Eirik_N Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Kan jeg bruke en vanlig 12V pære (blinklyspære) til og lade ut og lade opp en kondensator med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Kan jeg bruke en vanlig 12V pære (blinklyspære) til og lade ut og lade opp en kondensator med? Ja, ingen problem:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 hæ? :hvaskjera Mulig jeg er dum som et brød, men hvordan er det mulig? Noen som vil forklare litt her? :) Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Den blir brukt som en motstand for å forhindre sjokkoppladninger... og for å lade den ut på en forsvarlig måte :) Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Men hva er vitsen med å lade ut en kondis da? Når er det man "trenger" å lade den ut? Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nlight Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 når man tar den ut av bilen.. fort gjort at man kommer borti + og - når man har den liggende på arbeidsbenken f.eks Siter I like my women like i like my scotch.. 12 years old and mixed up with coke -03 Mazda 6 x93 Mazda 323 GT-R x91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Ok, så det er BARE derfor? Eller er det også "sunt" for kondisen at den blir utladet i blandt? Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 har ikke noe å si, den lades ut og opp når stereoen jobber litt uansett.. sikkert ikke helt utladet, men har aldri hørt noe om å lade den ut fordi det er "sunt" btw: Den stinger kondisen jeg har (expert) er selv utladende, tar man av spenninga går det en liten stund så piper den mens den lades ut... er vel elektronikken på toppen av den som fikser det :) Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 på min kondis er det en sånn lampe som gjør att den tappes for strøm etter tid?.. for att den skal utlades når den ikke brukes? det står ihvertfall noe rart ord ved dan lampen decharge eller no rart.. den lyser kun når den ikke får strøm Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 har ikke noe å si, den lades ut og opp når stereoen jobber litt uansett.. sikkert ikke helt utladet, men har aldri hørt noe om å lade den ut fordi det er "sunt" btw: Den stinger kondisen jeg har (expert) er selv utladende, tar man av spenninga går det en liten stund så piper den mens den lades ut... er vel elektronikken på toppen av den som fikser det :) Ok , da er min sånn også da. Har Stinger Expert jeg og :) Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Hvor lenge ska en kondensator lades? Kan man bruke en prøvelampe til dette? Det fulgte en motstander med min, hva er den til? Jeg hørte på en forettning angående dette, han ringte leverandøren, og svaret jeg fikk var: Jeg trenger bare å bruke en prøvelampe akkurat når jeg kobblet kondensatoren til batteriet, for å unngå "spennings(?)-peaken" og jeg trengte ingen oppladning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Hvor lenge ska en kondensator lades? Kan man bruke en prøvelampe til dette? Det fulgte en motstander med min, hva er den til?Jeg hørte på en forettning angående dette, han ringte leverandøren, og svaret jeg fikk var: Jeg trenger bare å bruke en prøvelampe akkurat når jeg kobblet kondensatoren til batteriet, for å unngå "spennings(?)-peaken" og jeg trengte ingen oppladning Hva tror du den motstanden er til da? Er jo kanskje den du skal bruke når du skal lade kondis... En vanlig 1-2 F pleier å være fulladet etter 1-2 min, så det er bare å la det stå litt :) Ikke så vanvittig viktig bare du unngår det værste sjokket for kondis. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 er ikke skadelig å sjokk-lade en kondensator heller. problemet er at det blir merker i tilkoblingen da det blir en ganske kraftig gnist i det du kobler til en tom kondensator til batteriet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Hva tror du den motstanden er til da?Er jo kanskje den du skal bruke når du skal lade kondis... En vanlig 1-2 F pleier å være fulladet etter 1-2 min, så det er bare å la det stå litt :) Ikke så vanvittig viktig bare du unngår det værste sjokket for kondis. Mvh Stian Så det jeg jør er å kobble alt ferdig, forsterker å alt. så bruker jeg motstanderen mellom kabelen og batteriet i 2-3minutter, åså kobbler jeg kabelen på batteriet, færdig klar til bruk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Jepp :) Motstanden kobler du mellom + på kondis og + kabelen som skal være der etterpå. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg