 burde/må man ADLRI ha i tenningslåsen! da gjør man bare vondt være, bruk fett, kansje du klarer og presse i nok, så kansje du får dyttet pinnene inni låsen langt nok til siden, så da kan du prøve!

 

vis du får til det, sett nøkkelen i første hakk, da kan du ta 2 stål trå bitter og dytter inni der!

 

Vis du ikke får til dette! må du begynne å demontere/ta ut speedometere, og dekselet under!

 

Så løsner du klemma som sitter rundt rattlåsen, som går inn i ratt stammen.. så ser du en liten tapp som stikker ut, den tappen banker/borer du ut! så skal det gå ann å dra ut hele rattlåsen...

 

Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kutten den av rett ved der den stange fra rattstammen går inn men den sitter fortsatt dønn fast da.......

Er en slik knapp skru du kan dytte inn men der har jo låst seg da å den hindrer meg i å får av resten av rattlåsen da.........

 

 

Noen som har noen råd på hvordan jeg kan ødellege den knappen da!

Har prøvd å borre men det gikk ikke da.......

 

 

Mvh Excursion

01 BMW 320 DAT.

x 09 Ford Ranger XLT

x 02 Volvo S60

x 93 MB 200E

x 87 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det samme problemet på min c-klasse 94 mod.

Måtte borre opp tenningslåsen for så og få ut bolten som går til ratt låsen.

Men husk at tenningslåsen og deler i rattlåsen er herdet stål og da fungerer det ikke med vanlig bor.

Måtte kjøpe ny ratt lås med tennings stykke 1500,- på autostern og lås sylinder med uorginal nøkkel ca 450,-. Får du ikke nøkkelen til første hakk så du kan dra ut lås sylinderen er det ingen nåde. Da må du ødelegge hele ratt låsen og lås sylinder. Hvis ikke få Bertel O Steen til å gjøre det.

 

Mvh.

Morgan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kutten den av rett ved der den stange fra rattstammen går inn men den sitter fortsatt dønn fast da.......

Er en slik knapp skru du kan dytte inn men der har jo låst seg da å den hindrer meg i å får av resten av rattlåsen da.........

 

 

Noen som har noen råd på hvordan jeg kan ødellege den knappen da!

Har prøvd å borre men det gikk ikke da.......

 

 

Mvh Excursion

 

visegrip tang.. så vri rundt

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått inn den splitter nye tenningslåsen min å rattlåsen da da....

Fikk start på den istad da.........

Men nå sier elektronikken bare daaaaaa....

Når jeg vrir om tenninga da.....

 

Er det batteriet mitt som det er noe gærent med da, fordi at nå så går ikke klokken rundt engang da å den går jo alltid 24/7 da.....!

 

 

 

Mvh Excursion

01 BMW 320 DAT.

x 09 Ford Ranger XLT

x 02 Volvo S60

x 93 MB 200E

x 87 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig vanlig med problemer med tenniingslåsen i gamle mb, hadde ikke noe med rattlåsen å gjøre når jeg fikk dette problemet selv, du må bytte tenningslåsen. men lirker du lenge så får du vridd den om. Ikke putt nøkkelen helt i bånn, ta den 1mm ut og lirk litt. Kjørte lenge med slitt lås :)

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår