Gå til innhold

Topp 5 Muskelbil.

Ranger emnet

benzoman

Anbefalte innlegg

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, gjør egentlig ikke det. For meg så er det pony cars... men det blir vel egentlig bare flisespikkeri. 67-68 med 390 cid er vel kanskje i nærheten av å kalles en muscle car, men motoren er for slapp synes jeg. 68 1/2 Cobra Jet derimot burde kvalifisere som en muscle car.

Selv så har jeg en 64.5 Mustang HT med K-code motoren, men jeg tenker ikke på den som noen muscle car - selv om en del mener det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener den havner mer under dagens bmw 750, merche 500 etc. Uten å vite hva man skal kalle kategorien, så mener jeg den er mer i ligaen for herrer i dress som trenger det ekstra "skuvet" om morgenen for å rekke jobben sin på wall street, mer enn en direkte muskelbil.

Spesiellt når du i 1971 kunne velge, etter min mening, den råeste muskelbil som noen gang ble produsert, nemlig 71 cuda, og en rekke andre eksklusive modeller både fra Ford,Gm og Mopar, biler som virkelig oste performance både av utseendet og ytelse.

Chryslern ble jo levert med 440, men denne motoren var aldri ment som noen high performance motor av mopar, og var det heller ikke (kanskje med unntak av 6-pack utgaven) dessuten synes jeg at med engang ordet "sedan" blir nevnt her, så reduseres muskelbilfaktoren betraktelig! " a four door dart sedan will never be a muscle car, a two door is"

Og til sist: Chrysler 300 er jo ganske lukseriøs av seg, og som den kjente rod byggeren Boyd en gang sa: a hot rod should feel like a car, not like a mobile version of your living room.

Bytt ut hot rod med muscle car, and there you go ;)

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider