Hot Rod Skrevet August 13, 2003 Rapporter Share Skrevet August 13, 2003 Hvorfor ikke installere en skjult hovedstrømsbryter med nøkkel? Særlig de som setter batteriet i bagasjerommet vil lett kunne installere en slik, da hovedledningen må forbi kupeen uansett. Skjult, men likevel enkel å bruke. Da vil det jo ikke hjelpe å koble ledninger i rattstangen aldri så mye....? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 13, 2003 Rapporter Share Skrevet August 13, 2003 Ja du sier noe der. F.eks under setet eller noe sånt.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet August 13, 2003 Rapporter Share Skrevet August 13, 2003 Slitsomt på nyere biler sikkert, er sikkert noe som nullstilles eller klikker, som f.eks klokka :) ellers så kan man jo bare dra med seg plugg ledningene inn.. Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 13, 2003 Rapporter Share Skrevet August 13, 2003 Joa.. eller lage en ekstra bryter på tenninga, nestensom hovedstrømbryter, men den inkluderer bare strøm til f.eks starter og coil eller noe sånt. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet August 13, 2003 Rapporter Share Skrevet August 13, 2003 eller montere en alarm med både backup og startsperre. Så slipper du att dem bryter seg inn i bilen og og herper halve bilen før dem gir seg eller klarer å stikke av med den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 13, 2003 Rapporter Share Skrevet August 13, 2003 jo, men da snakker vi om å bruke mye penger da..... en bryter får du for ca10-20 kr på biltema osv... Og kan du forklare hva "backup" er? aldri hørt det ordet i bilsammenheng før... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet August 13, 2003 Rapporter Share Skrevet August 13, 2003 Du legger bare en liten krets med 5A sikring forbi hovedbryteren under setet. Da får bilen strøm, men den starter neppe på 5A :D (egentlig går det sikkert greit med 60A, starteren trekker jo litt strøm) Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 13, 2003 Rapporter Share Skrevet August 13, 2003 spørs om ikke den sikringa vil gå støtt og stadig... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein Skrevet August 13, 2003 Rapporter Share Skrevet August 13, 2003 Hva med å finne på en lur løsning på bensinen.. hadde vert kjekt å kunne legge opp en bryter til bensinpumpe kretsen.. noe ALA pointman (for de som husker det (på tv2)) Siter I am really not an violent man, but I think I have to kill someone Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet August 13, 2003 Rapporter Share Skrevet August 13, 2003 Er vel heller få biler som faktisk blir stjålet, mer vanlig med et kjipt innbrudd. Uansett, vil de ha bilen din tar de den på den ene eller andre måten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet August 13, 2003 Rapporter Share Skrevet August 13, 2003 Originally posted by Bullit Er vel heller få biler som faktisk blir stjålet, mer vanlig med et kjipt innbrudd. Uansett, vil de ha bilen din tar de den på den ene eller andre måten... Tja... Få og få fru blom.. Her er statistikk (riktignok bare t.o.m 2000) tatt fra http://www.dinside.no Tyveriutvikling Årstall Tyveri av bil Innbrudd i bil 1991 13.257 17.587 1992 13.133 18.454 1993 13.728 17.685 1994 14.190 19.451 1995 14.757 21.341 1996 14.688 20.372 1997 14.669 24.500 1998 15.751 26.249 1999 15.956 26.340 2000 16.030 24.992 Les mer om det her http://php.dinside.no/php/art.php?id=22297 Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet August 13, 2003 Rapporter Share Skrevet August 13, 2003 hehe, sa egentlig da... Er vel endel arrangerte tyverier. Uansett som jeg sa, vil de ha bilen din, tar de den. hjelper ikke stort med noen kill switch da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet August 13, 2003 Rapporter Share Skrevet August 13, 2003 Originally posted by VolvoRaggar Og kan du forklare hva "backup" er? aldri hørt det ordet i bilsammenheng før... Det er noe Defa sine alarmer kan bli utstyrt med, Backup alarm er en egen sirene som har de samme funksjonene som en standard sirene. Men i tillegg vil alarmen gå av om ledningen til sirenen blir kuttet, sentralenheten blir forsøkt frakoblet og bilens batteri blir bortkoblet. Backup alarmen har også innebygd sjokksensor som utløses av slag og vibrasjoner. Den vil kun bli aktivert om sirenen blir utsatt for noen av tilfellene ovenfor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet August 13, 2003 Rapporter Share Skrevet August 13, 2003 Originally posted by VolvoRaggar spørs om ikke den sikringa vil gå støtt og stadig... Nei, ikke hvis du ikke glemmer å slå på hovedbryteren igjen. Er jo grenser for hvor mye strøm alarm, dashbord og kupelyset klarer å trekke. Om du har 5 eller 60A er jo nesten ett fett, startmotoren peaker jo gjerne et par hundre! Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CesiuM_e Skrevet August 13, 2003 Rapporter Share Skrevet August 13, 2003 Hvis det menes å parallellkoble en bryter og en f.eks. 5A sikring vil jo det fungere fint hvis man setter en stor nok motstand i serie med sikringen. Motstanden må være der for at ikke halvparten av strømmen, la oss si 200A, ikke skal deles slik at 100A går igjennom en 5A sikring. Hadde jeg visst antall ampere kunne jef regnet det ut..Jeg tror forresten ikke det er 200A til startmotoren da, og hvis det er til gløding det er snakk om ordner spola det ved en ganske liten innkommende strøm (og ekstremt stor tilbake). Klokka går jo fint på 5A, men hver gang man glemmer bryteren før man starter må man jo skifte sikring... hmm... det finnes vel 5A automatsikring også, men de koster ikke 10-20kr på biltema. :rolleyes: Siter - Volvo 240 '88 (x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.