Gå til innhold

Felger og Slingrings bolter????

Ranger emnet

Sæther Racing

Anbefalte innlegg

hey. Har fått en bra pris på noen 18 felger med boltesirkel 5*120

Men problemet er at jeg har 5*110 . ET er ganske likt, så det går bra.

Men får jeg på disse felgene med eventuelt slingrings bolter?Og hvor får jeg kjøpt disse "spesielle boltene" ?

mvh

Sæther

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ganske mye ut for slingrebolter etter mitt syn, vet de bruker de når det er ett par mm feil hullavstand, men 10mm?

Ser du hele hullene i navet igjennom felgen med de felgene på da?

Ville prøvd de på først iallefall, så du hadde vært sikker på at det går.

Nok med å henge på en felg det, for å se om du ser hele gjengehullet.

Slingrebolter selges hos en del dekkforhandlere, ikke alle har på lager, men de kan sikkert bestille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg som trodde jeg tøyde grensene litt vel mye ved å bruke 5x120mm BMW felger på hhv. Chevrolet og Jaguar 5x120.6mm spindler!:D

Forresten hva gjør dere med senterhullet? Bygger der ut med ringer eller gir dere f***?

Tror ikke det er å få ringer som bygger mellom BMW felgene og Chevrolet spindlene foran. For ikke å snakke om mellom BMW felgene og Jaguar spindlene bak. Kan man lage disse ringene selv? Støpe de av ett eller annet? Er vanskelig å dreie de da det er masse vanskelige vinkler. Senter på spindlene går utover som en kjegle (størst diameter innerst mot skiva og så blir den smalere utover)

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så eneste mulighet er og kjøpe spacere som koster runt 1300kr?

hmmm

på Omega'n min har jeg 5*110 og de jeg har titta på er noen felger som passer på wag produkter. tror det var 5*120 ??

jeg kan finne ut vent 5 sec.

Nå var solgt de jeg tenkte meg da:( men fant noen andre nå??

8x18 foran, og 9,5x18bak.. (tror jeg..hehe.. skal sjekkes)

235/45/18 dekk foran, 255/45/18 bak.. Greie dekk, brukbare en stund til.. :)

Står på en BMW 7-serie.. Passer de fleste bmw 5-6-7serier.. 5x120..

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5x120 på en bil med 5x110 er bare å glemme med slingrebolter, som det er sagt over. 5x108 eller 5x112 er eneste mulighet med slingrebolter. Boltene koster mellom 45 og 50,- / stykket og fåes på bestilling hos de fleste dekkleverandører. Senterring som passer på millimetern er et must for å ikke få vibrasjoner og kast.

5x110 er en vanskelig dimensjon å finne felger til, lykke til!

Du kan også bruke Boltesirkel Oversikt hjemmesiden for å finne andre biler som har samme boltesirkel som deg, evt 5x108 / 5x112.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfelgene mine er multiboltfelger med 5x108/5x112. Jeg bruker slingrebolter og det går helt fint. Men det er veldig viktig som thklinge skriver at senterringene må være perfekte og passe helt perfekt for å ikke få noe kast i hjulene. Utvalget av felger med 5x110 er fryktelig dårlig, og det er derfor sommerfelgene mine er med 5x108/5x112. Men på de nye 17" vinterfelgene mine så har jeg valgt en felg med 5x110 da min felg/dekkbutikk har tilbud på felger/vinterdekk med riktig boltsirkel.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider