Per-Henrik Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Er det bare å ta bort org dumpventil eller?? vill motoren fuske hvist den ikke er der?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Orginal dump? mener du den resilk ventilen på turbo'n din? denne får du kjøpt deksel 'lokk' til når\hvis du evt skal fjerne, bare og oppgi type turbo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Husker ikke siden du får kjøpt dette men det gjør garantert noen her på forumet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 har sett av dei eg oxo men finner ikkje igjen siden Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Orginal dump? mener du den resilk ventilen på turbo'n din? denne får du kjøpt deksel 'lokk' til når\hvis du evt skal fjerne, bare og oppgi type turbo det er en resirkulerings ventil. men ikke den som sitter på turboen. denne på biled. [/img] som sitter på plassen vist på bildet. kjører luft til bake til luftfiltret. ikke i fri luft. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 bloker den som kom fra retur fra resirkuleringsventilen, og bruk den fra trykksiden på dumpen din, vist det er det du skal ha. motoren vill ikke fjuske. men sliter på turboen å kjøre uten. Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 bloker den som kom fra retur fra resirkuleringsventilen, og bruk den fra trykksiden på dumpen din, vist det er det du skal ha. motoren vill ikke fjuske. men sliter på turboen å kjøre uten. thenkte å ta den bort jeg. så da går jeg ut i fra at det går bra. turbo er forbruks vare. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 KL Racing har noen lokk, for å blokkere orginal avlastningsventil. (http://www.klracing.se) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Hva oppnår man med å ta den bort? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 bare å blende de det. Får fin lyd... ;) De fleste ET-motorene kom med sånn dump... T3'ene har ikke intern dump, så da må en ekstern til. Kjører personlig med rør fra en B230ET motor på min FT, men har blanket igjen røra med blåelokserte alu-propper... ser smooth ut :P Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 få det bort ja! dump er bare tull.. folk sier "det slier på turbo å kjøre uten", det er hvertfall bare tull, men det som stemmer, er at om en kjører på moderat trykk(innfor det turboen levverer fint 1bar +-) minsker du kansje levetiden fra 300'km til 250', men kjører med en turbo så lenge uansett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 B230FT, det å kjøre uten avlastningsventil SLITER på turboen jo.... min 13c feks fikk ca 0,3cm slark etter at jeg kjørte 1 mnd med defekt avlastningsventil på 1 bar. =/ Begynte å subbe i huset rundt kompressoren etz på tomgang.... ikke noen go'lyd akkurat, hørtes ut som det lå stein i turboen, men så jeg bytta til ny 16t-snurre litt senere. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Dumplokk: http://www.pedersens-racing.no/bil/JBR/ Scroll ned til bunnen av siden. Jeg tok bare å dro av den lille slangen fra innsugssiden som går inn på resirkventilen, stappa i no bits greier å dro på slangeklemme. :D Da åpner ikke ventilen i det hele tatt. Men jeg skal kjøpe dumpventil nå med dumplokk til den originale. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.