Gå til innhold

Trenger litt hjelp med lakkering av bil...

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Skal nå lakkere bilen min, og det jeg tenkte på var da å lakke den med bengalakk. Rulle den på altså, siden jeg ikke har kompressor som er stor nok, sprøyte, og penger.

Det jeg da lurte på er om noen her kunne sagt/gitt meg noen linker til ALT jeg trenger for å lakke den. Inkl pussepapir og den slags småtteri. Har ingenting av lakkutstyr selv og er nybegynner på dette området, så hadde vært fint med litt hjelp.

På forhånd, takk. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bil ere du skal lagge slik?? Det er joh ikke noe og anbefale egentlig.... Har selv vært og lekket i dag.. Men jeg bruker boxer til nød.... Tror at jeg egentlig ville funnet meg en noen som har Kompressor... Men er vell ikke så mye man trenger og tenke på med begnalakk...

91 Vw Golf 2 (Prosjekt i deler)

94 Ford Eskort STV (sambo sin egentlig)

86 Vw Golf 2 ( Solgt)

85 Ford Fiesta (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lakke en 240.. Lakken er så dårlig at det er ikke noe å se på, så tenkte jeg skulle lakke den svart. Men som sagt, er dårlig med penger, derfor jeg tenkte at bengalakk er det billigste alternativet jeg kommer på.

Derfor det hadde vært supert om noen hadde kunne lagt ut linker/priser på det jeg trenger for hellakkering utvendig. Under panser etc er ikke nødvendig for lakking.

Ang kompressor, så er det få som vil låne bort kompressorer av de jeg kjenner, å de som leier ut tar en formue, så det blir uaktuelt..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0ki.... Hmm, jeg veit ikke helt hva det koster.. Men veit at det er ganske billig... Har ikke rullemalt noe på mange år.. Og tror at hvis du går på google.com og søker på farge handel eller noe slik så vill du finne det der... Men tror ikke at du trenger og gjøre så mye annet enn og bare rulle den på for og si det slik...

86 Vw Golf 2 ( Solgt)

85 Ford Fiesta (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at jeg burde tynne ut lakken ellernoe i den duren, pusse ned/matte lakken som sitter på bilen fra før, å evt spraye klarlakk over hele.. det siste er jeg litt usikker på.. :s

Takk for tipset forresten. Har googlet litt før jeg spurte her, å fant ikke stort mer enn det jeg allerede vet, men prøver fortsatt. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke det oxo.. Men som sakt så ere en god stund siden jeg sist gang brukte det.. Og da bare rullemalte vi den.. For vi måtte ha bilen i en annen farge for.. og da var det ikke så farlig med en bli vi skulle ha for og "leke i sstykker" hehe... Men et godt råd er og gå og snakke med de som jobber med dette.. F.eks Fargerike kjeden som er over hele landet.. De veit hva du burde gjøre.. de kan nok gi deg noen gode svar.. Det er joh tros alt jobben dems lixom!

86 Vw Golf 2 ( Solgt)

85 Ford Fiesta (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet det, men på fargeriket her oppe, er dem sånn at dem skal prakke på meg diverse greier jeg egentlig ikke har bruk for kun for å tjene penger ellerno.. Bedre å høre her med dere som har litt peiling dere også, hvis du skjønner.. :)

Vil forresten få et best mulig resultat også. Skal ikke SE jalla ut om du skjønner.. :P

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du ikke vill at den skal se Jalla ut.. Det forstår alle.... hehe...! Men det må være andre steder der de selger lakk der du bor.. Det er greit og spørre her.. Men som sakt kan jeg ikke hjelpe deg så mye mere dessverre... :S Men kan høre med "lakker'n" som er i verkstedet i morra.. Skal ditt TIDELIG.. og høre hva han har og si... Men prisen per Liter fikk du vell på Fargerike??

86 Vw Golf 2 ( Solgt)

85 Ford Fiesta (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker fint å rulle på, bruk så fin rulle som du får tak i. Gjorde dette på en hvit/krokan farget volvo 360 jeg hadde.

Men, det kommer nok til å se JALLA ut. Rullemalte biler, spessielt svarte, ser man på lang vei at er rullemalte. Du kan jo prøve å rulle bilen, pusse ned lakken med det fineste våtslipepapiret du kommer over og så rubbe/polere "lakken" til du blør fra hendene. Kanskje det ser sånn halvveis ut da.

Du får nesten bare prøve på f.eks panseret og se om det blir bra.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Siden dere sier at svart er så vanskelig å rulle på, tror jeg at jeg må vurdere en annen farge... Hvilke farger får man som bengalakk? Til en veldig rimelig pris også da, vel å merke...

Ang varming av boksen... Hvordan skal jeg gjøre det?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider