EVOLVE_88 Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 lurer på om det gir MYE bedre effekt å lette sving hjulet?? får man mere dreiment?? bedre turtall?? osv osv så en ting til. passer B18 svinghjul på B23A??? noen som vet???? håper på seriøse svar!! Siter -volvo 240 88mod 240GLE -Turbo prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 dreiemomentet synker vel.. bilen blir raskere i aks, men dabber ta mer i motbakke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 B18 har 6 bolta svingjul, mens B23 har 8 bolta. Så det passer ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 passer b30? det er jo mye lettere. man ofrer jo nm mot hk, da man vil klare å øke turtall på motoren. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EVOLVE_88 Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 ok. kan sikkert ofre litt Nm for litt raskere turtall.. tenkte på å kansje sette på b18 svinghjul jeg har liggende, men da går ikke det. kan få tak på ett b21 svinghjul da. det passer da sikkert?? Siter -volvo 240 88mod 240GLE -Turbo prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 B30 svinghjul passer ikke. B21 svinghjul passer på B23 ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 ikke lett det for mye så det går varmt når du slurrer på clutchen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Og hvis noen sier at du skal (få noen til å) dreie av det skal du styre unna. Søker du litt på nettet vil du oppdage at det ikke er så kult å få biter av et eksplodert svinghjul i (gjennom) leggene dine. Er det smidd, kan det lettes, er det støpt, vil du under den harde overflaten komme inn på mer porøst gods. Og får du en bruddanvisning kan dette utvikle seg til en sprekk osv når du mater på med 6-10.000rpm eller hva du nå føler for å dra den til. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Skal ikke være noe problem å lette ett Volvo svinghjul ihvertfall. Dreide av mitt så det ble 2.5 kg lettere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GjerstaN^ Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 hvis du skal lette svinghjulet så bytter du bare fra b230\23 svinghjul til b21! Da "letter" du det fra 13,xx kg til 9,xx kg.. Leste dette i KG trim katalogen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Prøv å få tak i svinghjulet fra en B12ET, det er en del lettere enn fra B23. Jeg har et liggendes som er helt utslitt, og man merker forskjell på det og det fra B23E Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 jeg letta et svinghjul med 7 mm... funka fett det... men kunne tatt av mere... men han som eide hjulet sa stopp... mange som dreier det så mye at det er bare to mm unna kransen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo245 Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 hvor dreier man da??? Siter drive safe. drive volvo _-_volvo 245_-_b23 ft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EVOLVE_88 Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 hvis du skal lette svinghjulet så bytter du bare fra b230\23 svinghjul til b21! Da "letter" du det fra 13,xx kg til 9,xx kg.. Leste dette i KG trim katalogen! tenker jeg skaffer meg ett svinghjul fra B21 jeg. tru jeg allerede vet om ett når jeg tenker meg om. da slipper jeg å dreie det jeg har så jævla mye. om B21 er 4kg lettere en b23, så går det jo bedre enn å dreie ned det jeg har. men tenkte på å få til (dreie) grovere flate på svinghjule slik at det ikke slurer så fort ved slitt clutch. Siter -volvo 240 88mod 240GLE -Turbo prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GjerstaN^ Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 tenker jeg skaffer meg ett svinghjul fra B21 jeg. tru jeg allerede vet om ett når jeg tenker meg om. da slipper jeg å dreie det jeg har så jævla mye. om B21 er 4kg lettere en b23, så går det jo bedre enn å dreie ned det jeg har.men tenkte på å få til (dreie) grovere flate på svinghjule slik at det ikke slurer så fort ved slitt clutch. Men husk da du bytter til b21 svinghjul, må du også ha b21 clutch! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg