Gå til innhold

Den store motor/bil tekniske Quiz tråden. Oppdatert første post med regler og div.

Ranger emnet

umek

Anbefalte innlegg

Når du sier flow verdien i et rør, tenker du da på ei rett rør og vil ha flowen oppgitt i cfm eller?

Og regner med at det er best med store rør på trykk siden også, med mindre du har valgt skikkelig "feil" turbo til dii aplikasjon. (kan forårsake turbolag, ved dårlig komponent matching)

Ellers så vil jo de store røra fungere som et "plenum" før spjeldet, som etter å ha tenkt på det 4,5 sekund virker logisk for meg.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 673
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når du sier flow verdien i et rør, tenker du da på ei rett rør og vil ha flowen oppgitt i cfm eller?

Og regner med at det er best med store rør på trykk siden også, med mindre du har valgt skikkelig "feil" turbo til dii aplikasjon. (kan forårsake turbolag, ved dårlig komponent matching)

Ellers så vil jo de store røra fungere som et "plenum" før spjeldet, som etter å ha tenkt på det 4,5 sekund virker logisk for meg.

nja, venter i spenning å Turboed1 sitt svar på spm mitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt glemt denne quizen jeg.

Har fremdeles ikke fått de svara jeg håpet på, men tror grunnen er at dere er ekstremt fiksert på motorer...

Så de svara er vel igrunnen riktig.

Må vel være noen her som har hatt lagerhavari i ei gearkasse eller noen annen leamikk som snurrer?

For å kjøre litt til på denne her ubesvarte Quizen.

Kan det tenkes å være vibrasjoner/kast i delene som snurrer som gjør at dev givne kraften ganges opp, og dermed bryter igjennom oljefilmen delene er tiltenkt å gli på, og dermed er lagerhavariet et faktum?????

Eller mener du at "fremmedlegeme" i lageret (mellom oljefilmen og lager enhetene) som forårsaker dette?

Synnsing :D

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 meter. 3 x 90 graders bøy
De komboene har jeg ikke flowet enda.. siden det ikke har vært vits. 2" rørkombinasjoner skal holde til rundt 350 (mange bend) -380 hk (få bend) uten særlige problemer. Har holdt meg til det...men jeg kan jo huke sammen noen bend og se en dag.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider