Gå til innhold

Problemer med en jetta 2

Ranger emnet

jejeje

Anbefalte innlegg

Jeg byttet forgasseren på bilen min for en liten stund siden. Satt bare inn en som var litt mindre brukt. Etter jeg gjorde dette mistet jeg alle gamle problemer, men fikk et nytt! Har to spm som jeg lurte på om noen med jetta/golf peiling kunne hjulpet meg med.

1. Når den er kald og jeg starter den går den veldig dårlig de første min av kjøreturen. Bilen går veldig nykkete og kjennes ut som om den ikke går på alle plugger. Etter bare noen minutters kjøring er problemet borte. Hva kan dette komme av?

2. Idag da jeg kjørte til skolen(først motorvei, så lyskryss ol.) begynte bilen plutselig å gå på VELDIG lavt turtall når jeg sto i kø, rundt 500rpm. En gang stoppet bilen og etter det begynte jeg å holde gassen inne på tomgang. Da jeg kjørte hjemover 4 timer etter var den helt lik helt til jeg kom til motorveien da den gikk normalt og når jeg kom hjem var turtallet normalt igjen. Noen som vet hvorfor?

Takker og bukker for svar på fohånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette problemet hadde jeg på min 86 Jetta 1.6 også. Og det jævlige var at problemene oppsto etter at jeg hadde overhalt forgasseren... Fant aldri ut hva det var, til det var feilen for tilfeldig. Derfor hadde det vært artig å høre hva som viser seg å være feilen. Forgasseren har flere elektriske tilkoblinger og masse vakuumslanger, så her er feilkildene mange.

Reodor F

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig, som med de fleste bilene som har problemer uten videre hehe.. men ja, jeg syns det hørtes ut som om det var automachoken.. er ikke denne motoren egentlig innsprut, men med ''gasser'' altså mono-jetronic innsprut om ikke jeg tar feil? om det er så, ville jeg gått over vakumslanger, se etter sprekker osv. så ville jeg sjekket at alle elektriske ledninger er ok, sjekket jordledninger osv.. dette ville jeg gjort uansett type motor, spesielt forgasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider