Gå til innhold

Diff sperre til volvo 740

Ranger emnet


henrix

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

det er bare en brems, men det skal 150Nm(mener å huske) for å løse den..så på tørr asfalt med gode dekk er merker du ikke når du holder på å rygger og kjører med masse sving..med vanlig kjøring, tørr asfalt og greie dekk merker du heller ingenting, men er det litt vått eller ud har dårlige dekk, og at den skulle gleppe på ene hjulet, så sier det klakk(bare du hører ikke lyden hehe) og den drar likt på begge.. den er über rå å kjøre sidelengs med, og jeg er mer fornøyd enn jeg regna med å bli! når du okmmer inn på en parkeringsplass, kan du bare legge den i 1.(jeg kan fint ha 2. og men litt mer brutalt da) trille bortover, ruse en liten med klutsjen inne mens jeg legger om rattet litt, nappe ut klutsjen og gi gass, vnstren rett på bremsen(ikke mye brems!) så er det bare å ratte og holde rævva ute! er nyydelig og alt for gøy:D

 

åssen sperre er det du har liggendes da? er egentlig bare å ta ut denn gamle og inn med den nye..om du kikker igjennom tråden min finner du en plass der jeg heiv i min, der er det en del bilder og slikt så du kan se åssen jeg gjorde det.. noen her mener d MÅ levvere den inn og få den stillt inn skikkelig men jeg gav faen og brukte bare de gamle shimsa, og det funker fint som gull..merker fort om det er mye slakk når du vrir på driv flensen, før du ser diffen beveger seg(du kjenner det i hånden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh jeg (tror hvertfall!) er like dødelig som alle andre! på truetracen må du dreie ned et parti ja..ikke noe avansert, om du ikke kan selv, så ordner nok noen på et maskineringsverksted det for 2.50,- og en båtis eller noe.. fort gjort.. så må du shimse å sette på lager..jeg og andre jeg vet om og brkte bare de gamle shimsa, og trykkte på lagrene, så kjenner du(eller få noen drevne) til å kjenne etter om det er slark mellom pinjong og kronhjul.. du kan og ta på anviser-farge og se at tennene står i rett inngrep..jeg gjorde ikke det. så er det bare å trykke inn stikkakslingene og skru sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår