Gå til innhold

Prosjekt Shitty Car go Pretty Car! AKA Das Golf

Ranger emnet

RoBoX

Anbefalte innlegg

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takk for det.. skal bli gøy å bli ferdig.. :D men bare så det er sagt så blir det null fremgang på anleggsprosjektet eller bodykit før karosseriet er i orden uansett.. og det kommer bilder av hele prosjektet fra start til slutt når det er ferdig.. vil bare ikke finne på alt sammen og så bli nummer 2 med det.. gotta be :win :D hehe

i dag regner det som bare det her så blir nok ikke noe fremgang i dag.. :shake :( kanskje litt garasjerydding i stedet.. :puke: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå var jeg lei så nå har jeg ligget i pøsregn og sveiset.. haha ikke mye stas nei..

endelig litt fremgang..

- kanalen på førersiden er nå ferdig rustsveiset og tinnsparklet

- gulvet på førersiden er ca halvferdig, kunne ikke se noe mer under der nå så måtte gi meg..

- døra er tatt av og lagt på bukker i garasjen, nå har jeg slipt den ned og holder på å sveise ett rusthull som var i den..

får se om jeg kommer meg ut igjen og gjort noe mer.. motivasjonen er ikke helt på topp i dag.. har desverre ikke kamera her nå så bildene kommer når jeg får det tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver for harde livet her nå.. :D

veldig interesert folk var i hvor mye jeg ga da...?? :angelsmili: hehe ga nesten ingenting for den, kommer aldri til å tape på kjøpet iallfall.. ;)

har forresten funnet leppa jeg skal ha på bakfangeren til den midlertidige stylingen.. :D likte den så godt at det er mulig den blir på bilen med litt andre mods av fangeren.. :D

04065_2.jpg har også grovlaget pluggen til frontfangeren som skal på, men bildene av den må nok vente litt.. :fingers: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

må vel nesten oppdatere litt her nå.. :D

clean list til bakluke er bestilt, kommer uti november.. med andre ord ble det litt endring av planene ser det ut til.. bare cleane emblemet og viskeren og sette på den nye cleane lista.. har fått litt sansen for det.. :thumb

titel.jpg

spoiler til bakluka er bestilt, kommer uti november.. type Zender.. :D:D:D akkurat den jeg har gått og siklet etter siden jeg kjøpte bilen.. :D:D:D

vinge1.jpg

har også fått tak i skjørter til bilen, kommer bilde av disse om litt.. har ikke kamera her nå..

på toppen av kransekaka har jeg fått fingrene i ett corradobaksete som skal inn.. :D:D:D:D

skal også ta endel bilder av resten av delene jeg har stående til bilen.. :) så dere får noe å godte dere på.. haha :D

har også bestemt meg for å avsløre litt anleggsplaner.. :thumb håper bare ingen stjeler designet nå.. :puke:

kan begynne med komponentvalget:

Forsterkere:

Phoenix Gold Route 66 special edition forsterker

Power Acoustic g1800-2 (denne blir bare midlertidig til jeg finner en forsterker som er verdig subberne.. :D )

Bass:

2 stk Phoenix Gold Xmax 10" subbere

Frontsett:

Boston Pro Series frontsett bestående av:

4 stk Boston Pro Series 6.4LF 6,5" blir delt til mellombass

2 stk Boston Pro Series 4.4LF 4" blir delt til mellomtone

eneste som mangler på frontsettet nå er diskantene, desverre har jeg ikke fått tak i de diskantene som hører til resten av oppsettet(Neo 4T) så de er ikke bestemt enda..

Batteri:

Batteri foran er usikkert foreløpig, regner med optima yellowtop eller exxide.. får se hva som dukker opp.. noen som har ett, send pm! :thumb

bak blir det mest sannsynlig ett Oddysey AGM batteri, nest største modellen, kanskje største.. :D:D

Dynamo:

Regner med det blir største originaldynamo med mods, får se ann strømtrekket etter hvert.. :)

Koblingsmateriell:

50mm2 hovedstrømkabel til + og - på alle viktige punkter

Phoenix Gold Kabler, 35mm2 strømkabel til forsterker + signalkabler

Phoenix Gold 200 amp automatsikring

Stinger på alt annet koblingsmateriell

DLS 1f Kondensator(hadde den bare liggende så why not)

Noen byggebilder.. ;)

DSCF0040.jpg

DSCF0041.jpg

det første støpet dere ser over har jeg forkastet og skal støpe på nytt.. ble så absolutt ikke fornøyd med det.. :( fikk ikke festet teppet godt nok så det sank litt enkelte plasser som dere ser på bildene.. støper på nytt i løpet av neste uke tenker jeg.. :D morro med anlegg gitt.. :D:D:D:D

men uansett, dere ser det generelle opplegget.. de to 10" subbene skal stå i kassene med magneten ut og kassen under som er boltet i bilen og med lås skal forsterkerne nedi.. så skal alt trekkes med glassfiber.. :D har montert 6 80mm vifter, 3 på hver side som blåser luft gjennom kassen så ikke forsterkerne blir for varme.. har også spacet opp kassen såpass at batteriet og kondensatoren kan stå i reservehjulsbrønnen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider