Gå til innhold

Ledninger til CD-Spiller

Ranger emnet

skarpH

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg ble frastjålet CD-Spiler og skal nå montere ny.

Han som monterte det før det ble stjålet brukte ikke ISO og trikset mye med kabelsko osv, nå tenkte jeg at jeg skulle bruke ISO plugg.

Jord kabelen er jo svart, men jeg ser ingen svart kabel, hva gjør jeg da?

Det er en tynn svart en, som er festet på phonokablene, men det er vel remoten? Så mange kabler, er hektet sammen, noen med forskjellige farger, så har ikke helt kontrollen her :(

Vil det by på problemer når jeg skal koble? Jeg skal ikke ha noen høytalere inn på den, eller de to originale fremme, men resten blir drevet på to forsterkere så det er bare til å plugge i phonokablene.

Så er det en gul en som gir konstant strøm, slik at den holder minnen, skal denne også komme fra bilen? ser ingen, ser en lang blå en, en rød, mørkeblå å en del gulbrune =(

Hjelp meg! :D på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tja, har lest den mangen ganger :)

Men sant, på den er det 12V Batteri og 12V Tenning....

Den gule som gir konstant strøm og er 12V Memory, den kommer fra spilleren? Og hvor skal den tilkobles? Jeg vil ha det slik at spilleren -ikke- starter når jeg skrur på tenninga, men at jeg kan spille musikk selv med tenninga av, skjønner? :) Den røde er jo strøm fra batteriet, skal denne inn i 12V Batteri? Men den gule, hvor?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil spille når bilen er av, gi F i den gule.. Alle de som det er 2 av hvor enen har feks en svart stripe på, er til høytalere. jord er enten svart eller brun. Så lenge du finner remote (den vet du vel av) 12V og jord, skal det ikke være noe problem med resten, remoten er som regel også blå, men har sett andre farger..

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Takker for svar, ja jeg det er en brunaktig en som henger, så da er sikkert det jord da? og ikke svart?

Så da gir jeg F i den gule? :)

Husker bare en sa noe med den gule for å kunne lagre spillerens innstillinger slik at ikke alle innstillingene forsvinner hver gang jeg skrur den av :) Men når jeg tenker meg hvis jeg kobler til 12v batteri så får den jo hele tiden strøm?

Angående remote, ja det er en blå lang en som dingler ut der cd-spilleren skal inn, men på phonokabelen til subforsterkeren er det en tynn tynn liten svart en, er ikke det også remote? Hva gjør den blå remoten? er det forskjeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som er på phonoen er remote ja, og den blå ut av isoen er vel også remote ja.

Jeg har ikke en 'minne' ledning på min. Men allt er 'lagret' fordi. Grunnen til det, er at det går kryp strøm igjennom den, (Displayet lyser litt når den er av, ikke mye, bare bitte litt). Vet ikke om det forsvinner om jeg får koblet på en 'gul' en. men det kan tenkest. Prøv uten den gule du, se hva som skjer. som sagt, har du alle de andre, skal allt gå fint.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider