Gå til innhold

koder i klima display

Ranger emnet

audipus

Anbefalte innlegg

helleu...

Har en audi a4 1.8 TQ 98-mod.

alle vet du at du kan få den nøyaktige farta vist i klima displayet, hvis man trykker en spesiell kode.... men så er det utrolig mange koder.. 17c er farta... men hva er di ALLE di andre? noen som kan henvise til noen sider alle står på?

http://www.ffp-motorsport.com/tuning/18tcodes.php

Ogå ligger de på nordicaudi sine sider på svensk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener, hvordan viser den liksom, henter den info fra speedometer i bilen og viser digitalt? Da er det ikke nødvendigvis nøyaktig da:)
Poenget med dette er først og fremst og luke ut feil i klimaanlegget. Displayet henter forsåvidt ut turtall og fart fra samme sensorer som instrumentpanelet, men uten feilprosenten. Hvis du har for store/små hjul vil klimaen også vise feil.

tøft tema. hvis jeg har et display i dashen nå. men den hviser ingenting. bare når det går tom for olje og bensin. kan jeg få fram at det kommer termometer osv osv som på nyere biler?
Displayet i dashen viser kun hvis du har for lite kjøleveske etc. Om du har autocheck så får du også opp en del mer feil. (Lyspærer som ikke virker, for lite spylervæske, etc.)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Jeg mener, hvordan viser den liksom, henter den info fra speedometer i bilen og viser digitalt? Da er det ikke nødvendigvis nøyaktig da:)

Ville håpe og tro på at det var omvendt...

- 05 Toyota Land Cruiser GX

- X 06 BMW 320DT
- X 98 Audi A4 1,8TQ
- X 89 Ford Sierra Sedan 2.0i CL 
- X 86 Volvo 240GL 

Lenke til kommentar
Del på andre sider