jones Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 det var forskjellige utgaver av 426 hemin.. noen dragraceutgaver ble også levert fra fabrikken,. kan være noen av disse. Cuda eller dart ble ikke levert med hemi i 68, med mindre det var en fabriksdragracer eller stocker står jo hemi dart s/s der så regner med det betyr superstock btw.. en kliss orginal 66`426 hemi gjør 466 hester på dynon.. senere modeller ble forbedret litt.. Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dart360 Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Wtf? Hemi Cudaen og Veyron har jo nesten identiske tider på kvartmila... Det kan vel ikke stemme? Hemi'n hadde vel ikke 525 hest? Satt vel ikke mer enn 425 eller noe i den? Hvor mange hestekrefter Hemien hadde er det delte meninger om, men at det var over 425 hk er det lite tvil om. En riktig justert Hemi fra 68' og nyere hadde nok rundt 500 hk eller mer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 s/s versjonene hadde mer, det skal en del til for å kjøre mid 10`s med de dekkene, girkassene++ som var den gangen.. husk at dette var før slicksene satt som et skudd og preppa automat med stallspeed og manuellt ventilhus kom! Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 er det gross eller net hk dere snakker om her? på veiva regner jeg med... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThunderCable Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 Wtf? Hemi Cudaen og Veyron har jo nesten identiske tider på kvartmila... Det kan vel ikke stemme? Hemi'n hadde vel ikke 525 hest? Satt vel ikke mer enn 425 eller noe i den? Why? We did it simply to satisfy your curiosity. Accurate? Not necessarily.** 525 ** :) Men rått var det Siter 2stk 08' Ecco size 41. X 95' BMW 328i - solgt x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Oktober 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2006 hehe. ok.. gadd ikke å bla langt nok ned.. :D Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 btw.. en kliss orginal 66`426 hemi gjør 466 hester på dynon.. senere modeller ble forbedret litt.. Forbedret? Vill da ikke kalle overgang til hydraulsk kam en forbedring jeg da, ikke med tanke på hk i alefall :/ Tviler i grunn sterkt på at gateversjonen noengang hadde mer enn 466hk. Med den kamteknologien dem hadde den gangen ville 500hk+ knapt være mulig å kjøre på orginal converter. Men med 4.11 bakaksleutveksling og dreimoment av en annen verden skal det strengt tatt ikke mer enn det til for å kjøre lave 12ere på kvartmilen. Så her om dagen en repotasje i Bilsport Classic om en 1971 Pontiac LeMans med 455HO motor som de hadde testet kvartmilen til 12.8sec på. For de som ikke vet det så har en 455hO 290 netto hester, som tislvarer rundt 350Brutto hester som er det de eldre motorene er målt i. Forøvrig en lavcomp motor som kun baserer seg på dreimoment. Så tidene man leser om på lave 12sec, er absolutt oppnåelig med 450hk +/- . Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dart360 Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Forbedret? Vill da ikke kalle overgang til hydraulsk kam en forbedring jeg da, ikke med tanke på hk i alefall :/ Tviler i grunn sterkt på at gateversjonen noengang hadde mer enn 466hk. Med den kamteknologien dem hadde den gangen ville 500hk+ knapt være mulig å kjøre på orginal converter. Men med 4.11 bakaksleutveksling og dreimoment av en annen verden skal det strengt tatt ikke mer enn det til for å kjøre lave 12ere på kvartmilen. Så her om dagen en repotasje i Bilsport Classic om en 1971 Pontiac LeMans med 455HO motor som de hadde testet kvartmilen til 12.8sec på. For de som ikke vet det så har en 455hO 290 netto hester, som tislvarer rundt 350Brutto hester som er det de eldre motorene er målt i. Forøvrig en lavcomp motor som kun baserer seg på dreimoment. Så tidene man leser om på lave 12sec, er absolutt oppnåelig med 450hk +/- . Tviler litt på at den Pontiacen er helt slik den var når den forlot frabrikken. Tror nok at den lider litt av Royal Bobcat Pontiac syndromet. Royal Pontiac var en Pontiac forhandler i Royal Oak, Michigan som leverte biler til som leverte biler til de mange nybiltester på 60'tallet i bilblader. Disse bilene gikk mye fortere enn biler andre Pontiac forhandlere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
