yosh_jt Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Seff var det HiPass jeg mente.. hehe.... <men jeg mener da det ikke er feil at en sub spiller høyere enn 80 hz.... mener deling på 100-120 hz er ideelt. og nei.. har ikke noe versting til å dra frontsettene.... det er neste steg i oppgraderinga mi... :) Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240 2.3se Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Med forsterker på frontsettet ville jeg satt HPF (ikke low pass, altså) på 80Hz, litt avhengig av størrelse. Er det høyttalerne eller forsterkeren som lager forvrengning? Litt vesentlig å vite... :) Har selv kjørt med 120Hz HPF på 6,5" frontsett, og det fungerte fint det. Hadde greit med midbass fordet, men kjørte på spilleren - og den var ikke så glad i å levere nok krem til å få noe trøkk i lavere frekvenser enn det. ;) Jeg er hvertfall ikke proff, for å si det sånn... :D Men å la sub'en spille høyere i frekvens enn 80Hz syns jeg ikke er gunstig fordi man får midbassen bakfra, og det høres litt ræva ut - men man merker det ikke så godt om man ikke har tenkt over det! :) dere vet vell ka hpf lpf betyr ?? eller Siter Volvo 240 b230A 85mod Har hatt: Volvo 240 2.4 diesel 83mod Volvo 240 2.3se93mod Volvo 360 2.0 85mod Ford Escort rs turbo 88mod (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 OJ! Eh... nei? eller jo? :P Men er åpen for belæring jeg altså... -Just cant wait!!!! Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 dere vet vell ka hpf lpf betyr ?? eller btw... skriv norsk i neste innlgg her a... vil ikke ha noen dialekt-forklaring på HPF og LPF!!!! dukenukem Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 :d Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperComp Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 så så så ...rolig nå...! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dreamtm Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Slik blir jo tråden da den ene prater om tuning frekvens på kassa og den andre begynner å bable om cuttoff frekvensen oppad på LP filteret. Hmmm! Komisk å lese uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
re-load Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Slenger ut litt bilder for å sammenligne med dd1012. Er vel ingen tvil om hvem som ser best ut iallefall.... DD`n har 60oz magnet mens Atomic har 70oz... Atomic har utluftning til spolen, og det ser ut til at spideren er både limt og skrudd fast med en slags ramme.. ser langt bedre ut enn DD... Har bare spilt noen timer med Atomicen men synes allerede at den er en del bedre enn DD1012 på det meste, for uten dypbass, der synes jeg DD`n er litt bedre. Men på rock og rask musikk så synes jeg uten tvil at Atomic`en spiller renere og penere og med minst like mye trykk som DD`n. Virker som om Forsterkeren min har mer kontroll over Atomic QT12 enn DD1012, Men det er vel for at Atomic`en har en del høyere følsomhet enn DD. Tror også at porten på kassen er litt i minste laget til DD1012... Skal gi den sikkelig bank over helga når den er blitt brukt litt...så får vi se om den overlever uka...mohahah :D Å det som er så kult er at den Atomic wooferen er billigere enn DD wooferen... :D Ta en titt på prisene på dreamtm.... slashing prices... :D :D :D Siter Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08 00-155.7db superstreet nw 01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+ 06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosh_jt Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Nok babbel!!!! -Vil se og høre om resultater!!!! Siter Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!! 98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421 Powered by http://www.dreamtm.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperComp Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 kom igjen gunnar..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Da virker det som om subben er innspilt. Har bare en ting og si om denne subben å det er at det er en meget bra sub, er noe av det beste jeg har vært borti i denne prisklassen!!! Regner med at jeg blir å kjøpe en til slik at den ikke sitter ensom i bagagerommet...hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dreamtm Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sfh Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Det er en måleenhet funnet opp på amerikanske forum som beskriver hvor langt innenfor bassnirvana du befinner deg.Alt under en tomme suger! Mvh Dag Johansen hehe....denne posten har jeg gått glipp av..steike bra..hehe.... Siter 1986 bmw 318i 1987 Ford Escort xr3i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sfh Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Må huske at et element lett blir svidd om det får mye effekt og liten vandring...Jeg har også bunnet XXX'ene i lukket kasse på musikk med relativt lite effekt, rundt 1 kW kanskje mindre. Noe av det råeste jeg har hørt utenfor bilen er faktisk en Passat sedan med to CV V-max 15" i lukket kasse i bakseteryggen! Denne hørtes GODT laaangt unna... om xxx12 bunner ved 1000w i 33L lukket...? jada, de sa jeg jo til deg dagen etter, eller no slikt, du hadde fått/postet bilder av xxx`ne her på forumet;) å det er vel ingen som har sagt at lukket kasse er fyfy innen streetbass...enten det er dyrt eller bra eller dårlig.. eller CV... :D sett mange biler med lukkede kasser spille meget bra. Siter 1986 bmw 318i 1987 Ford Escort xr3i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sfh Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Nå tok jeg da meg friheten til kikke litt på kasse. og siden jeg har sinnsykt dårlig erfaring med produsentenes anbefaling av kasser, tok jeg en kjapp titt med parametere i ProBox...DD1012: 38 liters kasse med 4" rør og port på 46 cm. Atomic QT12: 39 liters kasse med 4" rør og port på 29 cm. Ingen fasit dette, men har god erfaring med kasser som dette programmet tegner. Har i hvertfall funket bra for meg. Skal også sies at DD-subben får bedre resultater med en større, lukket kasse. Mens Atomic absolutt må ha portet kasse. (I følge programmets beregninger) Så du kan jo bare fjerne noen få liter inne i kassa di, og teste med litt forskjellige lengder på porten... ProBox har jeg hatt i årevis og bygd å lært hvordan programmet virker. men det dette programmet gjør er å anbefale såkalte "spacesaver" kasser.. lite volum og høy tuning, noe som er greit da kassens design utnytter bilens virkning på dypbassen på akkurat samme måte som en lukket kasse. men probox designen kan vere litt for hard på slagbassen , men de jeg har bygd funker bra. annen ting er at siden probox legger tuningen så høyt, 40hz+ med lange rør, og forsåvidt liten kasse, vil man ikke ha det fenomen som oppstår når man har stort volum og lav tuning ned mot de 35hz og nedover... : nemlig at bassen forandrer seg drastisk når man åpner vindu eller takluke eller dører.. har vert borti biler som faktisk har spilt tøffere og finere med mer trøkk når alt var lukket. nesten uansett hvilket element man velger, spesielt om det er fra usa :p i probox og klikker på hurtigvalget "stort rum" så er det omtrent samme design og tuning som er fra produsentens anbefalinger til bruk i bil. liten bakdel med proboxens små kasser er faktisk ofte redusert termisk tålighet og fare for å oppnå fullt slag rett under tuning. store kasser med lav tuning gir oftest elementet det motsatte. Siter 1986 bmw 318i 1987 Ford Escort xr3i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.