Gå til innhold

Forslag til 18" felger på sort 323Ci 2000 mod?

Ranger emnet

GtiGtr

Anbefalte innlegg

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men sliter det ikke mer på styringsmekanisken osv og generelt på bilen om man har 19" fremfor 18"?

Det vil jeg anta at det gjør; det blir mindre gummi til å ta imot slag og ujevnheter osv., ergo får bilen større påkjenning. Samtidig vil det være lettere å skreivkjøre en 19" felg enn en 18" (men her kommer også andre faktorer inn; kjørestil, kvalitets- eller billigfelg, osv.).

Det beste kompromisset av utseende/kjørekomfort/minst mulig slitasje, er etter min mening 17" på de fleste biler, også E46. Kjørte selv med et slikt oppsett (225/45-17" foran og 245/40-17" bak), og det var deilig. Men så ser det jo så mye råere ut med større felger, da...

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det :) Men begyner å tenke på om jeg heller skal ha 19". Må jo lide litt for skjønnheten. Er jo så sjukt pent med 19" <3 Er det virkelig så ille å kjøre med?

Jeg har 19" 8,5" foran, 9,5" bak.. 0 problem. forstår virkelig ikke hva folk snakker om med egenskaper som blir dårligere? Bilen oppfører seg bedre med store hjul etter min mening, stiv er bilen uansett! 19" er tingen:D

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du 19" så kan du ikke ha samme bredda som du kan ha på f eks 17", og da har du jo dårligere veigrep med en gang. sant Richie85?

Caaatooo: takk for godt svar. Jeg har 225/45-17" foran og 245/40-17" bak nå og det funker meget bra. men det er ikke så rått som du sier. Har egentlig lyst på 19", men vet bare ikke om det er så lurt liksom....

Det er vel slik at bilen blir lavere ved 18" kontra 19" om man har samme senken, og lav bil er jo også fett :D

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caaatooo: takk for godt svar. Jeg har 225/45-17" foran og 245/40-17" bak nå og det funker meget bra. men det er ikke så rått som du sier. Har egentlig lyst på 19", men vet bare ikke om det er så lurt liksom....

Det er vel slik at bilen blir lavere ved 18" kontra 19" om man har samme senken, og lav bil er jo også fett :D

Iallfall er det stor forskjell høydemessig fra 19" til 20". Skal legge om på E39'n min i helga, kan ta bilder av høyden med 20" og høyden med 18" vinterdekk, hvis du ønsker? :)

Jeg synes det er mer suksess å gå for noen breie, fete 18" enn noen smale 19" ;) Skal selv gå ned til 19" på sommer (har hatt det før også), og heller kjøpe brei-felger bak :D

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo anbefale disse superbillige CSL-replicaene fra ModBargains!

velocity008_1113639748.jpg

$699 for fire stk (vet ikke om det er inkl. dekk).

Snakked med Mike, og frakt av fire felger til Norge vil koste ca. $300.

Da har du megatøffe 18" CSL-replicas til $1000 (og 1.5k norske kroner i moms og avgifter). En bedre deal får du ikke!

http://www.modbargains.com/product.asp?pf_id=bmw%2De46%2Dwheels005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp disse, kjøp disse:D

Vet ikke hvilken type det er, men det vet gjerne noen andre? Fant bildet på bildeserien til automotiv:)

http://www.automote.no/images/Seidl-cab%202006/w_IMG_3136.JPG

Asanti (Type SKAM dyre) :P

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 19" BBS CH på min bil.. dog kanskje en del som har disse hjulene, men er pent på E46 da..

slenger med et bilde..

tbg.jpg

Sikker vinner de der synes jeg;)

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iallfall er det stor forskjell høydemessig fra 19" til 20". Skal legge om på E39'n min i helga, kan ta bilder av høyden med 20" og høyden med 18" vinterdekk, hvis du ønsker? :)

Jeg synes det er mer suksess å gå for noen breie, fete 18" enn noen smale 19" ;) Skal selv gå ned til 19" på sommer (har hatt det før også), og heller kjøpe brei-felger bak :D

Bilder hadde gjort seg ja :) om du ikke allerede har lagt om da.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider