Gå til innhold

chip ?

Ranger emnet

texx

Anbefalte innlegg

ifølge forje eier skal GTI'n min være chippet men er ikke helt sikker jeg.. syns bilen går litt bedre enn en Orginal 150Hk men alikevel ikke like bra som en med ca 200hk.. å jeg satte på Turbotrykks måler for å se trykket å det ligger på 0,6 og det regner jeg med er ganske Orginalt ?

tenkte jeg sku ta opp hjernen å se om jeg ser noe på chip'n som sitter der.. men er det noen som vet om det står noe spesielt på chip'n ? eller er de stort sett like ? regner med det mulig står Vw/Audi på den om den er orginal ?

Mvh lars

Golf IV GTI

X - Golf 1 G60Turbo

X - Golf 2 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde en maken 01mod lada den 0.6 org..

Tipper den burde lade 0.9-1.o med chip

ja, normalt så skal den lade ca 1.0 med chip.. men vet noen som har hatt chip og måtte kjøpe boost kontroller å juster opp til 1bar. men må først finne ut om det sitter noe annen chip der..

om noen andre har noe forslag til å finne ut om den er chipet så kom med det..

Golf IV GTI

X - Golf 1 G60Turbo

X - Golf 2 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde 1.8t var elektronisk justert jeg...

Det sa ihvertfall ts-racing da jeg spurte om chip til 98 passat 1.8t

hmm.. mulig det.. vet ikke hvordan det er på 1.8T motorene jeg.. men da er det vel snart umulig å finne ut hva som er gjort å ikke gjort her da..'

Golf IV GTI

X - Golf 1 G60Turbo

X - Golf 2 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at den motoren er ganske lik som min audi a4 , ladetrykket skal ligge opp imot 1.2 bar !!

Desuten vil du høre turbo suget mye mye bedre etter chipping !!, hvis den er chippa så merker du ved ca. 3.000-4.000 o/min at bilen skyver plutselig mye bedre , går lixom ikke jevnt oppover som orginalt !! Du føler virkelig at turboen slår inn lixom ..

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at den motoren er ganske lik som min audi a4 , ladetrykket skal ligge opp imot 1.2 bar !!

Desuten vil du høre turbo suget mye mye bedre etter chipping !!, hvis den er chippa så merker du ved ca. 3.000-4.000 o/min at bilen skyver plutselig mye bedre , går lixom ikke jevnt oppover som orginalt !! Du føler virkelig at turboen slår inn lixom ..

ja, er vel samme motoren.. kan jo være noe galt å så må finne ut om den er chippet eller ikke.. men hvordan ? tar opp hjernen i morra å ser om jeg ser noe der.. men kom med forslag vis noen vet om noe annet jeg kan se etter

Golf IV GTI

X - Golf 1 G60Turbo

X - Golf 2 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å chippe en bil er ikkje det samme som før da de byttet chip i bilen, nå så tar de å mappe bilen på nytt, er ingen synlige ting på golfen til dama som sier denne er mappet/chippet, men man ser det på programmet, så eg tviler på at du finner noe med å opne hjernen, ville også fraråde det, skulle noen vera så uheldig å slå på tenningen når denne er ute så må denne bilen din til møller eller andre vw for å få ny kodet startsperre, (dette er noe ts-racing fortalte med med forbehold, men han virket meget seriøs om dette, hoppet frem da hu satt seg inn i bilen og han tok ut nøkkelen..)

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et meget enkelt råd til deg !!

Sjekk finn.no eller autodb.no se om du finner en golf gti "orginal" i nærheten av der du bor. Lat som om du skal kjøpe bilen , prøvekjør den så finner du fort ut av det !!! Går din mye bedre = chippet ;)

jeg har prøvd en som ikke er chipet å syns min går litt bedre, men ikke som 45-50hk mere . men bilen min lader bare 0,6 bar og det er jo så å si orginalt.. de jeg vet om som er chipet skal lade ca 1 bar..

Golf IV GTI

X - Golf 1 G60Turbo

X - Golf 2 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du finner ut å ta ut hjernen for å sjekke om det er byttet chip, så er det to ting du kan se etter.. Hvis det er gjort på et seriøst sted, så er det som regel satt inn en sokkel der hvor chip'n sitter, for lettere å kunne bytte ut hvis det skulle bli noen problemer, er det gjort på et litt mer 'useriøst' sted, en chip'n loddet på samme måte som den originale, og da vil du som regel se det..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider