mr.jenssen Skrevet August 13, 2003 Rapporter Share Skrevet August 13, 2003 Hadde forstillingskontroll på bilen da jeg fikk på 17"(8x17" 205/40-17), ser nå at dekkene er helt blankslitt på innersiden på begge sidene. Da jeg tok forst.kont. på bilen (ikke på vag) ringte verkstedet og sa at de ikke fikk plass til 8" brede felger så jeg måtte med to vinterhjul... Dette er jo litt surt, er det noen som har noen erfaringer på dette området? Bilen er senket 40mm... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet August 14, 2003 Rapporter Share Skrevet August 14, 2003 min også sliter alle dekkene på innsiden , tror nesten det er noe en må leve med med breie dekk/felger på golf 2. Forstillingen min er juster med 7,5 x 16 felger , men kjører 9x 16 nå .. Kan dette ha noe å si ? Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet August 14, 2003 Rapporter Share Skrevet August 14, 2003 Det er skjermen dekket kommer i konflikt med? Vals hjulbuene, eller monter skjermbreddere. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet August 14, 2003 Rapporter Share Skrevet August 14, 2003 alle senka biler sliter på dekk ikke glem at når du senker den så går camberen innover automatisk pga vandringen på hjula....! Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet August 14, 2003 Rapporter Share Skrevet August 14, 2003 Originally posted by rdl alle senka biler sliter på dekk ikke glem at når du senker den så går camberen innover automatisk pga vandringen på hjula....! Ikke alle sliter, vi du justerer camben på bilen så sliter den ikke, men det er ikke så mange man kan gjøre det på.. Men du kan også kompansere med litt ekstra mye spissing.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet August 14, 2003 Rapporter Share Skrevet August 14, 2003 min er justert etter senking. så det er ikke det som er problemet. heller ikke at det tar borti .... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet August 14, 2003 Rapporter Share Skrevet August 14, 2003 Originally posted by Sonick min er justert etter senking. så det er ikke det som er problemet. heller ikke at det tar borti .... Ja men vis man justerer etter det som bilen skal ha å ikke tar hensyn til at den er gjort noe med så bruker den nok litt dekk. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet August 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2003 Dekkene er slitt på innersiden, altså er det ikke skjermene som er problemet, der er det skjermbreddere og valsa maks;) Hvorfor kan jeg ikke stille camberen? Er skjevslitte dekk bare noe man må leve med? Jeg justerte forstillingen etter at senkesettet ble montert. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet August 15, 2003 Rapporter Share Skrevet August 15, 2003 Originally posted by Mr.X Ja men vis man justerer etter det som bilen skal ha å ikke tar hensyn til at den er gjort noe med så bruker den nok litt dekk. Bilen vil jo ikke slite mer dekk etter senking, så lenge den er justert etter fabrikk data. Og camberen og spissingen forandrer seg ikke ved å bytte hjul etter justering heller. Men problemet ditt kan være att verkstedet ikke har benyttet eventuelt vekt inn i bilen ved justering . Spissingen forandrer seg mye når du har personer i bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet August 15, 2003 Rapporter Share Skrevet August 15, 2003 Originally posted by SpeedWell Det er skjermen dekket kommer i konflikt med? Vals hjulbuene, eller monter skjermbreddere. Når den sliter INNERSIDEN på dekka?? Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg