Ok`n Skrevet September 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 hent strøm frå batteri, å styrestrøm frå f.eks baklys! enkelt og grett. tenkt litt over det nå,like dumt igrunn...like lett å slå av tenninga som gir styrestrøm via baklysa til pumpa enn å slå ein bryter som går direkte til pumpa!back to scware one... Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Ka har skjedd med utgangen fra ECU'n da? Vist det er ledningsnette+relé, og ikkje signalet fra ECU'n som er ødelagt, hvorfor ikkje bare kjøre ny tilførsel til pumpa over eget relé og bruke orginale styresignalet fra ECU'n? Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ok`n Skrevet September 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Ka har skjedd med utgangen fra ECU'n da? Vist det er ledningsnette+relé, og ikkje signalet fra ECU'n som er ødelagt, hvorfor ikkje bare kjøre ny tilførsel til pumpa over eget relé og bruke orginale styresignalet fra ECU'n? Ecu`en og utgangen er i orden,det er koblingspunktene mellom den nye motorstyring/innsuget og det som står orginalt ifra bilen(1991) som ikkje går overns!Har studert tegingane på ledningsnette i ei veka no og farganekodane går ikkje overns på koblingspunkte,har prøvd å måle meg fram også uten særligt hell...Var ein som sa han skulle ordne meg meir detaljerte tegninger på ledningsnette men har ikkje høyrt meir ifrå an! :( signalet kommer vel fra tenningslåsen,ikkje ecu`en... Siter -Nissan Skyline R32 GTR -Nissan Silvia S14 -Nissan 180sx -Nissan Primera P10 SR20Di/De T -Nissan Laurel C33 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ovander Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Relèet for pumpa styres vel av utgang nr 104 på ECU'en din , hvis ikke jeg tar helt feil .... Ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Få noen til å hjelpe deg. Koble det riktig! For din egen sikkerhet, og fordi du blir lei av at pumpa står å går bare tenninga er på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frangran Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Har en gammel MB230 fra 1985. Der har jeg hatt problemer med originalt bensinpumperele. Bilen bare stoppet for meg, så jeg byttet releet. Dette fungerte så fint et par dager før bilen plutselig gikk som en kenguru. Releet kuttet strømmen til pumpa innimellom. Koblet da opp et paralelt elektrisk anlegg. Kabel fra batteriet til rele - med sikring vel å merke- hentet styrestrøm fra hovedlyset VF. Så videre til pumpa. Jeg ville ha mulighet til å parkere i veikanten i mørket med parklysa på uten at bensinpumpa går. Derfor bør du ikke koble styrestrøm fra baklykta. Den tenner jo sammen med parklysa. Min bil fungerer jo helt greit innimellom, men når det originale releet fusker får pumpa strøm likevel. Så det jeg har laget er jo bare et reservesystem. Har fungert fint en stund nå.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.