Gå til innhold

Hvor mange subber?

Ranger emnet

Pålarn

Anbefalte innlegg

Jeg selger Pioneer å de subene du tenker på er kanon go til prisen.!!

Du skal lete lenge å finne så billige å bra suber, men husk for all del å kjør riktig me strøm å forsterker`e på disse subene.!! Å i en sedan som du har tror jeg rett å slett du ikke har nok luft til å ha mer en 2 av disse!!!

Men hold deg til 2 å kjøp noen saftige amper å nok batteri har du ser jeg.!!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nei, du skal ikke se på max watt til subben for å finne hvor mange watt anlegget ditt trekker... burde vel holde å titte på rmswatt som forsterkerene drar... og legge litt til....

Et svar på om du trenger kondensator eller ikke vil du aldri få... om du deler inn folket her i 2, så mener kanskje 60% at kondensator er bare tull, og 40% mener at du burde ha det... For å finne din mening må du nesten bare prøve selv... eller stole på flertallet;)

http://www.bilradiospesialisten.no/index.php?aID=40&ids=artID Der har du hvor strømkabel du trenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nei, du skal ikke se på max watt til subben for å finne hvor mange watt anlegget ditt trekker... burde vel holde å titte på rmswatt som forsterkerene drar... og legge litt til....

Et svar på om du trenger kondensator eller ikke vil du aldri få... om du deler inn folket her i 2, så mener kanskje 60% at kondensator er bare tull, og 40% mener at du burde ha det... For å finne din mening må du nesten bare prøve selv... eller stole på flertallet;)

http://www.bilradiospesialisten.no/index.php?aID=40&ids=artID Der har du hvor strømkabel du trenger...

/OT

Men om man kun tar for seg folket som virkelig HAR PEILING - så tror jeg 90% er "imot" kondensator, og 10% for.

/OT

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

/OT

Men om man kun tar for seg folket som virkelig HAR PEILING - så tror jeg 90% er "imot" kondensator, og 10% for.

/OT

Det går ikke an å si det ene eller det andre...

Noen trenger faktisk kondensator.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ikke kondensator nå med engang, da jeg allerede har to BRA batterier!

Om jeg merker noe form for lite strøm eller noe, så kjøper jeg kondensator!

Vanskligere er det jo ikke :D

Men er så usikker om jeg skal ha lukka eller ventilert kasse?

Kan ikke ha så veldig store kasser iogmed, at jeg skal ha 4 Subber.

Blir 3 kasser! 2 småe, og en litt større en. (med 2 stk i)

Hvilke kasse blir minst i størrelse? Lukket eller ventilert?

Kjøretøy: 1, 2 (SELGES), 3, 4, 5, 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ikke kondensator nå med engang, da jeg allerede har to BRA batterier!

Om jeg merker noe form for lite strøm eller noe, så kjøper jeg kondensator!

Vanskligere er det jo ikke :D

Men er så usikker om jeg skal ha lukka eller ventilert kasse?

Kan ikke ha så veldig store kasser iogmed, at jeg skal ha 4 Subber.

Blir 3 kasser! 2 småe, og en litt større en. (med 2 stk i)

Hvilke kasse blir minst i størrelse? Lukket eller ventilert?

Lukket.

Og alle bør være like store!

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Jeg har slev 4stk, det er rått, spiller som fanden i volski! :D

Det kan selvfølgelig spille fint også, ved hjelp av en kjekk ting, nemmelig EQ.

Skal du ha fire, må alle være like helst, i lik kasse.

Skal du ha lukket kasse da er disse mindre enn åpen, det er smak og behag om hva du vil ha. :)

Arne

90' Ford Sierra 2wd DOHC-T

05 Jumpy

X-Diverse

***Ford***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holde rlnge med 2 slike vel, trenger ikke 4....

Men skal du ha 4 så sørg for at de peker i samme retningen for da blir bassen penest.

Må se bilder av bilen etterpå hvis du bygger med 4 subber. ;)

Kondis regner du ut slik: 1000W per farad av max styrke til forsterkerne, (max = RMS x 2) Hvis du f.eks skal ha 5000W rms så trenger du ca 10 farad, men det er bedre å ha for mye, derfor skal jeg ha en kondis på 20 farad i anlegget mitt. ;)

Tror alle er enige når det gjelder at kondisen kan ikke virke negativ på et bilstereo.

Husk bare å ha tykke nok kabler, bra kabler og bra batterier og jeg sier ta med en kondis bedre å ha med enn å ikke ha en.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider