Gå til innhold

Topp 5 Muskelbil.

Ranger emnet


benzoman

Anbefalte innlegg

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Driverket blir tatt bort når en bremser på hjulene.

Akser opp og slipper gassen slik at den ruller til stopp.

 

Her er de ekte muskelbilene:

 

Lemans

GTO

Chevelle

Cutlass

Skylark

Torino

Rambler Rebel

Satellite

 

 

Pontiac Le Mans kan neppe kalles en muskelbil.

GTO var muskelbilen til Pontiac.

 

Hva med Ford Farlaine, Dodge Charger, Super Bee og Coronet R/T?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driverket blir tatt bort når en bremser på hjulene.

Akser opp og slipper gassen slik at den ruller til stopp.

 

Øhhh hva mener du med at drivverket blir tatt bort ?? du får jo ikke målt noe på en chassidyno om du koppler bort drivverket.

På en chassidyno så måler du effekten på hjula, starter målingen ved en gitt starthastighet, f.eks 110 km/t, gir full gass, og avslutter målingen når du når en gitt slutthastighet, f.eks 190 km/t, når målingen er avsluttet så slipper du gassen, og om du da bare lar bilen bremse seg ned på gir, eller om du trykker på bremsa for å stoppe hjula raskere er ett fett, men du får ikke opp ferdig måleresultat på data'n før hjula og rulla står stille

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivverket er på såklart, men blir trukket bort når en slipper gassen.

 

GTO er en spessialutgave av Lemans.

Charger er ponycar

Super Bee er en Satellite

Glemte Coronet

 

 

Charger er ikke noen Ponycar alt for stor til det.

Charger er en B-body, samme platform som Coronet og Satellite.

Du forveksler nok den med Dodge Challenger, som er en E-body.

 

Super Bee er en Dodge ikke en utgave av Plymuoth Satellite.

Du tenker på Road Runner som var en utgave av Satellite.

 

Forøvrig så var ikke Satellite noen muskelbil på slutten av

60' tallet (etter 67 eller 68) så ble de kraftigste motorene levert i Road Runner og GTX. Som var basert på Satellite.

 

LeMans ble ikke levert med de største motorene.

Å kalle LeMans muskelbil blir som å kalle en Golf 1.4 en GTI bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivverket er på såklart, men blir trukket bort når en slipper gassen.

 

 

Drivverket blir ikke trukket bort når du slipper gassen nei, er sikkert enkelte chassidynoer som har program til å rekne ut effekten i motoren også, dvs tap i drivverk, men på en chassidyno måler du effekten på hjula, dvs motoreffekt inklusive tap gjennom drivverk, og du må som regel rekne ut tapet du har i drivverket manuellt i etterkant for å få effekten i motoren uten drivverk, og på en chassidyno så slipper du ikke gassen før målingen er avsluttet, når der står på skjermen at måling har begynnt, så gir du full gass, og holder full gass helt til du får beskjed på skjermen at målingen er avsluttet, da først slipper du gassen, og dynoen registrerer ingen måling etter det, og når du har fått bremset ned hjulene slik at dei og rullene på dynoen står stille, så får du opp måleresultatet på skjermen.

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charger er Dodge sitt svar på Mustang som også er en ponycar.

 

Der tar du veldig feil.

Dodge hadde ikke noe svar på Mustang før 1970, da Challenger kom.

 

Konseptet med Pony(liten hest)cars var at det skulle være små sporty biler.

Charger kan ikke kalles liten selv etter amerikansk målestokk på 60' tallet.

Den eneste bilen Chrysler konsernet som konkurerte med Mustang før 1970 var Barracuda.

 

Det som regnes som Ponycars er: Mustang, Cougar, Camaro, Firebird, Javelin, Barracuda og Challenger.

Alle sammen med akselavstand på under 110" (unntatt Cougar med 111").

Charger har 117".

 

 

Jeg vil anbefale deg å kjøpe og lese noen bøker om amerikanske biler på 60' tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dart 360 har rett. Charger er absolutt ingen Pony car. Forøvrig lanserte Plymouth sin Barracuda noen Uker før Mustangen og er egentlig den første ponycaren. Men Barracudaen ble ingen suksess i motsetning til Mustangen. Teknisk var Barracudaen vel så bra som Mustangen men utseende og styling lå langt etter i følge smaken til 90% av bilkjøperne.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår