Mazdius Skrevet August 14, 2003 Rapporter Share Skrevet August 14, 2003 Originally posted by benredik husker han vin diesel i The Fast and the Furious. "Shifting like a granny, not doubel clutching like you should do" :D Nei nei NEI. Helt feil. "Granny-shifting... Not double-clutching like you should!" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWe30 323i Skrevet August 14, 2003 Rapporter Share Skrevet August 14, 2003 Originally posted by Hopless Trenger bare en liten touch på gassen så går den rett i gir. Dessuten så drar man jo bilen ut av gir uten å bruke clutchen og tråkker clutchen inn den hundredelen du smeller den i gir, når det skal gå fort... les og lær:) http://home.netpower.no/pberg/bmwmain.html gå inn på TEKNISK og så trykker du på GIRETEKNIKK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet August 14, 2003 Rapporter Share Skrevet August 14, 2003 Meget godt forklart! Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet August 14, 2003 Rapporter Share Skrevet August 14, 2003 Fin forklaring det der ja! Jeg skal ihvertfall øve den nedgiringsmetoden som stod forklart.. Genialt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet August 14, 2003 Rapporter Share Skrevet August 14, 2003 Konsentrer deg om heal'n'toe først. Dobbeltclutching er jo ikke noe kult heller. Høres jo bare ut som at man bomgirer. Den lille blippen når man girer ned derimot, det er tøft! Jeg vil påstå at den har vel så mye for seg på veien. Dersom man treffer riktig blir nedgiringene veldig smoothe. Tommy Rustad sa faktisk på kurset vårt at han aldri har brukt det i en løpsbil, kun på gata. Og når jeg tenker meg om bruker jeg det mer på den Citroën C15 jeg durer rundt i om dagen, enn jeg gjorde det på Neon Cup bilen. Rett og slett fordi det er litt dårlige motorfester på Citroënen slik at nedgiringene fort blir nøkkete. På en ny bil som er tight og fin kan du bare slippe clutchen litt forsiktig ut når du girer ned. Det gjør samme nytten... På Corollaen derimot er heal'n'toe veldig hjelpsomt. Jo fortere jeg får ut clutchen jo fortere kan jeg bruke motstanden i motoren til å få ut rumpa på bilen inn i svingen. Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWe30 323i Skrevet August 15, 2003 Rapporter Share Skrevet August 15, 2003 Originally posted by SunnyGTi2.0 Fin forklaring det der ja! Jeg skal ihvertfall øve den nedgiringsmetoden som stod forklart.. Genialt! Ja det virker som han kan sakene sine:) Håper dere forstår hva jeg mener nå:D Og "den lille blippen når man girer ned" som fsr snakkte om, er det jeg kaller dobbeltkløtjsing Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet August 18, 2003 Rapporter Share Skrevet August 18, 2003 og ikke minst fullsekvesielkasse... Men det koster...:( Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet August 19, 2003 Rapporter Share Skrevet August 19, 2003 Nok et eksempel på at kjøreopplæringen her i landet er alt for dårlig :rolleyes: Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWe30 323i Skrevet August 20, 2003 Rapporter Share Skrevet August 20, 2003 Originally posted by FSR Nok et eksempel på at kjøreopplæringen her i landet er alt for dårlig :rolleyes: Ja, jeg husker da jeg hadde langkjøring og vi skulle ha forbikjøring, så fikk jeg streng beskjed om at jeg skulle kjøre forbi i 3.gir da jeg la den i 2. da vi lå i ca.50-60km/t...det var jo så vidt vi seig forbi bilen vi kjørte forbi :mad: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet August 20, 2003 Rapporter Share Skrevet August 20, 2003 Originally posted by BMWe30 323i Ja, jeg husker da jeg hadde langkjøring og vi skulle ha forbikjøring, så fikk jeg streng beskjed om at jeg skulle kjøre forbi i 3.gir da jeg la den i 2. da vi lå i ca.50-60km/t...det var jo så vidt vi seig forbi bilen vi kjørte forbi :mad: hø? Jeg fikk beskjed om å gire sånn som jeg følte det var best.. og fikk forklart om det var gæærnt.. langkjøring/forbikjøring gikk hvertfall bra sånn sett.. :) Dog.. startfart på 70 og tredjegir med en S3 .. da skal det ikke så mye til før man spurter forbi det meste annet av normale biler på veien :D Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.