Gå til innhold

fjærning av org dump på b230ET

Ranger emnet


Per-Henrik

Anbefalte innlegg

Orginal dump? mener du den resilk ventilen på turbo'n din? denne får du kjøpt deksel 'lokk' til når\hvis du evt skal fjerne, bare og oppgi type turbo

 

det er en resirkulerings ventil. men ikke den som sitter på turboen. denne på biled.

 

DSC00003.jpg[/img]

 

 

 

som sitter på plassen vist på bildet.

 

DSC00004.jpg

 

kjører luft til bake til luftfiltret. ikke i fri luft.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bloker den som kom fra retur fra resirkuleringsventilen, og bruk den fra trykksiden på dumpen din, vist det er det du skal ha. motoren vill ikke fjuske. men sliter på turboen å kjøre uten.

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bloker den som kom fra retur fra resirkuleringsventilen, og bruk den fra trykksiden på dumpen din, vist det er det du skal ha. motoren vill ikke fjuske. men sliter på turboen å kjøre uten.

 

thenkte å ta den bort jeg. så da går jeg ut i fra at det går bra. turbo er forbruks vare.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å blende de det. Får fin lyd... ;)

 

De fleste ET-motorene kom med sånn dump... T3'ene har ikke intern dump, så da må en ekstern til.

Kjører personlig med rør fra en B230ET motor på min FT, men har blanket igjen røra med blåelokserte alu-propper... ser smooth ut :P

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230FT, det å kjøre uten avlastningsventil SLITER på turboen jo.... min 13c feks fikk ca 0,3cm slark etter at jeg kjørte 1 mnd med defekt avlastningsventil på 1 bar. =/ Begynte å subbe i huset rundt kompressoren etz på tomgang.... ikke noen go'lyd akkurat, hørtes ut som det lå stein i turboen, men så jeg bytta til ny 16t-snurre litt senere.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumplokk:

 

http://www.pedersens-racing.no/bil/JBR/

 

Scroll ned til bunnen av siden.

 

Jeg tok bare å dro av den lille slangen fra innsugssiden som går inn på resirkventilen, stappa i no bits greier å dro på slangeklemme. :D Da åpner ikke ventilen i det hele tatt. Men jeg skal kjøpe dumpventil nå med dumplokk til den originale.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår