Gå til innhold

Hvordan henter dere ut billig effekt ut av corradoene deres?

Ranger emnet


Hassa

Anbefalte innlegg

Hei! Skal se på en corrado i oslo området om 7 dager, så da er det ikke umulig at Hondaen blir byttet ut med litt kompressor kraft.

Hvordan henter dere ut billig effekt ut av corradoene deres?Chip, effektanlegg og luft filter? litt mer trykk på kompressoren? Vanskelig å dreve om kompressoren?

Bilen er helt klin orginal så da må ting gjøres.

 

Takker for svar:)

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lettest å få mer krefter :

 

Luftfilter, chip, mindre ladehjul og eksos. Dette er den billigste måten, men det er viktig å ha en g-lader i god stand, sjekk at den er overhalt for ikke lenge siden, om ikke så gjør det før du begynner med noe annet!

Det er det mindre ladehjulet som øker ladekraften på g-laderen.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å montere nytt lade hjul? har ikke noen G60 motor foran meg nå så spør her først.. Har du/dere noen link til hvor jeg får kjøpt ett mindre lade hjul? hvilken størrelse er best å ha hvis jeg satser på rett over 200hk?

Noen som har noen anbefaling av hvilken chip som er best?ca. hvor mye hk/nm får jeg ut av motoren med kun chip,luft filter og effektanlegg?

Ble mange spørsmål her nå, men jeg har ikke vært borti G60 motorer før.

Takk til dere som svarer =)

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

steg 1: overhal laderen, gjerne med porting om du har råd

 

steg 2: Chip og ladehjul. På Corrado har du omtrent samme effekt med 68/65mm hjul pga dårlig plassert intercooler med liten størrelse

 

Steg3: Kam. 268/272 eller 268/276 (krever nytt chip antagelig)

 

Steg 4: Grenrør

 

Steg 5: Porting av topp med store ventiler

 

Steg 6: 1,9L og intercooler

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er nesten bedre å turbo konvertere istede da? Får allt av rør så og si gratis gjennom jobben(jobber som industri rørlegger), og så lenge jeg slipper å fikle med innmaten så skal nok det gå greit! Er jo smidd innmat i G60 motorene fra før av, så råder, veiv og stempler og allt av lagre bør vel kunne klare seg uten å måtte byttes?Eneste råde lageret jeg er litt i tvil om!? Så hvis jeg først må bytte de så bytter jeg stempler og råder i samme slengen i tilfelle.

Hvis jeg beholder kompressoren så blir nok steg 1, 2, 4, og intercooler montert.

Takk til dere 3 som har svart :)

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke smidd innmat i G60. Bare lav komp stempler som desverre ikke tåler all verden. Men du trenger ikke bytte noe av det før du vil tyne ut de absolutt siste hestene.

 

Rør er den minste bekymring om du vil bygge om til turbo, uansett hva du jobber som :)

Jeg får turbo, stempler og allt annet til innkjøps pris hos onkelen min, så pris på deler er ikke noe problem, men selve jobben med å bytte stempler,rådene osv blir ett problem, da jeg bare får låne verkstedet hannes hver helg(har ikke noe sted å stå her hjemme).

Men jeg trodde innmaten var smidd i G60 motorene, så feil kan man ta.:shake

Det blir nok ingen turbo i den da,men kompressor er jo morsomt det og..Spesielt lyden :) Skal se på bilen til torsdag, og jeg er ganske sikker på at jeg kjøper den. Har sett den en gang før i år, og da var den i god stand så.

Takk for alle svar:)

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannen som har bilen denne tråden handler om har nok mange bra tips ;)

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=109615

 

 

HAHA ja for all del dra opp den der igjen! ;) hæhæ han skulle jo drepe meg å knulle morra mi! ;=) magisk intresang fyr

89 Corrado G60 (driver å bygger opp)

69 Bobble Rodster cab (havarert motor)

83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813

93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår