Gå til innhold

svinghjul letting!??

Ranger emnet


EVOLVE_88

Anbefalte innlegg

tenker jeg skaffer meg ett svinghjul fra B21 jeg. tru jeg allerede vet om ett når jeg tenker meg om. da slipper jeg å dreie det jeg har så jævla mye. om B21 er 4kg lettere en b23, så går det jo bedre enn å dreie ned det jeg har.

men tenkte på å få til (dreie) grovere flate på svinghjule slik at det ikke slurer så fort ved slitt clutch.

du kan få lagt spesiellt friksjonsbelegg på svinghjulet, men det koster nok peng!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min forge turbo motor(B230AT) hadde eg først B21 svinghjul og clutch 215mm

ca.9kg..men me dette oppsette var bilen veldig følsom på vekt..med en gang du hadde på en pasasjer merka du stor forsjell på "aksen"..så sette eg på B230 svinghjul og clutch 228mm (fra B230ET) ca.13kg..med dette svinghjule so vakje den så følsom på ekstra vekt..men med motor med større effekt utak så er det sikkert greidare med letta svinghjul..men det er vell smak og behag

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller hatt en bil som ristet på tomgang, enn en bil som sliter med bakker og berg!

 

gammle bilen min med webermotor sleit i mot bakkene. men fy faen hvor det dro på slettene!

 

det er alltid fordeler og ulemper ved å gjøre endringer på en bil, motoroppsett osv.. man må bare finne ut hva man selv vil!

 

han som kjøpte den weber motoren min uttalte dette om mitt svinghjul (tidligere rally nasjonal motor!) "fy f... kaller du det ett svinghjul, det er jo nesten ikke noe igjen av det jo!" he he. det måtte nesten planlegges før jeg skulle kjøre noe sted, pga bakker!

 

lider litt for effekt og newtonmeter!!!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på veien er det vell ikke noe vits... men har du en veldig sterk motor og du vill ha mere turtall så er det veien og gå... eller vis du det er en løps bil så er det jo vits... for da kjører man på høyere turtall og nm blir jo borte oppe i effeket registret da er det jo effekten som er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår