Gå til innhold

Mer effekt med eksosanlegg?

Ranger emnet

Nicson

Anbefalte innlegg

Hepp.

Jeg har en Audi A4 8E/B6 med Stage3 software fra TSRacing, skal vel gi

noe over 200HP. Er veldig fornøyd med produktet gutta har levert, men

mye vil ha mer. I dette Stage3 kittet skal det egentlig monteres eksosanlegg

men gutta på TS hadde ikke dette inne da jeg chippet bilen.

Spørsmålet mitt er da; Vil et eksosanlegg fra TS eller en annen leverandør

gi merkbar forskjell i respons og drag? Da mener jeg selvfølgelig at man merker

det, og ikke bare "psykisk" fordi lyden er bedre.. ;)

Bilen er en A4 01 modell 1.8T FWD med TS Stage3 chip, TS åpent filter og Forge avlastningsventil.

Takk for svar !

Skal forresten til tyskland neste uke og skal få filmet litt på Autobahn...

Blir garantert å få testet bilen lovlig da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra tråden om Mew's A4:

2.5" rustfritt fra Simons med 2 stk 3" utløp. Lyden blei grei, ikke for mye bråk! Effekten var ikke akkurat noe å hoppe i taket for. Bilen dro greit fra 2000 rpm med orginal anlegget, men nå drar den seinere, men igjen gjeld litt bedre og lengre. Men jeg vil heller ha bånndraget!!

Må da legge til at han og har noe ala 200hk i sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med steg 3 er det beregna 3" effektanlegg og bytte ut katen med 3"downpipe. Du vil da få letter gjennomstrømming slik at eksos delen på turboen slipper å "presse" ut eksosen. Du vil nok merke forskjell om du bytter kat og effektanlegg til 3". Strakest mulig vei ut med eksosen. Ville satt IC i front også om jeg var deg.

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alright? Men vil det faktisk være verdt de 6000-8000 kr det koster med nytt

eksosanlegg da?

Eller er det snakk om å hente ut få underernærte hester som man ikke merker, har lite lyst til å miste mellomregisteret mitt som innlegget over beskriver?

Noen flere med erfaringer med eksos på 1.8T motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min merket jeg at den reagerte litt kjapper og at bunn draget ble noe bedre. Kunne liksom lunke og kjøre på 5gear å bare trykke gassen i bunn å merke at det skjedde ting kjappere enn før. Men jeg byttet eksos, downpipe, åpent filter, IC og resirkventil da. Hadde chippa den fra før. Men 6-8000 da el? Laget selv jeg, kostet ikke mer en 2-3000

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice.. Takker for svar. Glir over til å skaffe eksos ja.. Men 2-3 tusen, dette er arbeid du har gjort selv eller ? Har selv 1 potte på hver side av fangeren B6, de er litt stusselige i utgangspunktet.

Noen forslag til hvor jeg kan kjøpe billig eksos som jeg eventuelt kan sveise og tillpasse selv? Eller ett nettsted som selger komplette sett uten å bli ruinert?

Hvor har du forresten fått tak på front IC? Noen forslag her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har mekket en del selv da det gjelder eksosen, turbopower selger også eksos deler som du må sveise i rustfritt eller ikke. Bare ta deg en titt under bilen å se hva du trenger, be da om et tilbud på alt du trenger. Man kan jo også kjøpe eksos deler på en bildele shappe (eks biltema). Er mange som har kjøpt hos http://www.simons.se billige og komplett sett der. Kan ikke skjønne hvorfor folk kjøper dyre effektanlegg, kan liksom ikke skjønne at det blir noe bedre hvor dyrere det er? Men men, kan du gjøre noe selv kan du spare en del tusen.

Når det gjelder IC så kan du få det du trenger hos turbopower, jeg kjøpte mitt der og sveiset sammen til et kit så han har oversikt over de delene vi brukte der. Mener han også har bygget IC kit for en 00-01 modell så mener han har dette også. Ta en tlf til han og hils fra Kenneth Olsen fra gofast-production så fikser han sikkert en bra pris :)

http://www.simons.se/Katalog/Audi.htm

http://www.turbopower.no

http://www.gf-p.com Meld deg inn (gratis) der så kan du se bilder av montering på bilen min :)

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider