Gå til innhold

Liten "hissigpropphistorie" fra en sen sommernatt

Ranger emnet

shibbymann

Anbefalte innlegg

Kom på denne hendelsen da jeg leste om triggehappy's hissige kompis :)

Var ute å cruisa med en kompis' s14 ifjord sommer, og endte opp ute på fornebu en lørdags natt rundt 5tiden. Lette etter steder å bruke litt dekk!

Drev å sladdet rundt på den svære plassen forran ene hangaren som er golfsenter nå. Er jo ett stykke til husa rundt, så regna ikke med å forstyrre noen. Fikk tatt en del rundinger før vi plutselig ser en bil starte opp rett utenfor hangaren, og kommer mot oss i hundre! Var helt sikker på at han skulle smelle rett i oss, men bråbremser front i front med oss, kan ikke ha vært mange mm'erne å gå på. Ut av escaladen kommer en skjeggete, skalla kar i 40åra(så ikke helt sunn ut). Løper bort og røsker opp passasjerdøra hvor jeg satt, og sier "hvis dere ikke er på vei ut herfra innen 10sekunder så knuser jeg bilen din" og går tilbake til bilen sin, uten at vi får sagt eller gjort noe som helst, litt satt ut da vi trodde vi var på vei til å bli kjørt over!

Vi tenkte det var best å stikke og kjører ut fra plassen med escaladen i rumpa, kjører ganske fort på veiene mot "utgangen" av fornebu, med escaladen som følgebil. Han følger etter helt til den siste rundkjøringa med alle de blå lysa i, hvor han kjører forbi på innersiden og antakeligvis skal tilbake. Da stopper kompisen min, ruller ned ruta og gir'n finger'n :shake

Da blir han tydeligvis enda hissigere,fortsetter en hel runde i rundkjøringa og gir gass mot oss. Klarte heldigvis å spinnne ganske fort opp i fart, men han kom ganske tett opp i rumpa vår (escaladen gikk da ikke så værst)

Fortsatte etter oss i god fart over på rødt lys i krysset der, og mot der hvor veien splittes i 4.

Akkurat når veiene deler seg, får vi slengt oss over i andre fila rett før autovernet mens han ikke rakk å gjøre det samme!

Ble da kjørende side om side innover mot byen på hver vår side av autovernet der (for de som er kjent). Han så ikke helt blid ut :)

Kom oss avgårde og aldri sett mer til karen, selv etter flere turer til fornebu igjen :D

Noen som tilfeldigvis kjener en voksen kar med Escalade rundt derom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnslig og umodent av flere parter.. hadde gutta i s14 bare kjørt fra stedet, passert rundkjøringa uten å vise finger hadde dette vært helt greit. Vise finger er noe av det latterligste som finnes. Men han i Escaladen kunne jo ha løst dette på flere måter han også.. Mulig han i Escaladen eide området, og dere var vel da inne på privat område når dere laget rundinger.. Det er slike hendelser som ofte eskalerer til voldhandlinger, eller alvorlige trafikkulykker.

Hvorfor ikke bare merk dere at han kom og jaget dere vekk, og ferdig med det? KAN jo som jeg sa, være at det var privat område, eller lignende forran hangaren der... hvem vet.

Beste er vel å spørre politi, bystyre, eier av et stort område e.l om å få lov til å svi av noen kroner i gummi om natten eller på dagtid.. en gang i uka. Hva med å gjøre det? Ring kommunen osv, å få LOV til å frese rundt på et lite stykke Fornebu?

-

Omega-A

Det er ikke tøft å være død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt jaga vekk av han jeg også, det er/var noen arbeiderboliger der ved plassen.

Brodern har også hatt et sammenstøtt med han, men de fortjente det for de dreiv og klatra på taket til golfsenteret.

Har hørt mange historier om han.

Den Escaladen har en v-8 i seg.

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh. Høres ikke helt stabil ut den karen nei..

Men det virkelig imponerende er jo at han klarte å gasse kraftig med en Escalade opptil flere ganger uten å gå tom for bensin. :P

Edit: Greit nok at å vise fingern kanskje er litt i overkant, men det er da vel flere som har gjort ovenfor personer som kjører som idioter. Har selv gjort det mot folk som har gjort idiotiske ting på veien. Og når du gjør som mannen det er snakk om her gjorde, så har du lite kontroll, og det kunne fort skapt farlige situasjoner.

Greit nok, han kan gjerne jage dere, men metoden var ukonvensjonell og uheldig.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnslig og umodent av flere parter.. hadde gutta i s14 bare kjørt fra stedet, passert rundkjøringa uten å vise finger hadde dette vært helt greit. Vise finger er noe av det latterligste som finnes. Men han i Escaladen kunne jo ha løst dette på flere måter han også.. Mulig han i Escaladen eide området, og dere var vel da inne på privat område når dere laget rundinger.. Det er slike hendelser som ofte eskalerer til voldhandlinger, eller alvorlige trafikkulykker.

Hvorfor ikke bare merk dere at han kom og jaget dere vekk, og ferdig med det? KAN jo som jeg sa, være at det var privat område, eller lignende forran hangaren der... hvem vet.

Beste er vel å spørre politi, bystyre, eier av et stort område e.l om å få lov til å svi av noen kroner i gummi om natten eller på dagtid.. en gang i uka. Hva med å gjøre det? Ring kommunen osv, å få LOV til å frese rundt på et lite stykke Fornebu?

Jeg satt på så jeg var jeg en av gutta. Burde vel dratt, men når en kar nesten smadrer bilen din, og truer med å knuse bilen din, samt at han nesten skyver deg ut av plassen blir man litt provosert. Var ikke snakk om lange tiden vi var der heller. Hvorfor ikke bare be oss høflig om å dra derfra?

edit: og hvis han/de har hatt bråk med flere der, hvorfor ikke sette opp ett skilt? Så ikke ett eneste skilt som anntydet at det var privat eindom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt på så jeg var jeg en av gutta. Burde vel dratt, men når en kar nesten smadrer bilen din, og truer med å knuse bilen din, samt at han nesten skyver deg ut av plassen blir man litt provosert. Var ikke snakk om lange tiden vi var der heller. Hvorfor ikke bare be oss høflig om å dra derfra?

edit: og hvis han/de har hatt bråk med flere der, hvorfor ikke sette opp ett skilt? Så ikke ett eneste skilt som anntydet at det var privat eindom :)

Enig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står et svært skilt ved inngangen hvor det står "ADGANG FORBUDT FOR UVEDKOMMENDE". Men nå har de uansett gjort om på plassen der så jeg veit ikke hvordan du kommer inn, ikke faen om jeg prøver og meg der igjen uansett:tannløs:.

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står et svært skilt ved inngangen hvor det står "ADGANG FORBUDT FOR UVEDKOMMENDE". Men nå har de uansett gjort om på plassen der så jeg veit ikke hvordan du kommer inn, ikke faen om jeg prøver og meg der igjen uansett:tannløs:.

Sikker på at det sto der ifjor sommer? Kan ikke huske å ha sett det. Sto ved begge inngangene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det var feil reaksjon fra flere sider.. men han smadra jo nesten ikke bilen din da.. :)

Men gjort er gjort, og spist er spist.. ingenting man kan gjøre med det nå, men føler man seg truet av noen, uansett sted, tid og årsak, så finnes det et telefonnummer man kan ringe, jeg tror det er 02800, da kommer du til din nærmeste politistasjon, og kan forklare saken for dem.

Håper ting roer seg i fremtiden.. men sjekk med myndighetene om dere får dispponere noen hundre meter asfalt .. det kan jo bli litt morsomt.

-

Omega-A

Det er ikke tøft å være død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en escalde står og loffer ved et nedlagt indutriområde, vet man jo at det er noe gængsta shit på gang, og at man bør komme seg vekk:D

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider