Skody Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Hva med B19 svinghjul da? Og er de ulike i diameter eller bare andre vegen? Mener å huske at B19 har annet delenr på clutch vs B21/23? Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EVOLVE_88 Skrevet September 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Men husk da du bytter til b21 svinghjul, må du også ha b21 clutch! jaja. når jeg først skal bytte svinghjul så er det bare begynne med ny clutch å i samma slengen lel. Siter -volvo 240 88mod 240GLE -Turbo prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 tenker jeg skaffer meg ett svinghjul fra B21 jeg. tru jeg allerede vet om ett når jeg tenker meg om. da slipper jeg å dreie det jeg har så jævla mye. om B21 er 4kg lettere en b23, så går det jo bedre enn å dreie ned det jeg har.men tenkte på å få til (dreie) grovere flate på svinghjule slik at det ikke slurer så fort ved slitt clutch. du kan få lagt spesiellt friksjonsbelegg på svinghjulet, men det koster nok peng!! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 på min forge turbo motor(B230AT) hadde eg først B21 svinghjul og clutch 215mm ca.9kg..men me dette oppsette var bilen veldig følsom på vekt..med en gang du hadde på en pasasjer merka du stor forsjell på "aksen"..så sette eg på B230 svinghjul og clutch 228mm (fra B230ET) ca.13kg..med dette svinghjule so vakje den så følsom på ekstra vekt..men med motor med større effekt utak så er det sikkert greidare med letta svinghjul..men det er vell smak og behag Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Er da likt på B21/B23 opp til 84/85.. flate svinghjulet. Det som er 9 kg og kan lettes mest. Skody: B19 er forsåvidt samme som B21, bare annen borring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworthman Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Det sies at motorer med webere går penere på tomgang med lettere svinghjul Siter Volvo 240 GL 83mod med B230A.. Volvo 240 GLE 91mod med B230F Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Alt går penere på tomgang om det er balansert og letta riktig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Jeg ville heller hatt en bil som ristet på tomgang, enn en bil som sliter med bakker og berg! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 vil det si at klutsj fra b21et ikkje passa på b230 svinghjul? Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 vil det si at klutsj fra b21et ikkje passa på b230 svinghjul? ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Jeg ville heller hatt en bil som ristet på tomgang, enn en bil som sliter med bakker og berg! gammle bilen min med webermotor sleit i mot bakkene. men fy faen hvor det dro på slettene! det er alltid fordeler og ulemper ved å gjøre endringer på en bil, motoroppsett osv.. man må bare finne ut hva man selv vil! han som kjøpte den weber motoren min uttalte dette om mitt svinghjul (tidligere rally nasjonal motor!) "fy f... kaller du det ett svinghjul, det er jo nesten ikke noe igjen av det jo!" he he. det måtte nesten planlegges før jeg skulle kjøre noe sted, pga bakker! lider litt for effekt og newtonmeter!!! Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 fatter ikke poenget med å lette svinghjulet. du ofrer jo Nm (det som jeg streber etter for å få mest mulig av..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 på veien er det vell ikke noe vits... men har du en veldig sterk motor og du vill ha mere turtall så er det veien og gå... eller vis du det er en løps bil så er det jo vits... for da kjører man på høyere turtall og nm blir jo borte oppe i effeket registret da er det jo effekten som er viktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Skal ikke være noe problem å lette ett Volvo svinghjul ihvertfall.Dreide av mitt så det ble 2.5 kg lettere. Eneste svinghjulene jeg har hørt har gått av er volvo svinghjul. er mange som har dratt til seg treskoa og hatt hull i gulvet rundt om.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.