64imperial Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Jeg ser at Primera-Stian har god smak når det gjelder bil (Hvorfor da kalle seg PRIMERA-Stian???) Jeg har selv eid en 71 Cuda, riktignok ikke med hami, men med en noe modifisert 440 (Originalt 340). Primera-Stian har også med en 300 Hurst på listen sin over topp 5 muskelbiler. Chrysler og Hurst samarbeidet i 1970, ikke i 1971, (Selv om SVAKE rykter sier at det er produsert 3 stk. Chrysler 300 Hurst i 1971, da skal etter sigende alle 3 være sorte). I 92 og 93 eide jeg en 1970 Chrysler 300 med 440 TNT motor og samme forsterkede understell som Hurst utgaven. Dette er en bil jeg har savnet lenge, og har nå gått til anskaffelse av en 1970 Chrysler 300 HURST som er ventet til Norge i desember. :) Dette er en av ca. 50, ja femti, av Hurst'ene som ble levert med gulvgir og midtkonsoll! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 Hva som egentlig var i bilene er det vel få som med sikkerhet vet. Hemimotoren ble iallefall markedsført med 425 elefanter (uhm, hester). Og hvis 'cudaen (på drag-radials fra 70-tallet) klarer samme tid på kvartmila som misfosteret veyron, ja da har volkswagen gjort dårlig arbeid :D *edit: ble mange innlegg mellom dette og Mr.TransAm sitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 1970 Plymouth Hemi'Cuda 1970 Plymouth Superbird 1970 Chevrolet Chevelle SS 1970 Dodge Superbee 1970 Pontiac GTO Judge 1970 hadde fete biler... Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Helt orginal Pontiac Ram Air IV motor så jeg bremset i et amerikasnk blad til 420hk, er opgitt til 375hk orginalt. Den nye Shelby GT 500en skulle jo ha 500hk, men Top Gear testet den å ble bremset til rundt 440hk, littt mindre enn det skulle være det, kanskje ikke så rart de blir kjørt fra av gamle amcars, med undervurderte antall hks ? ;) Er vell heller ingen hemmelighet at dreimoment eier på gata, så hjelper nok pent lite at en ny 5 liters V8 kan ha x antall hester mer enn en gammel amerikaner, når dreimomentet på 7liters fosilen er 50% større. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Helt orginal Pontiac Ram Air IV motor så jeg bremset i et amerikasnk blad til 420hk, er opgitt til 375hk orginalt. Den nye Shelby GT 500en skulle jo ha 500hk, men Top Gear testet den å ble bremset til rundt 440hk, littt mindre enn det skulle være det, kanskje ikke så rart de blir kjørt fra av gamle amcars, med undervurderte antall hks ? ;) Er vell heller ingen hemmelighet at dreimoment eier på gata, så hjelper nok pent lite at en ny 5 liters V8 kan ha x antall hester mer enn en gammel amerikaner, når dreimomentet på 7liters fosilen er 50% større. Bremsa de motoren, eller bilen på hjula da? husk det er en forskjell ;) Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Ser ut som det er bakhjuls hester de bremser. Da er vell bare spørsmålet hvor mye forskjell det er på netto hk og bakhjuls hk med manuelt gear. http://www.youtube.com/watch?v=MopDQYVW2JI Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Ser ut som det er bakhjuls hester de bremser. Da er vell bare spørsmålet hvor mye forskjell det er på netto hk og bakhjuls hk med manuelt gear. http://www.youtube.com/watch?v=MopDQYVW2JI Det varierer vel sikkert, men at det er et tap fra svinghjul via drivlinje ut til bakhjul er vel temmelig opplagt? Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.