GMV Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Kjører med 3,73:1 og Getrag 265, fungerer meget bra med 215/40-17 dekk. Får ett rått drag i alle gir opptil 200km/t +++ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Det må jo en bilmekaniker klare å regne ut!? ;) Du må vise oss film fra testingen av TT-en da Eldar! :boxers Hvilken TT? No e eg ikkje med.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 jeg har også en liggende, 1031 med 3,73 utv. men min derimot! er ferdig sandblåst!mohahahah...send pm for pris.. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Fått svar av volvo høggeren.. Og de skal ha 2500,- for en 90mod 1031 med 3.53 i utveksling.. Det var litt i meste laget.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 med M47med 0,81 i utveksling, 235/45/17" så er 6000 rpm 239 km/h du må velge utveksling utifra topp rpm, utveksling girkasse, Getrag 265 1:1 på 5 gir 7000 rpm 235/45/17" 269 km/h Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 med M47med 0,81 i utveksling, 235/45/17" så er 6000 rpm 239 km/h du må velge utveksling utifra topp rpm, utveksling girkasse, Getrag 265 1:1 på 5 gir 7000 rpm 235/45/17" 269 km/h traktor profil jo! Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 jeje, kommer bare med fakta jeg lars :P Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Og getrag 265 har 1:1 på 4:fatality: Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Et sted mellom 35 og 40 km/h pr 1000 r/min på 5. vil nok gi en passelig balanse mellom akselerasjon og toppfart for mange turbofolk. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Fått svar av volvo høggeren.. Og de skal ha 2500,- for en 90mod 1031 med 3.53 i utveksling.. Det var litt i meste laget.. Ha ha ha ha. Latterlig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 kommer jo an på hvor stor turbo du har det... jo mindre turbo du har desto deiligere er det å cruice rundt på 18-1900 omreininger i 100km/t. .....nå har det seg slik at jeg har flyttet en plass med kupert terreng, og med fartsgrenser på max 80, så da gjelder ikke din påstand for mitt vedkommende. :shake Som nevnt kunne jeg heller tenkt med 3:73 fremfor 3:31 Kjører med 3,73:1 og Getrag 265, fungerer meget bra med 215/40-17 dekk.Får ett rått drag i alle gir opptil 200km/t +++ Det kan jeg tenke meg:) Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Ha ha ha ha. Latterlig! Vel, nå har det seg sånn at for at den akslingen skal bli demontert, må en person få lønn. Det er arbeidsgiveravgift, delen skal gjjerne kontrolleres, m.m. Videre, er det garanti, noe man ikke har på privatkjøp... Jeg synest ikke 2500 er SÅ ILLE, menfor all del, 1500kr er det jeg betalte, da pluss 750(?) i frakt (norcargo). Jeg kjøpte fra en hugger på østlandet, men husker ikke hva han het. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 .....nå har det seg slik at jeg har flyttet en plass med kupert terreng, og med fartsgrenser på max 80, så da gjelder ikke din påstand for mitt vedkommende. :shake Som nevnt kunne jeg heller tenkt med 3:73 fremfor 3:31 Det kan jeg tenke meg:) Ja, jeg kjører med 3.73 og OD på 0.71 elns. 255.07km/t i 6000rpm på OD er egentlig helt unyttig!! Jeg kunne gjerne kjørt 3.91 eller 4.10 og det hadde ikke gjort noe!! Hadde jeg hatt en TREMEC TKO600 kasse, ville jeg ialelfall ikke gått under 3.73, gjerne da satset på 3.91!! De få gangene man har mulighet til 255km/t (feks autobahn), vil jeg gjerne ofre 10-20km/t, for å få en bedre akselerasjon der jeg bruker bilen som hverdagskjøring. Jeg kan nå med 3.73 dra 1 gir til ~~70km/t ved girskift (autolat)! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 3,31 fungerte perfekt på gamle 740n min. Først med 230ET, og så med 6304 turbo. Er deilig å slippe høyt turtall når man ligger lenge i samme hastighet. I 960n sitter det 3,91, og dette er helt ubrukelig. Cruiser nedover Sverige i 130-140 km/t i 3500 o/min og toppfart på 225km. Skal inn 3,31 utveksling nå i vinter :) Fikk desverre ikke tak i 3,15... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Riktig s90r, sålenge man ikke kjører med lastebilturbo og 6:1 kompresjon, er det ingen vits å dra det så jævlig på turtall. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.