Ok`n Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Har litt problem med det eletriske på bilen så ein kompis nemde eg kunne legge ein manuelbryter til bensinpumpa sida å fikse det orginale virker som ein håplaus jobb!Er det lurt/ulurt?evt noen fordeler eller ulemper Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Ikke glem å slå den av iallefall når du er ferdig å bruke bilen. ;) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet September 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Ikke glem å slå den av iallefall når du er ferdig å bruke bilen. ;) hehe,tok det som en selvfølge!koble opp eit lys til bryteren så ein ikkje glømme da i tilfelle Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Er vel tvilsomt at du kommer igjennom eu kontroll med dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Du kan jo koble bryteren gjennom f.eks baklykta.. eller andre ting som skrur seg på når du vrir tenninga i posisjon 2. (rett før start altså). Da vet du jo at pumpa er av når tenninga er av, og omvendt.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 er ikke lurt, for da er det sannsynlig at bensinpumpa ikke kutter ved en eventuell velt osv.. kjedelig om pumpa skal stå å sprøyte bensin mot motor og lage en potensiell brannbombe.. skal ikke si noe sjøl, ettersom jeg kjører på denne løsninga etter at bensinpumpe releet mitt slutta og funke, og nytt er svinedyrt for en fattig lærling Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Kutter bensinpumpa ved en eventuell velt hvis den er koblet via rele'et da? rele'et vet vel ikke når bilen velter eller ei, så.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 bensinpumpa skal kutte om motor kutter, kutter ikke motor ved velt, så fortsetter selvsagt pumpa Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Da kan han jo koble bensinmpumpa til f.eks dynamoen? slik at når den lader, så får pumpa strøm, å når motoren kutter slik at dynamoen ikke lader, stopper pumpa..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 ville nok ikke brukt dynamoen som strømgiver til bensinpumpa men.. heller fra batteri. med et eget rele som styres av f.eks tenningstrømmen Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Joa.. men du skjønte hva jeg mente.. :P mente jo at han isåfall kunne koble den via noe som fikk strøm når motoren gikk, å noe som mistet strøm når motoren stopper.. Derfor jeg tok dynamo som et eks.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet September 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Du kan jo koble bryteren gjennom f.eks baklykta.. eller andre ting som skrur seg på når du vrir tenninga i posisjon 2. (rett før start altså). Da vet du jo at pumpa er av når tenninga er av, og omvendt.. :) strømmen som går til baklysa er mindre enn det pumpa trenger så den bør vel ha ein eigen ledning! Er vel tvilsomt at du kommer igjennom eu kontroll med dette. Er lite anna so e lovlig på bilen så tenker ikkje akkurat på det,enda... Bruker ikkje bilcross bryter til pumpa da? Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Ok`n: Ja. er klar over at baklysa har lav strøm i forhold til det pumpa skal ha, men var bare et eksempel. :) Ikke koble det rett fra batteriet, til en bryter, til pumpa ihvertfall.. Er ikke helt best den der metoden.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 på bilen min så er det iallefall originalt kobla til hallsensoren eller tenningsmodulen mener jeg.. slik at når bilen slutter å gå rundt, så stopper pumpa å gå og Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 hent strøm frå batteri, å styrestrøm frå f.eks baklys! enkelt og grett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.