Gå til innhold

Hvilken utveksling?

Ranger emnet


Goop

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kommer jo an på hvor stor turbo du har det... jo mindre turbo du har desto deiligere er det å cruice rundt på 18-1900 omreininger i 100km/t.

 

.....nå har det seg slik at jeg har flyttet en plass med kupert terreng, og med fartsgrenser på max 80, så da gjelder ikke din påstand for mitt vedkommende. :shake Som nevnt kunne jeg heller tenkt med 3:73 fremfor 3:31

 

Kjører med 3,73:1 og Getrag 265, fungerer meget bra med 215/40-17 dekk.

Får ett rått drag i alle gir opptil 200km/t +++

 

Det kan jeg tenke meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha ha. Latterlig!

Vel, nå har det seg sånn at for at den akslingen skal bli demontert, må en person få lønn. Det er arbeidsgiveravgift, delen skal gjjerne kontrolleres, m.m.

 

Videre, er det garanti, noe man ikke har på privatkjøp...

 

Jeg synest ikke 2500 er SÅ ILLE, menfor all del, 1500kr er det jeg betalte, da pluss 750(?) i frakt (norcargo).

 

Jeg kjøpte fra en hugger på østlandet, men husker ikke hva han het.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....nå har det seg slik at jeg har flyttet en plass med kupert terreng, og med fartsgrenser på max 80, så da gjelder ikke din påstand for mitt vedkommende. :shake Som nevnt kunne jeg heller tenkt med 3:73 fremfor 3:31

 

 

 

Det kan jeg tenke meg:)

Ja, jeg kjører med 3.73 og OD på 0.71 elns.

255.07km/t i 6000rpm på OD er egentlig helt unyttig!!

 

Jeg kunne gjerne kjørt 3.91 eller 4.10 og det hadde ikke gjort noe!!

Hadde jeg hatt en TREMEC TKO600 kasse, ville jeg ialelfall ikke gått under 3.73, gjerne da satset på 3.91!! De få gangene man har mulighet til 255km/t (feks autobahn), vil jeg gjerne ofre 10-20km/t, for å få en bedre akselerasjon der jeg bruker bilen som hverdagskjøring.

 

Jeg kan nå med 3.73 dra 1 gir til ~~70km/t ved girskift (autolat)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,31 fungerte perfekt på gamle 740n min. Først med 230ET, og så med 6304 turbo. Er deilig å slippe høyt turtall når man ligger lenge i samme hastighet.

I 960n sitter det 3,91, og dette er helt ubrukelig. Cruiser nedover Sverige i 130-140 km/t i 3500 o/min og toppfart på 225km.

Skal inn 3,31 utveksling nå i vinter :) Fikk desverre ikke tak i 3,15...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår