Gå til innhold

lading og utlading av kondensator?

Ranger emnet

Eirik_N

Anbefalte innlegg

har ikke noe å si, den lades ut og opp når stereoen jobber litt uansett.. sikkert ikke helt utladet, men har aldri hørt noe om å lade den ut fordi det er "sunt"

btw: Den stinger kondisen jeg har (expert) er selv utladende, tar man av spenninga går det en liten stund så piper den mens den lades ut...

er vel elektronikken på toppen av den som fikser det :)

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke noe å si, den lades ut og opp når stereoen jobber litt uansett.. sikkert ikke helt utladet, men har aldri hørt noe om å lade den ut fordi det er "sunt"

btw: Den stinger kondisen jeg har (expert) er selv utladende, tar man av spenninga går det en liten stund så piper den mens den lades ut...

er vel elektronikken på toppen av den som fikser det :)

Ok , da er min sånn også da. Har Stinger Expert jeg og :)

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hvor lenge ska en kondensator lades? Kan man bruke en prøvelampe til dette? Det fulgte en motstander med min, hva er den til?

Jeg hørte på en forettning angående dette, han ringte leverandøren, og svaret jeg fikk var: Jeg trenger bare å bruke en prøvelampe akkurat når jeg kobblet kondensatoren til batteriet, for å unngå "spennings(?)-peaken" og jeg trengte ingen oppladning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge ska en kondensator lades? Kan man bruke en prøvelampe til dette? Det fulgte en motstander med min, hva er den til?

Jeg hørte på en forettning angående dette, han ringte leverandøren, og svaret jeg fikk var: Jeg trenger bare å bruke en prøvelampe akkurat når jeg kobblet kondensatoren til batteriet, for å unngå "spennings(?)-peaken" og jeg trengte ingen oppladning

Hva tror du den motstanden er til da?

Er jo kanskje den du skal bruke når du skal lade kondis...

En vanlig 1-2 F pleier å være fulladet etter 1-2 min, så det er bare å la det stå litt :)

Ikke så vanvittig viktig bare du unngår det værste sjokket for kondis.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du den motstanden er til da?

Er jo kanskje den du skal bruke når du skal lade kondis...

En vanlig 1-2 F pleier å være fulladet etter 1-2 min, så det er bare å la det stå litt :)

Ikke så vanvittig viktig bare du unngår det værste sjokket for kondis.

Mvh

Stian

Så det jeg jør er å kobble alt ferdig, forsterker å alt. så bruker jeg motstanderen mellom kabelen og batteriet i 2-3minutter, åså kobbler jeg kabelen på batteriet, færdig klar til bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider