Gå til innhold

320 med 325 motor, noen som har prøvd det før??

Ranger emnet


Buzz

Anbefalte innlegg

ang. Eu-kontroll med 325motor istede for 320 motor i bilen så kan dette føre til mye problemer. jeg selv ble nekta av to forskjellige verksteder og godkjenne bilen min der med 2,5literen i. grunnen til at de merker dette er når de er ute og "prøvekjører" den så merker de GODT forskjell på motorene. ene plassen sa de at jeg var heldig som ikke fikk mangellapp på motor og videresendt til Biltilsynet for visning av motor der..! det tredje verkstedet jeg leverte bilen min inn til merka de ingenting før de skulle ta etterkontroll på den, da sa de at det sto en anna motor i bilen min som ikke var helt lovelig! men siden det egentligt er mitt problem så lot de det bare gå. så ikke kom her og si at det er _NULL_ problem med tanke på eu-kontroller for det er det ikke alltid.

 

Mvh Bjørn

bmw e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det E30 eller E36? Link til autodb?

 

Den ligger ikke på autodb.. ;)

 

Takker forresten for mange gode svar og argumenter.. Men er litt usikker på om jeg bare kliner til med en org 325i isteden, så slipper jeg å bekymre meg for alt mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at biltilsynet skal finne ut at det står en annen motor i bilen etter en ulykke er lite sannsynlig. Når de ser at en motor ser prikk lik ut som den som egentlig skal stå der tenker de ikke mer over det.

 

Og bilen blir ikke så mye vanskeligere og selge, den jeg hadde solgte jeg nesten ufrivillig! :D var så mye folk som ville ha den, og spesialt 18 åringer som ikke hadde råd til dyr forsikring synes det bare er bedre at bilen er regga som en 320. Men regn med at liste prisen på bilen ikke ligger som en 325, men kanskje midt i mellom en 320-325.

 

Hvilken modell er den bilen du snakker om ? om det er 1993 mod eller nyere burde du definitivt går for den. e-36 etter 1993 ble mye bedre når de fikk vanos og ble kvitt " barnefeilene " sine.

 

35 000 for en e36 320/325 er uansett svinbillig, og du får mye for pengene da. Kan likså godt være i like god stand som en orginal 325 til 80 000.

Audi A3 1.8 1998 mod

Bmw 320I 1996 mod *solgt*

Bmw 320CI 2002 mod

Golf Tdi 1.9 1993 mod *solgt*

Bmw 325 M-tech 1995 mod *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at biltilsynet skal finne ut at det står en annen motor i bilen etter en ulykke er lite sannsynlig. Når de ser at en motor ser prikk lik ut som den som egentlig skal stå der tenker de ikke mer over det.

 

Og bilen blir ikke så mye vanskeligere og selge, den jeg hadde solgte jeg nesten ufrivillig! :D var så mye folk som ville ha den, og spesialt 18 åringer som ikke hadde råd til dyr forsikring synes det bare er bedre at bilen er regga som en 320. Men regn med at liste prisen på bilen ikke ligger som en 325, men kanskje midt i mellom en 320-325.

 

Hvilken modell er den bilen du snakker om ? om det er 1993 mod eller nyere burde du definitivt går for den. e-36 etter 1993 ble mye bedre når de fikk vanos og ble kvitt " barnefeilene " sine.

 

35 000 for en e36 320/325 er uansett svinbillig, og du får mye for pengene da. Kan likså godt være i like god stand som en orginal 325 til 80 000.

 

Takk for saklige komentarer! Nå ble jeg usikker igjen!! :S Skal sjekke hvilken mod det er jeg ;)

 

Edit: Specs fra din gamle? mye fikk du for den osv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle bil var en 320 1995 mod, m-tech med sportsinteriør. med en 2.5 l motor i. 325 motoren kom fra en 1994 mod belgisk cab og kostet 20 000. Fulgte da med hele ledningsnettet fra 2.5 L motoren.

 

Bilen var strøken, kjøpte den for 87 000, og hadde ingen feil med selve motoren. Girkasse ble ikke skiftet, siden en 320 er helt lik 325 unntatt utveksling, bremser og eksosannlegg. Det er det eneste som er forskjellen mellom disse bilene.

 

Solgte bilen for 82 000 etter å ha eid den i 6 måneder. Men jeg la den ikke ut til salgs, ryktene gikk om at jeg vurderte og selge. Så den ble solgt fortere en jeg egentlig ville. Kunne sikkert hadde fått 100 000 om jeg hadde giddet, bilen var strøken og hadde en sinnsyk fin grønnfarge ( möragrønn ), 18 toms m3 replica felger ( fikk de helt nye for 7500 med dekk! :D ) , effektannlegg montert av svendsen eksos som ga en sinnsyk fet lyd ( hørtes ut som det var kompressor i motoren ! :D )

 

Har du funnet ut hvilken modell den du tenkter på er? 1991 mod kan være litt småfeil med, men er en sinnsykt god bil å kjøre om den har rett senk, osv..

 

Men husk å høre etter kaklelyder fra register " huset ". Vet at mange folk har blåst 6,er motorn etter at reg kassa har blitt " knust ". Sjekk også etter rust under reservedekke, bakluken og skjermer og dører. Foringer slites fort ut om bilen blir kjørt hardt med, så sjekk det også når du er igang. :D Kan være jævli dyrt å skifte på verksted.

Audi A3 1.8 1998 mod

Bmw 320I 1996 mod *solgt*

Bmw 320CI 2002 mod

Golf Tdi 1.9 1993 mod *solgt*

Bmw 325 M-tech 1995 mod *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle bil var en 320 1995 mod, m-tech med sportsinteriør. med en 2.5 l motor i. 325 motoren kom fra en 1994 mod belgisk cab og kostet 20 000. Fulgte da med hele ledningsnettet fra 2.5 L motoren.

 

Bilen var strøken, kjøpte den for 87 000, og hadde ingen feil med selve motoren. Girkasse ble ikke skiftet, siden en 320 er helt lik 325 unntatt utveksling, bremser og eksosannlegg. Det er det eneste som er forskjellen mellom disse bilene.

 

Solgte bilen for 82 000 etter å ha eid den i 6 måneder. Men jeg la den ikke ut til salgs, ryktene gikk om at jeg vurderte og selge. Så den ble solgt fortere en jeg egentlig ville. Kunne sikkert hadde fått 100 000 om jeg hadde giddet, bilen var strøken og hadde en sinnsyk fin grønnfarge ( möragrønn ), 18 toms m3 replica felger ( fikk de helt nye for 7500 med dekk! :D ) , effektannlegg montert av svendsen eksos som ga en sinnsyk fet lyd ( hørtes ut som det var kompressor i motoren ! :D )

 

Har du funnet ut hvilken modell den du tenkter på er? 1991 mod kan være litt småfeil med, men er en sinnsykt god bil å kjøre om den har rett senk, osv..

 

Men husk å høre etter kaklelyder fra register " huset ". Vet at mange folk har blåst 6,er motorn etter at reg kassa har blitt " knust ". Sjekk også etter rust under reservedekke, bakluken og skjermer og dører. Foringer slites fort ut om bilen blir kjørt hardt med, så sjekk det også når du er igang. :D Kan være jævli dyrt å skifte på verksted.

 

Takk for det, skal ha det i baktanken når jeg skal se nærmere på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man er litt smart skrur man ut den bolten til og justere gasspedalen med så den går dårligere. veldig enkelt og veldig smart, tror ikke de sier noe om bilen går dårligere en normalt liksom. så det er bare og skru bolten ut når du er på kontroll og justere til optimalt igjen når kontroll er ferdig på den måten er det ingen som kan gjette at det er en 325i motor du har under panseret.. så det blir vel ikke akkurat noe problem da?

 

Mvh Fredrik

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor væra uærlig og ta den raske veien? sitter igjen med mye mere hvis du gjør det skikkelig første gangen. er greit og ha alt godkjent på papiret når du først blir stoppa i teknisk. er bare og ha en go dialog med biltilsynet og ha søk i forveien så gar det veldig bra. har gjort akkurat det samma sjøl bare en e30. sender bilder og info om hva som blir gjort hele tida og får besøk i verksted av og tell av nyskjerrige bilsakkyndige som vil kikke. men og kjøpe en orginal en er jo det aller beste, slipper mye slruing hvis du ikke liker det, men de fleste som henger her liker vel eller vil lære og skru så....

 

mvh

thorbis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor væra uærlig og ta den raske veien? sitter igjen med mye mere hvis du gjør det skikkelig første gangen. er greit og ha alt godkjent på papiret når du først blir stoppa i teknisk. er bare og ha en go dialog med biltilsynet og ha søk i forveien så gar det veldig bra. har gjort akkurat det samma sjøl bare en e30. sender bilder og info om hva som blir gjort hele tida og får besøk i verksted av og tell av nyskjerrige bilsakkyndige som vil kikke. men og kjøpe en orginal en er jo det aller beste, slipper mye slruing hvis du ikke liker det, men de fleste som henger her liker vel eller vil lære og skru så....

 

mvh

thorbis

fordi bilen kan være brukt importert og man kan sitte med avgifter opptil 80.000

 

Mvh fredrik

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår