Gå til innhold

Oljelekkasje - BMW 325i '87

Ranger emnet

herbal

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg opplevde noe veldig merkelig med BMW'en i dag. Historien er som følger:

Jeg parkerte bilen i en VELDIG bratt oppoverbakke, så fronten sto opp. Da jeg skulle rygge bilen ned igjen for å kjøre, så jeg at det lå en stor dam av olje på bakken. Stoppet bilen for å titte under, og der rant det enda mer fra "skjøten" mellom motor og gear. Etter en kort stund stoppet det å renne, så jeg kjørte til nærmeste bensinstasjon. Det første jeg tenkte rundt dette, var at jeg nylig har fylt på olje, og at nivået da var akkurat maximum. Jeg trodde derfor olja ble kastet ut, fordi den hadde stått parkert så skjeivt.

På bensinstasjonen stoppet jeg, peilet olja, og fant ut at det var 3/4 med olje igjen. Tittet under bilen, og så at det ikke rant noe mer olje. Jeg kjørte hjem (ca. 2 mil) og peilet igjen. Nivået er fortsatt det samme, og det renner ingen ting.

Er det noen som har hørt om eller vært borti dette problemet? Noen som vet hvor olja renner ut?

Håper på svar!

Hell yeah!!

BMW 325i (M) 87 mod. (Prosjekt original)

BMW 318i Touring 96 mod. - VW Polo 1993 mod.

[x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjør til samme bakke, og se under bilen om det renner mer?

Dette er kanskje ikke det lureste forslaget jeg har sett. Jeg hadde sikkert funnet ut hvor olja kommer fra, men det løser ikke problemet.

Det virker som om du bare poster for å få opp postcounten?!

Uansett tror jeg at jeg har funnet ut hva problemet er. Har hørt med litt forskjellige folk, og alle mener det er simringen som sitter på veiva mellom motor og gear.

Hell yeah!!

BMW 325i (M) 87 mod. (Prosjekt original)

BMW 318i Touring 96 mod. - VW Polo 1993 mod.

[x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider