Gå til innhold

manuell bryter til bensinpumpa

Ranger emnet


Ok`n

Anbefalte innlegg

hent strøm frå batteri, å styrestrøm frå f.eks baklys! enkelt og grett.

 

tenkt litt over det nå,like dumt igrunn...like lett å slå av tenninga som gir styrestrøm via baklysa til pumpa enn å slå ein bryter som går direkte til pumpa!back to scware one...

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka har skjedd med utgangen fra ECU'n da?

 

Vist det er ledningsnette+relé, og ikkje signalet fra ECU'n som er ødelagt,

hvorfor ikkje bare kjøre ny tilførsel til pumpa over eget relé og bruke

orginale styresignalet fra ECU'n?

 

Ecu`en og utgangen er i orden,det er koblingspunktene mellom den nye motorstyring/innsuget og det som står orginalt ifra bilen(1991) som ikkje går overns!Har studert tegingane på ledningsnette i ei veka no og farganekodane går ikkje overns på koblingspunkte,har prøvd å måle meg fram også uten særligt hell...Var ein som sa han skulle ordne meg meir detaljerte tegninger på ledningsnette men har ikkje høyrt meir ifrå an! :(

signalet kommer vel fra tenningslåsen,ikkje ecu`en...

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har en gammel MB230 fra 1985. Der har jeg hatt problemer med originalt bensinpumperele. Bilen bare stoppet for meg, så jeg byttet releet. Dette fungerte så fint et par dager før bilen plutselig gikk som en kenguru.

Releet kuttet strømmen til pumpa innimellom.

Koblet da opp et paralelt elektrisk anlegg.

Kabel fra batteriet til rele - med sikring vel å merke- hentet styrestrøm fra hovedlyset VF.

Så videre til pumpa.

Jeg ville ha mulighet til å parkere i veikanten i mørket med parklysa på uten at bensinpumpa går. Derfor bør du ikke koble styrestrøm fra baklykta. Den tenner jo sammen med parklysa.

Min bil fungerer jo helt greit innimellom, men når det originale releet fusker får pumpa strøm likevel. Så det jeg har laget er jo bare et reservesystem. Har fungert fint en stund nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår