Nords Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 ok englesk.. I am an american college student taking a norwegian class, and love cars/mazda/subarus/rallying, and figured this would be the best place to learn the language. I will try and speak norwegian from now on, and if my grammar is horrible please let me know ;) I hope to take a full year of norwegian, graduate from college and visit some of my relatives outisde of Oslo, see WRC Norway and live over there for a month or 5. I'm a big poster in http://www.nasioc.com if any of you visit there. Siter Pardon my bad norwegian, I'm still learning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 God morgen! Det er bare skrive i vei! :) Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 God morgen! Det er bare skrive i vei! :) Dette er vel litt tidelig for deg vel:heyyou: Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Dette er vel litt tidelig for deg vel:heyyou: MSN? :D Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Welcome. Today, we'll go through a sorting of Norwegian terms for alkohol. Moonshine: A term that in many ways can be compared with many Norwegian terms like "hjemmebrent", "heimkok", "kok", "96" and just "jubelbrus". Beer: This drink of gods, is normally reffered to with two terms. "Øl" and "pils". There are differences between øl and pils, but I have never been able to explain, and since the use of the words coexcist in the Norwegian language, I won't explain the difference. Well. That's the important ones. The rest is pretty much the same, if you want wine, it's "vin", more exclusive booz you can get by usually the same names as in English, whisky, brandy and so on. Then, why not take a look at some Norwegian expressions? "God dag." This term means simply "Good day". "Hva er klokken?" Easy. "What's the time." "Jeg ønsker å leie en bil." "I wish to rent a car." "Går det bra?" "Are you ok?" "Kan de vise meg veien til et sykehus?" "Could you please give directions for a hospital?" Well, I'm sick today, so that's all I've got patience to write. Tallly'ho and so. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Haha, genialt språkkurs nomix... :thumb Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 First of all you have to post some pictures off your subaru :) I guess you have one since you are a big poster in Nasioc:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 der var du ja :p lurte paa om du hadde tenkt aa begynne aa poste, velkommen til bilforumet! (we spoke on AiM, where ya asked about if it was okay even if you sucked at norwegian, if i can post here with my norwegian, you can :p ) Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nords Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Jeg vil prøver å snakker norsk nå. Jeg bor i Minnesota, og Fargo ND for universitet. :wonder: bah, I don't know how to say anything more complex that Siter Pardon my bad norwegian, I'm still learning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Jeg vil prøver å snakker norsk nå. Jeg bor i Minnesota, og Fargo ND for universitet. :wonder: bah, I don't know how to say anything more complex that Du minner meg om en amerikansk nabo jeg har, nesten uansett hvor dårlig norsk man prater vil vi skjønne poenget :) You remind me of a american neighbour of mine, almost how bad norwegian you talk we will get the point :) Just as you get my bad english I hope Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Limit3d Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 wrong, u have to say: Jeg prøver å snakke norsk nå the next line it is på, not for ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Volvo_gutten Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Hva er råner/ragger på engelsk? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Hva er råner/ragger på engelsk? :D Denne er litt tricky, men i alle fall i UK tror jeg at "cruising" er et passende begrep. Har lite kunnskap om dette, men har sett Jeremy Clarkson i en reportasje fra et cruisingmøte, og det så egentlig ut som fancy råning. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nords Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 wrong, u have to say: Jeg prøver å snakke norsk nå the next line it is på, not for ;) thanks, I should know that, we are learning grammar of å snakke vs snakker. I don't own a subaru, I autocross and rallycross my 95 mazda protege (like a familia over there i think). I have rallied in a few subarus though. 94 Turbo Legacy. That legacy the next year when we crashed really hard because of bad dust at night. It was totalled and he is building a new car for us next year . I forget the year on this gc8 I race with a bunch of polish guys and one of them built a brand new subaru for the last race, I am used to old dirty cars, this one was nice and we finished 8th overall out of 40 cars, 3rd in PGT. (and I'm not polish he gave me that flag as a joke) pictures by http://www.artpart.com I'm the really tall guy in blue So my hobbies are photography (have a digital rebel, canon 50mm 1.8, canon 10-22mm, canon 70-200 f2.8L) Rallying, and now I am learning to kiteboard. I only post on nasioc in off topic or motorsports. Siter Pardon my bad norwegian, I'm still learning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Cool man! Welcome to the Forum! We have alot of automotive hobbyphotografs here also: http://www.bilforumet.net/forumdisplay.php?f=624 Enjoy! Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg