Gå til innhold

Den store motor/bil tekniske Quiz tråden. Oppdatert første post med regler og div.

Ranger emnet


umek

Anbefalte innlegg

:) Dette er HELT korekkt Erik, fantastisk bra svart.

 

Jeg gir seieren til Erik jeg, selv om det var noen som svarte riktig før han, så kom han med den beste forklaringen.

Men dere andre var også flinke ;-)

 

Gratulerer Erik.........

 

Legger til nye regler for Quiz tråden, og de lyder som følger:

 

Jeg legger ut en ny Quiz innen kort tid, og den som jeg erklærer som vinner av den gjeldene Quiz`en blir nødt til å legge ut ny Quiz.........

 

Alså kort sagt, vinnerene legger ut ny Quiz. Og kun den som legger ut den nye Quiz`en kan bestemme hvem han/hun synnes vannt den, og da blir de nødt til å legge ut en ny Quiz igjen.

 

Akuratt som en ond sirkel

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 673
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ny quiz ny quiz ! :kiddie

 

Lærer jo mer her enn...,...,.ja, enn å ikke titte her :S ( fant ikke på noe )

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alså kort sagt, vinnerene legger ut ny Quiz. Og kun den som legger ut den nye Quiz`en kan bestemme hvem han/hun synnes vannt den, og da blir de nødt til å legge ut en ny Quiz igjen.

 

Akuratt som en ond sirkel

 

Uffda, syntes det var fint som vi hadde det jeg. Nå blir det jo enda mer press om man svarer riktig ;) Det er mye lettere å svare på et spørsmål enn å finne på et spørsmål som er "vanskelig" nok til å utfordre alle kloke hodene som leser denne tråden

 

Likevel håper jeg tråden fortsetter med gode spørsmål og svar, selv om jeg sannsynligvis bare kommer til å lese spørsmål og svar framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, syntes det var fint som vi hadde det jeg. Nå blir det jo enda mer press om man svarer riktig ;) Det er mye lettere å svare på et spørsmål enn å finne på et spørsmål som er "vanskelig" nok til å utfordre alle kloke hodene som leser denne tråden

 

Likevel håper jeg tråden fortsetter med gode spørsmål og svar, selv om jeg sannsynligvis bare kommer til å lese spørsmål og svar framover :)

 

Neida... trenger ikke bare være vansklige spørsmål da, dessuten kan et spørsmål være vansklig for noen og lette for andre...:)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, håper for all del at du svarer alikevel jeg Erik, du har kommet med mangen positive innspill her synnes nå jeg.

 

Så keep up the good work, Quizene trenker ikke være vanskelige, viss 1 mann lærer noe nytt er det jo meget bra.

 

For det er veldig vanskelig for meg å komme med nye Quiz`er hele tiden, jeg er ingen expert, bare synnes vi skulle hatt litt "fun learning" her.

 

Og må si, "so far, so good"

 

Selv om det begynnte litt skeivt, og jeg har fortsatt ikke funnet igjen den artikkelen ang. ventil flyt.

 

Men inntilvidere så tenker jeg at jeg koker ihop en ny Quiz, og håper folk gidder å svare.

 

 

Mvh: Umek

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i en artikkel om et "do it yourself" kit for termisk coating, alså selv pålegging av varmeavvisende/bestandig coating til bruk på foreksempel forbrennings kammer, ventil "face", stempel toppen osv.

 

Det ble utført en test av dette produktet for å sjekke om det var "the real deal" eller bare "bogus"

 

Kort forklaring om hvordan det gjøres, så dere kan få litt innblikk om hvordan produkt det er.

 

Området på produktet som skal coates rengjøres/skrubbes, produktet males eller sprayes på, og bakes deretter i stekeovnen foreks for å så kjøles ned på normal måte.

 

Testen ble utført på 2stk orginale SBC stempel, det man tok et ferdig coatet (av test personalet) og et rengjort orginalt. Det ble laget en høyde jig til en skjærebrenner som sattes over det orginale stempelet, uten å huske avstandet til stempelet fra skjærebrenneren i farta, men det var nok ca 2 til 4 tommer.

 

Det orginale stempelet ble satt under først for å stå der til der var brennt hull i det, for å så sette under det hjemme coatede stempelet til sammenligning.

 

Spørsmålet er hvor mye lenger/kortere varte det hjemme coatede stempelet?

 

Det orginale stempelet varte i ca 30sek..........

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling på hvor lenge det coatede stempelet holdt ut, og hadde jeg visst det så hadde jeg vel av frykt for de nye reglene neppe svart likevel. Men er egentlig slik coating av det gode? Hindrer ikke den varmeoverføringen til resten av motoren, med forhøyede temperaturer i forbrenningsrommet som følge?

 

En annen ting: Det henvises i overskriften stadig vekk til "ny quiz på side 8", "nye regler øverst på side 12" osv. Jeg har endret innstillingene til å vise flere svar pr side enn default, så disse henvisningene er helt på jordet for meg, og trolig for mange andre også. Det går derimot an å henvise til svarnummeret, da det er likt uansett hvilke innstillinger man har.

 

God natt!

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel stempel skjørtene dine som er coata Ottesen? Bare ut ifra det jeg leste i signaturen din da.

 

Her er det snakk om stempel krona.

 

Er jo forskjel på friksjons coating om thermal barrier coatings.

 

Og et lite tips, dere som snakker om 3 til 4 ganger lengre levetid med coating.

Huske at det er profesjonell coating og her er det snakk om noe man baker selv i stekeovnen ;-)

 

Og Reodor F. varmen blir jo selfølgelig overført når man bruker coatings også, bare de coatede delene blir ikke så lett overopphetet som de gjør likevel.

 

Thermal barrier coatings er jo en bra metode for å unvike detonasjon.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Reodor F. varmen blir jo selfølgelig overført når man bruker coatings også, bare de coatede delene blir ikke så lett overopphetet som de gjør likevel.

 

Thermal barrier coatings er jo en bra metode for å unvike detonasjon.

 

Joda, jeg ser den umek. Bare mener å ha lest et sted at det blir som å spise kaka samtidig som man prøver å beholde den. Muligens skrevet av den svenske motorteoretikeren Johan Edlund på et eller annet svensk forum...

 

 

Reo

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel stempel skjørtene dine som er coata Ottesen? Bare ut ifra det jeg leste i signaturen din da.

 

Her er det snakk om stempel krona.

 

Er jo forskjel på friksjons coating om thermal barrier coatings.

 

Og et lite tips, dere som snakker om 3 til 4 ganger lengre levetid med coating.

Huske at det er profesjonell coating og her er det snakk om noe man baker selv i stekeovnen ;-)

 

Og Reodor F. varmen blir jo selfølgelig overført når man bruker coatings også, bare de coatede delene blir ikke så lett overopphetet som de gjør likevel.

 

Thermal barrier coatings er jo en bra metode for å unvike detonasjon.

 

Ja, stemmer nok det :(

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår