Gå til innhold

manuell bryter til bensinpumpa

Ranger emnet

Ok`n

Anbefalte innlegg

hent strøm frå batteri, å styrestrøm frå f.eks baklys! enkelt og grett.

tenkt litt over det nå,like dumt igrunn...like lett å slå av tenninga som gir styrestrøm via baklysa til pumpa enn å slå ein bryter som går direkte til pumpa!back to scware one...

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka har skjedd med utgangen fra ECU'n da?

Vist det er ledningsnette+relé, og ikkje signalet fra ECU'n som er ødelagt,

hvorfor ikkje bare kjøre ny tilførsel til pumpa over eget relé og bruke

orginale styresignalet fra ECU'n?

Ecu`en og utgangen er i orden,det er koblingspunktene mellom den nye motorstyring/innsuget og det som står orginalt ifra bilen(1991) som ikkje går overns!Har studert tegingane på ledningsnette i ei veka no og farganekodane går ikkje overns på koblingspunkte,har prøvd å måle meg fram også uten særligt hell...Var ein som sa han skulle ordne meg meir detaljerte tegninger på ledningsnette men har ikkje høyrt meir ifrå an! :(

signalet kommer vel fra tenningslåsen,ikkje ecu`en...

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har en gammel MB230 fra 1985. Der har jeg hatt problemer med originalt bensinpumperele. Bilen bare stoppet for meg, så jeg byttet releet. Dette fungerte så fint et par dager før bilen plutselig gikk som en kenguru.

Releet kuttet strømmen til pumpa innimellom.

Koblet da opp et paralelt elektrisk anlegg.

Kabel fra batteriet til rele - med sikring vel å merke- hentet styrestrøm fra hovedlyset VF.

Så videre til pumpa.

Jeg ville ha mulighet til å parkere i veikanten i mørket med parklysa på uten at bensinpumpa går. Derfor bør du ikke koble styrestrøm fra baklykta. Den tenner jo sammen med parklysa.

Min bil fungerer jo helt greit innimellom, men når det originale releet fusker får pumpa strøm likevel. Så det jeg har laget er jo bare et reservesystem. Har fungert fint en stund nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider