Gå til innhold

Hvor mange subber?

Ranger emnet

Pålarn

Anbefalte innlegg

Er det nok med 2 stk TS-W3004SPL baki, eller bør jeg kjøpe noen flere også?

Har lyst på 4 stk, men er det noe vits?

Tenkte å plasere to på siden i bagasjerommet, som peker litt bakover.

Så tenkte jeg to som sitter framover.

Som sitter inni baksetet liksom, men somsagt! Er det noe vits? :op:

Hvilken forsterker skal til for å dra 2 stk TS-W3004SPL! Pioneer takk :)

MVH Pål Martin

Kjøretøy: 1, 2 (SELGES), 3, 4, 5, 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken forsterker skal til for å dra 2 stk TS-W3004SPL! Pioneer takk :) MVH Pål Martin

Da kjøper du en prs-d3000spl. Funker veldig bra. Er vel den forsterkeren som "hører" til slik sub. Har dette selv, og det spiller veldig bra med riktig kasse.(kassa mi er ikke helt riktig da men) en ting: du burde bygge ei sikkelig kasse, frontplata mi løsner, er bra med lufttrykk av suben... :D

98 Audi a6 1,8tq

92 Vw Passat 1.9tdk

82 MB Gelenderwagen 300Td

X 85 Audi 100cs quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krever jo ikke store kassen de her. Har to selv og hadde fint hatt plass til to stk til i en vanlig sedan.

Av trykk er det vanvittig mye. Tror du må opp endel lapper i pris for å finne tilsvarende.

Av forsterker bruker jeg to stk dynabel 1702 2kanalere. det er plenty. Har pioneer forsterkere som liksom skal være kraftigere en dynabel ,men det er ikke i samme klasse engang. i tillegg koster pioneer over tusenlappen mere pr stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg kjøper meg 4 stk TS-W3004SPL, og 2 stk prs-d3000spl forsterkere.

Da kan jeg dra ut alle 4 subbene maks?

Du må ikke glemme at du trenger STORE mengder strøm for å dra ut alle 4 subbene maks. Med det mener jeg blandt annet kraftig dynamo og heftig kabling.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to stinger batterier (Sånn som er "beregnet" på stero annlegg osv.)

Også må jeg vel ha en kondensator?

Kan jeg ikke bruke en orginal dynamo, to stinger batterier og 5 Farad kondensator?

Er ikke en kondensator, en slik som lader seg opp til maks så den har strøm hele tiden liksom? (Har om det på GK Elektro nå) Men jeg må vel egentlig ha motoren igang hver gang jeg skal spille noe spesielt med musikk? :op:

Men somsagt;

Hva trur dere om 2 stinger batterier, orginal dynamo, 5 farad kondensator? (Og motoren igang)

Har slike DYRE stinger kabler og sånn, som skal gå mellom forsterker og sånn.

Men når du sier heftig kabling, så prater du om kabler mellom forsterker og batterier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to stinger batterier (Sånn som er "beregnet" på stero annlegg osv.)

Også må jeg vel ha en kondensator?

Kan jeg ikke bruke en orginal dynamo, to stinger batterier og 5 Farad kondensator?

Er ikke en kondensator, en slik som lader seg opp til maks så den har strøm hele tiden liksom? (Har om det på GK Elektro nå) Men jeg må vel egentlig ha motoren igang hver gang jeg skal spille noe spesielt med musikk? :op:

Men somsagt;

Hva trur dere om 2 stinger batterier, orginal dynamo, 5 farad kondensator? (Og motoren igang)

Om det holder det du har, har jeg ikke kompetanse til å uttale meg om. Men vet du hvor stor den originale dynamoen er?

Har slike DYRE stinger kabler og sånn, som skal gå mellom forsterker og sånn.

Men når du sier heftig kabling, så prater du om kabler mellom forsterker og batterier?

Mener kablene i motorrommet, mellom gods, dynamo og batteri.

Ikke noe vits med f eks 2x 50mm2 kabler til forsterkerne om kabelen som går fra dynamo til batteri, eller den som går mellom batteriene er på 30mm2 liksom. u see?

Rett meg om jeg feilinformerer. :hellothere:

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når han sier heftig kabling mener han nok ikke bare overprisede stinger-kabler, men at de har stor dimensjon så de er i stand til å overføre all strømmen forsterkerene trekker uten at spenningen faller for mye. og at det er gode kabler i alle ledd.

når det gjelder kondensator, søk litt på forumet, så finner du Masse om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Så jeg bør rett og slett bytte ut kabler som går fra Dynamo til batteri, og fra forsterker til batteri, samt høytalere osv.

Tar jeg riktig nå?

Har søkt om kondensator, men er så mye at jeg ikke veit hvor jeg skal lete?

Trenger jeg kondensator eller ikke? 5 Farad?

EDIT:

Har funnet litt om kondensatorer nå, men står liksom ikke noe konkret svar om jeg trenger eller ikke!!

Er MULIGENS uorginal dynamo, og ledninger!

Har sendt mail til forrige eier av bilen (som hadde heftig annlegg i bilen fra før) så kanskje han har oppgradert det allerede :)

Kommer med info etterpå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huske ikke alt, da det begynner å bli en stund sia jeg har bygd stereo selv, men vet at om du går for ekstreme anlegg - som krever mye strøm...vil du trenge større dynamo, kondensator og du bør i tillegg bytte ut "de 3 store".

De 3 store er strømkabler; fra dynamo til batteri, fra dynamo til jord og fra batteri til jord. Du trenger selvfølgelig også å ha god kabel fra batteri til forsterker, og god jording også her.

Jeg hadde en dynamo på litt over 200 amp, til å drive anlegget mitt. Hadde nok klart meg med noe mindre, men da jeg fikk denne til samme pris som en orginal 90 amp ville kosta i Norge tok jeg den.

Som "Re-Load" sa i siste posten, så sies det 1F / 1000 w når det gjelder kondensator...men her har ikke jeg mye kunnskap!

ta en titt her;

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107815

masse bra info om strøm - dynamo, batteri, kabler osv...

<------------------------->

1991 mazda 323f 1.8

w/200a kick azz alt from dom

Sony CDX-M9900

JBL GTi Component set (C608GTi)

2 x 12" Rockford Fosgate RFR-3112

Rockford Fosgate 1501BD

Rockford Fosgate 1051S

<------------------------->

Lenke til kommentar
Del på andre sider