Gå til innhold

Reklamasjon på lakk

Ranger emnet

wabby

Anbefalte innlegg

Etter bilen min har vært på verksted etter en skade så kommer den tilbake med "to lakk farger".

Lakken som er på bilen er ikke merket og ikke orginal, så verkstedet måtte bruke en maskin for å lese av lakkkoden og blande. Nå er Fangeren og lista forran lysere enn resten av bilen.

Hva kan jeg forlange / kreve her ???

Skal dit imorgen og vise bilen min...

Bilen i seg selv er nok ikke verdt en hellakkering, så om verkstedet går med på det trur jeg ikke. Men de vil nok heller aldri klare å treffe med riktig farge.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet på min bil etter at den hadde vært på oppretting. 2 helt forskjellige farger på fanger og på skjermer. De påstod at det ikke gikk ann å få det helt likt siden fangeren var i plast, men jeg nektet, og da skulle de prøve på nytt.

Blei litt bedre men ikke helt bra så jeg klagde igjen, og de måtte pent prøve på nytt. Da blei det bra, akkurat sånn som det var før.

Nå kan det vel nevnes at bilen var på verksted 5 ganger til pga feil de hadde gjort etter skaden. Så de var vel kanskje ikke det beste verkstedet?? Det var et merkeverksted!!

Ikke gi deg, er jo ikke din feil at de ikke klarer å lakkere med riktig farge første gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daniel21

De påstod at det ikke gikk ann å få det helt likt siden fangeren var i plast, men jeg nektet, og da skulle de prøve på nytt.

Det samme sa de til meg og, dette er Skien Bil, som er VW forhandler for Grenland.

Selv om bilen min er en 85 mod, så har faktisk total kostnaden på den nye fangeren kommet på 10.000.-

(fanger + lakk + arb)... Dekket av forrsikringa vel og merke, men verkstedet har jo tatt seg godt betalt.

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i hvertfall ikke gitt meg på det. Jeg var på et Peugeot verksted på Stabekk, og han som var lakkerer sa at hvis jeg så på en golf så kunne jeg se forskjell på fanger og skjermer. Men jeg sa at jeg hadde ingen golf, så jeg vil ikke ha noe lakk forskjell. Men etter at jeg klaga så fikk de det jo til, da burde VW-gutta gjøre det også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde framdøra mi inne til lakkering for ei stund siden, hentet bilen på kvelden og dro rett opp til nordnorge med den hvor jeg satte den inn i garasjen. Der sto bilen i ett år mens jeg var i utenlandstjeneste.

Da jeg tok ut golfen igjen var det jo sommer og sol -men mot høsten syntes jeg den var så jævla skjoldete.. nesten som rødfargen var oksidert som på eldre biler som aldri har blitt polert.

Etter litt sammenligning med bilen til en kompis kom vi fram til at døra var lakkert i samme farge som bilen hans.. "flash-rød" mens min bil er "tornado-rød" :mad:

Tok kontakt med verkstedet som hadde gjort jobben og de ville først ikke høre på at jeg ikke hadde sett bilen på det året jeg var i utlandet -og til slutt mente de at jeg måtte jo skjønne at lakkererne kunne ha det travelt mens de blandet lakk......

Har vært i kontakt med Teknisk på Møller og spurt, men siden verkstedet ikke tilhører Møller-konsernet og at det tross alt hadde gått over ett år anbefalte de juridisk hjelp fra f.eks NAF.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ClusterOne

Har vært i kontakt med Teknisk på Møller og spurt, men siden verkstedet ikke tilhører Møller-konsernet og at det tross alt hadde gått over ett år anbefalte de juridisk hjelp fra f.eks NAF.

I dette tilfelle så er Skien Bil en del av Møller, men de bruker et eksternt firma til lakkering rett bortenfor.

Men snakket med de igår og sa at jeg skulle bare komme innom med bilen og så skulle de se på det.

Men hvis jeg får valget. Hva bør jeg gjøre? Be dem lakke fanger og list på nytt, eller be om noen liter "gratis" lakk og lakkere hele bilen hos en kamerat av meg som gjør jobben gratis.

Da får jeg også byttet den ene skjermen som er noe rust på :)

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider